Pernai išperkamosios nuomos rinka šalyje augo beveik dvigubai, tačiau šiemet prognozuojama, kad šis augimas net perpus sumažės. Negelbės net naujos tendencijos - pirkėjų viliojimo pirkti išsimokėtinai akcijos.
Šiuo metu siekdami pritraukti labiau taupyti pradėjusius pirkėjus, lizingo paslaugų teikėjai vėl prisiminė galimybę juos suvilioti atsisakant dalies lėšų, gaunamų už prekės pabrangimą.
Faktai
Lietuvos lizingo asociacijos duomenimis, išperkamosios nuomos rinka, šalies įmonėms aktyviau investuojant į naujas technologijas ir transportą, pernai padidėjo 45 proc. ir gruodžio pabaigoje siekė 10,8 mlrd. litų.
Pernai naujai pasirašytų lizingo sutarčių bendra vertė siekė 9,1 mlrd. litų ir buvo 47 proc. didesnė nei 2006-aisiais. Veiklos lizingo portfelis pernai išaugo 35 proc., iki 599 mln. litų.
2007 metais lizingo portfelio struktūroje, palyginti su praėjusiais metais, pastebimi geroki pokyčiai: kilnojamojo turto lizingo dalis išaugo 44 proc., o nekilnojamojo - 49 procentais.
Lengvųjų automobilių lizingas padidėjo 42 proc., pramonės įrangos ir technologinių įrengimų - 37 proc., sunkiojo kelių transporto (sunkvežimių, vilkikų, priekabų, puspriekabių) - 61 proc., organizacinės technikos ir biuro technikos - 25 procentais.
2007-ųjų pabaigoje didžiausią lizinguojamo turto dalį sudarė sunkusis kelių transportas - 33 procentus. Pramonės įranga ir technologiniai įrengimai užėmė 21 proc. lizingo portfelio, lengvieji automobiliai - 20 proc., nekilnojamasis turtas - 19 procentų.
Lizingo asociacija prognozuoja, kad šiemet išperkamosios nuomos rinka augs jau tik apie 25 procentus.
Pajuto augimo lėtėjimą
Lietuvos lizingo asociacijos valdybos pirmininkė Jūratė Nedzinskienė LŽ sakė, kad tokios lizingo rinkos plėtros, kokia buvo kelerius metus iš eilės, šiuo metu jau nebėra. „Lėtėjimą itin veikia nekilnojamojo turto projektų vystymo sąstingis, tuo tarpu kitų verslo segmentų ir privačių asmenų išperkamosios nuomos vartojimas yra tokio pačio lygio kaip ir pernai“, - pažymėjo J.Nedzinskienė. Pasak jos, kai kurios finansų ir lizingo bendrovės, skatinamos konkurencijos ir kovodamos už atsargiau savo finansus valdantį pirkėją, į dienos šviesą ištraukė senas marketingo akcijas, viliojančias pirkėjus įsigyti prekių be palūkanų.
„Tačiau lizingo bendrovės neturi tiek rezervų, kad mažintų palūkanas siekdamos paskatinti vartojimą. Tuo labiau, kad ir galimybių nėra. Lietuvoje išperkamosios nuomos palūkanos yra išties mažos. Jų kritimas gali priklausyti tik nuo to, kiek svyruos finansų rinkos“, - teigė J.Nedzinskienė.
Jolita Žvirblytė