Vilnietis Alfonsas, sulaukęs troleibuso, atsidūsta ir paaiškina, kodėl nemėgsta važiuoti vos ne dažais dar kvepiančiu troleibusu:
„Labai vidus blogai išdėstytas. Sėdynės aukštai, reikia lipt laiptais, nusileist laiptais. Seni tie buvo lygūs, kaip sakant, naujas – turi būti gražus, patogus, o čia atvirkščiai.“
Vyrui antrina ir kiti vyresnio amžiaus keleiviai:
„Buvo labai kietos sėdynės.“
„Sėdynės aukštos. O kai man abu sąnariai operuoti, aš tiesiog užlipti negaliu. Štai todėl visą laiką stoviu.“
Dingsta ir stabdžiai
Tokių pat skundų sako gaunantys ir naujais troleibusais į gatves išriedėję vairuotojai. Tiesa, ir ne tik keleivių skundai yra jų galvos skausmas. Nauji troleibusai, kaip sako vairuotojai, byra dažniau nei seni ir vargu, ar ilgai galės tarnauti.
Audrius džiaugiasi vairuojantis senesnės kartos mašiną, nes išbandęs naują troleibusą liko nusivylęs.
„Kabinoje vietos mažai. Mažiau negu šitam. Toliau vairo visa panelė pritvirtinta nestabiliai, ji visa braška. Plius, didžioji dalis medžiagų yra plastmasė, tad ji jau dabar barška, triukšmas. Šitai mašinai, duok Dieve, metų. Bet ji pravažinės daugiau metų negu tie nauji, beveik garantuoju“, – pasakoja troleibuso vairuotojas Audrius Basys.
Barškėjimas esą ne vienintelė blogybė. Kiti vairuotojai skundžiasi, esą vėdinimo sistema važiuojant genda ir kabinoje nėra kuo kvėpuoti. Ypač per karščius:
„Jie pakankamai dažnai genda, kai kurie jau iš karto atvažiavo su broku. Keletui troleibusų reikėjo iš karto keisti vairo stiprintuvus. Kondicionierius neveikia, elektronika streikuoja.“
Būta ir kitokių bėdų. Pavyzdžiui, kaip sako vairuotoja, dingę stabdžiai:
„Streikuoja elektronika, išsijungia visos grandys, nėra stabdžių.“
O kur dar kova su vadinamaisiais ūsais. Kai kurie vairuotojai sako net susižaloję, kiti – per plauką išvengę nelaimės:
„Pirštinės nuskrido į priešingą kelio pusę, ranką suspėjau ištraukti“, – kalba vienas iš vairuotojų.
Nors problemos byra it iš gausybės rago, Vilniaus viešojo transporto vadovybė sako apie daugumą jų girdinti pirmą kartą.
„Faktų tokių, kad nelaimingų atsitikimų darbo vietoje, nė vieno registruoto ir nebuvo. Nes jeigu tokie būtų buvę, reiškia, vairuotojas būtų negalėjęs dirbti“, – teigia VVT direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Žalkauskas.
Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos vadovas palaiko vairuotojų pusę ir nesistebi, kad nauji troleibusai dažnai genda.
„Konkurse buvo aišku, kad dalyvaus tik vienas dalyvis. Tas vienas dalyvis ir dalyvavo, tas vienas dalyvis ir pateikė pasiūlymą. Ir tą, ką pasiūlė, tą ir atvežė“, – pasakoja Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos pirmininkas Marius Markevičius.
O štai Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja ragina vairuotojus netylėti ir kreiptis tiesiai į savivaldyę, jeigu mato tam tikras problemas. Į jas neva bus atsižvelgiama.
„Mes įvertinom ir kitų šalių patirtį, ir šiuolaikinius reikalavimus. Be jokios abejonės, girdim, ką sako vairuotojai, ta specifikacija rengiama įvertinant visus minusus ir pliusus. Jie turi galimybę teikti siūlymus ir į tai bus atsižvelgta“, – sako administracijos direktoriaus pavaduotoja Danuta Narbut.
Pašnekovė tikina, kad kitąmet Vilniaus gatvėmis riedės vien nauji troleibusai, senųjų esą visai nebeliks. Iš viso jų planuojama nupirkti beveik pusantro šimto.