Projektas priimtas viena stadija. Už naujausius siūlymus balsavo 28, prieš buvo 14 ir susilaikė 6 tarybos narių.
Kaip praėjusią savaitę teigė sostinės meras Valdas Benkunskas, 30 minučių trukmės bilietą grąžinti planuojama atsižvelgus į gyventojų lūkesčius, susiformavusius įpročius.
Abiejų vienkartinių trumpalaikių bilietų kaina didinama 0,35 euro: pusvalandžio trukmės – nuo 0,65 iki 1 euro, 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,25 euro.
V. Benkunskas anksčiau teigė, kad pusvalandinį bilietą palikti ketinama pereinamuoju laikotarpiu iki 2027-ųjų.
Visgi, dabartiniame tarybos projekte šio bilieto išsaugojimas numatytas neterminuotai.
Tačiau ateityje savivaldybė svarsto įvesti tam tikras kainų zonas, kurių apmokestinimas priklausys nuo to, iš kurios miesto dalies ir kaip toli vilniečiai važiuoja viešuoju transportu.
„Tik kai galėsime užtikrinti patogų ir greitą viešąjį transportą net ir toliau nuo miesto centro nutolusiose teritoritorijose, tada svarstysime zonų mieste įvedimą – jis galėtų geriausiai atliepti individualius vilniečių poreikius. Ateityje dėl galimo zonų įvedimo bus išsamiai diskutuojama, įtraukiant ir vilniečius“, – komentare Eltai teigė sostinės meras.
Kaip jau skelbta, siekiant pagerinti kelionių Vilniuje kokybę, didinti kursavimo dažnumą, kovo viduryje paskelbtas 1 mlrd. eurų vertės viešasis pirkimas, kuriuo norima viešojo transporto tinklą mieste išplėsti trečdaliu.
Beveik visos kitos bilietų kainos išlieka tokios pat kaip patvirtintos kovo mėnesį. Pagal galutinį kainodaros variantą, nuo liepos ilgalaikio 30 dienų bilieto (su savaitgaliais) kaina didinama nuo 29 iki 38 eurų, o šio laikotarpio bilietas tik darbo dienomis brangsta nuo 26 iki 35 eurų.
Taip pat įvedamos naujos bilietų rūšys – šeimos, grupiniai, didelių grupių ir bilietai dviems kelionėms.
Pagal papildomą siūlymą, metinio bilieto kaina nustatoma ties 9 mėnesinių bilietų suma. Tad 12 mėnesių bilietas (kalendorinėmis dienomis) kainuos 342 eurus (dabar – 310 eurų), 12 mėnesių (tik darbo dienomis) – 315 eurų.
Perkant 50 ir daugiau bilietų (kalendorinėmis dienomis) už vieną bilietą reikės mokėti 315 eurų, o tik šiuo laikotarpiu (tik darbo dienomis) – 288 eurus.
Pilnas 90 dienų bilietas brangsta nuo 81 iki 110 eurų.
1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kyla iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų.
Kartu išlaikomos esamos lengvatos studentams, moksleiviams ir kitos, o senjorų metinio bilieto kaina suvienodinama su tokiu pat pradinukų bilietu ir didinama nuo 2,9 iki 10 eurų.
ELTA jau skelbė, jog, visuomenėje kylant nepasitenkinimui, per pastaruosius porą mėnesių po sostinės savivaldybės langais vyko trys vilniečių protestai, raginant valdžią nedidinti kelionių viešuoju transportu kaštų, mat tai paveiktų pažeidžiamiausius gyventojus.
Visgi, pasak savivaldybės, bilietai branginami siekiant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą.
Skaičiuojama, jog nepakeitus kainodaros šie planai miestui kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
Savivaldybės duomenimis, bilietų kainos nebuvo keistos nuo 2013 m., o infliacijos pokytis sudarė 51 proc.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!