• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nemuno vandens kelio stotelės – kol kas be keleivių

Nemuno prieplaukų statybos išvystymo projektas jau baigtas, tačiau kol kas prieplaukomis beveik niekas nesinaudoja, rašo "Kauno diena".

REKLAMA
REKLAMA

Reklama nepadėjo

Pagal PHARE remtą projektą „Nemuno turistinės trasos pilotinis infrastruktūros išvystymas“ Nemuno pakrantėse pastatyta 18 prieplaukų - 6 stacionarios ir 12 mobiliųjų.

REKLAMA

Projektas buvo įtrauktas į Valstybės investicijų programą, finansuotas iš Lietuvos biudžeto ir PHARE lėšų. Bendra jo vertė - 2,67 mln. eurų (9,2 mln. litų).

Anksčiau Lietuvos ir užsienio verslininkai tikindavo, kad laivai Nemune neplaukioja, nes nėra infrastruktūros, nėra prieplaukų jiems sustoti.

REKLAMA
REKLAMA

Valstybinio turizmo departamentas tikėjosi, kad išplėtojus infrastruktūrą didžiausioje Lietuvos upėje laivininkystė bus atgaivinta, ji taps patraukli turistams, tačiau kol kas taip neatsitiko.

Abejonės dėl naudos

Vos įrengus prieplaukas, pasigirdo abejonių dėl jų praktinės naudos. Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Laužikas dėl to net sulaukė priekaištų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jos įrengtos ten, kur prie jų negalima privažiuoti, nėra infrastruktūros, kaimo sodybų“, - teigė jis.

Kauno rajono savivaldybės atstovai užsiminė, kad kai kuriems laivams sunku švartuotis prie naujų mobiliųjų prieplaukų. Be to, kol kas Nemune nėra nė vienos plaukiojančios kuro degalinės.

REKLAMA

Turizmo departamento Turizmo infrastruktūros plėtros skyriaus vyr. specialistė Birutė Rubikaitė tikisi, kad prieplaukų įrengimas paskatins vandens pramogų verslą.

Anot jos, prieplaukų įrengimas buvo derinamas su savivaldybėmis, buvo atsižvelgiama į jų pageidavimus.

Prieplaukos labai mažos

Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas sakė, kad pramoginė laivyba plečiasi, tačiau ne taip, kaip norėtųsi.

REKLAMA

„Manau, kad tai lemia ekonominė situacija. Tiesa, Nemuno žemupyje, Uostadvaryje, neretai zuja tiek laivelių, kaip Kaune automobilių piko valandomis“, - teigė G.Labanauskas.

Pasak G.Labanausko, prieplaukos statytos švartuotis mažiems pramoginiams laiveliams, o ne krovininiams laivams. „Pavyzdžiui, mūsų direkcijos laivui „Tolstojus“, kuriuo gali plaukti iki 120 keleivių, tos prieplaukos per mažos. Tačiau neįmanoma įrengti visiems laivams tinkančių prieplaukų“, - teigė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, jau galima kalbėti apie krovininės laivybos atgaivinimą. „Tiesa, kol kas turime tik vieną krovinių vežėją – bendrovę „Kelių remonto grupė“. Ji tikisi krovinių apimtis artimiausiu metu padidinti iki 3 kartų“, - teigė G.Labanauskas. Jo teigimu, verslininkai pageidauja, kad būtų gilinamas Nemunas.

„Jau dabar visu maršrutu nuo Kauno iki Klaipėdos drąsiai galima gabenti iki 500 tonų krovinius, tačiau verslininkai nori daugiau. Tačiau padidinti upės gylį bus įmanoma tik tada, kai upėje padidės transporto srautai“, - sakė G.Labanauskas. 
Dainoras Lukas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų