• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nemuno turistinė trasa turėtų gerokai pagyvėti šį rudenį įrengus naujas mobilias prieplaukas Kulautuvoje, Raudondvaryje (Kauno r. sav.), Gelgaudiškyje (Šakių r. sav.) ir Punioje (Alytaus r. sav.). Į prieplaukų statybą sudėta daugiau negu keturi milijonai litų.

REKLAMA
REKLAMA

Prieplaukos pastatytos iš Ūkio ministerijos specialių investicijų programos lėšų ir savivaldybių įnašo. Savivaldybių įnašas sudaro maždaug 10 proc. projekto vertės. Pigiausiai iš visų keturių prieplaukų – apie 700 tūkst. litų – kainavo Gelgaudiškyje sumontuota prieplauka, rašo „Respublika“.

REKLAMA

Projekto kainą nulėmė prie jos vedanti žvyruota kelio danga. Keliai, vedantys prie kitų prieplaukų, yra išasfaltuoti. Tai jau antra mobili prieplauka, pastatyta Šakių r. sav. per dvejus metus. Pirmoji iškilo Plokščiuose. Jos statybą rėmė Europos Sąjunga. Atsiradus prieplaukai, Plokščiai tapo turistų traukos centru. To paties tikisi ir gelgaudiškiečiai.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai labai gera investicija. Nors laivų per artimiausius dvejus metus Nemune vargiai ar padaugės, tačiau tai, kas padaryta, neprapuls. Prieplaukos ilgaamžės. Iki šiol Lietuvoje buvo statomos suomių firmos gamybos prieplaukos. Mes pasirinkome Estijoje gamintas prieplaukas. Jos šiek tiek pigesnės ir tikrai ne blogesnės už pagamintas jų šiaurinių kaimynų“, – džiaugėsi projekto „Mobilių prieplaukų statyba, plėtojant Nemuno turistinę trasą“ vadovas, Šakių r. savivaldybės regioninės plėtros skyriaus vadovas Vitas Girdauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žiemą – į Jurbarką

Visos mobilios Panemunių prieplaukos, pasibaigus laivybos sezonui, bus nuplukdomos į Jurbarko uostą žiemoti. Pavasarį ant pontonų sumontuotos prieplaukos vėl bus vėl atvežamos į numatytas vietas prie Nemuno.

Šakiečiams savo dviejų prieplaukų transportavimas į uostą, jų saugojimas per žiemą atsieis per 6 tūkst. litų. „Tai nėra labai paprastas darbas atkabinti prieplauką, ją nuplukdyti, pavasarį vėl atgabenti. Šį darbą atlieka narai, todėl tam ir reikia išlaidų“, – sakė V. Girdauskas.

REKLAMA

Pasak V.Girdausko, kol kas prieplaukomis naudosis tik mažieji laivai, nes apie didesnių laivų keleivinio transporto atgaivinimas Nemunu kol kas tik svajonėse. Panemunių gyventojai dar nespėjo pamiršti, kaip Nemunu keleiviniu laivu buvo galima pasiekti Baltiją.

„Nemuno kelias - tai netolima ir labai perspektyvi turizmo plėtros gija, sujungsianti dviračių takus abiejuose Nemuno pusėse. Panemunėmis dviračiais jau galima nuo Kauno pasiekti Gelgaudiškį. Planuojama nuo Gelgaudiškio dviračių taką pratęsti iki Kidulių. Visai nebloga dviračių trasa Panemune vingiuoja nuo Jurbarko iki Veliuonos. Pernakvoję kaimo sodybose turistai galėtų kada panorėję persikelti laivais per Nemuną. Galima tik svajoti, kiek užsienio turistų tokia infrastruktūra priviliotų“, – svarstė projekto vadovas.

REKLAMA

Populiari paslauga

Kelionė Nemunu labai patraukli ne tik užsienio turistams, bet ir pramogauti mėgstantiems mūsų šalies gyventojams. Vidaus vandenų vidaus kelių direkcija turi tris (150, 45 ir 30 vietų) motorlaivius, bet paplaukioti jais gali tik patys kantriausieji.

„Turistai, norintys vasarą pasigėrėti vaizdingomis Nemuno pakrantėmis plaukdami upe, vietas turi užsisakyti viduržiemį“, – patvirtino Vidaus vandenų kelių direkcijos Kelių skyriaus vyresnysis inžinierius Algirdas Andriulionis. Jo manymu, atsiradus naujų prieplaukų, suaktyvės ir laivyba Nemunu.

Dalia Byčienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų