Vilnietė Gretė į Vilniuje esančią „Maximą“ užsuko apsipirkti. Pamačiusi, kad tortilijoms yra gera nuolaida, mergina į krepšelį įmetė ir jų.
Pelėsiai su nuolaida
„Sumokėjau už tortilijas apie du eurus, jos šiaip kainuoja 2,99 euro. Buvo 25 proc. nuolaida, tai aš labai susigundžiau ir pasiėmiau“, – naujienų portalui tv3.lt pasakoja Gretė.
Džiaugsmas sutaupius truko neilgai, mat visas tortilijas teko išmesti lauk.
„Tą patį vakarą nieko nedariau ir kitos dienos rytą prasiplėšiau pakelį, ir pamačiau visus tuos pelėsius. Aš, žinoma, truputį susinervinau“, – dalijasi mergina.
Gretė būtų kaipmat grįžusi į „Maximą“ ir paprašiusi grąžinti pinigus, tačiau pirkdama tortilijas ji pamiršo pasiimti čekį.
„Iš pradžių pagalvojau, ar verta čia dėl kelių eurų kažką aiškintis, kaip ir laiko gaila, bet pagalvojau tik iš principo, kad žinotų, parašysiu į „Maximos“ Facebook puslapį ir nusiųsiu nuotraukas“, – pasakoja Gretė.
Mergina tikėjosi, kad neturint čekio pinigų neatgaus, tačiau prekybos centras šią problemą išsprendė.
„Man labai greitai „Maximos“ atstovai parašė, paklausė, ar turiu kvitą, atsakiau, kad ne. Tada paklausė, ar naudojau AČIŪ kortelę pirkimo metu. Tai, realiai, manau, kad šitas dalykas ir išgelbėjo. Nes naudojau – paprašė paskutinių kortelės skaitmenų“, – pasakoja Gretė.
Prekybos centras merginai pervedė sumą, kuri buvo sumokėta perkant tortilijas į jos nuolaidų kortelę.
Pirkimo faktą galima įrodyti ir nuolaidų kortele
„Maxima“ sako, kad teiginys, jog pinigus atgauti galima tik turint pirkimo kvitą, yra mitas. Prekybos tinklo komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigia, kad pirkimo faktą galima įrodyti ir kitais būdais.
„Tais atvejais, jeigu pirkėjas neturi išsaugojęs pirkimą įrodančio dokumento, bet naudojo AČIŪ kortelę, yra galimybė gauti pirkimo kvito kopiją. Jeigu pirkėjas, nenaudojo AČIŪ kortelės, atsiskaitė mokėjimo kortele ar grynais pinigais, svarbu, kad nurodytų, kada ir kurioje parduotuvėje pirko, kokia buvo bendra pirkinių suma“, – naujienų portalui tv3.lt sako E. Dapkienė.
Prekybos centro atstovė taip pat sako, kad atsiprašo pirkėjos ir aiškinasi, kodėl supelijusios tortilijos atsidūrė prekybos centro lentynoje.
„Šiuo metu aiškinamės aplinkybes, kodėl produktas buvo sugedęs, ir imsimės reikiamų veiksmų, kad tokios situacijos nepasikartotų. Taip pat jau susisiekėme su pirkėja ir jai pinigus grąžinome“, – situaciją komentuoja E. Dapkienė.
Prekes grąžinti galima tik su dokumentu
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sako, kad pirkimo faktą tikrai galima įrodyti ir neturint čekio.
„Bet koks prekės įsigijimo faktą patvirtinantis dokumentas gali būti laikytinas tinkamu. Jei vartotojas atsiskaitė už prekę banko pavedimu, pirkimą patvirtinančiu dokumentu galėtų būti pavedimo išrašas. Tais atvejais, kai mokama grynaisiais pinigais, vartotojams patariame visada prašyti kvito ir tinkamai jį saugoti, kad ant jo esanti informacija išliktų prekės garantiniu laikotarpiu“, – rašoma VVTAT naujienų portalui tv3.lt atsiųstame atsakyme.
VVTAT pabrėžia, kad negalint įrodyti, kad prekė tikrai buvo įsigyta, pinigų atgauti gali ir nepavykti.
„Svarbu pažymėti, kad visi teisėti vartotojo reikalavimai (grąžinti, pakeisti, pataisyti prekę ar kt.) vykdomi tik pateikus prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą. Vartotojui neturint prekės įsigijimo faktą patvirtinančio dokumento, pardavėjas neprivalo vykdyti vartotojo keliamų reikalavimų. Pirkimo dokumentas yra vienas svarbiausių įrodymų, patvirtinančių, kad tarp vartotojo ir verslininko buvo sudaryta vartojimo sutartis, todėl vartotojas turėtų reikalauti iš pardavėjo pirkimo kvito ar kito prekių pirkimą patvirtinančio dokumento“, – komentuoja VVTAT.
Tarnyba taip pat primena, kad pasitaiko ir atvejų, kai išduoti pirkimą liudijantį dokumentą atsisako patys prekybininkai. Tokiu atveju reikėtų pranešti Valstybinei mokesčių inspekcijai.
Maistą grąžinti galima tik galiojantį
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) sako, kad įsigijus nekokybišką maisto produktą, pirkėjas turi teisę jį grąžinti kaip ir bet kokią kitą prekę.
„Įsigijęs netinkamos kokybės ar nesaugų maisto produktą, vartotojas turi teisę reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę arba grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti sumokėtus pinigus“, – naujienų portalui tv3.lt komentuoja VMVT viešųjų ryšių skyrius.
VMVT taip pat sako, kad norint grąžinti maisto produktą reikia turėti jo pirkimą įrodantį dokumentą. Tačiau svarbu žinoti, kad norint grąžinti maisto produktą, tai reikėtų padaryti iki tol, kol nesibaigė prekės tinkamumo vartoti terminas.
„Netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę. Prašyme nurodoma prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas iš aukščiau paminėtų punktų reikalavimų. Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą ir pardavimą iš to pardavėjo patvirtinantis dokumentas. Jei pardavėjas, paslaugų teikėjas nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo per 14 dienų pateikti išsamų, motyvuotą rašytinį atsakymą“, – sako VMVT.
Tarnyba sako, kad nepavykus dėl prekės grąžinimo susitarti su pardavėju, pirkėjas turi teisę kreiptis į VMVT. Jeigu pirkėjas nepateikia čekio ar kito prekės pirkimą ir pardavimą įrodančio dokumento, prekė yra keičiama arba kiti pirkėjo reikalavimai yra vykdomi tik pardavėjui sutikus.