Taip pat tikimasi, kad naujoji įranga padės išvengti vasarą Vilniaus oro uosto darbą paralyžiavusių milžiniškų eilių. Tiesa, Vilniui naujų skenerių dar teks palaukti – jie bus įdiegti tik po oro uosto rekonstrukcijos.
Oro uosto patikros metu iš rankinės nebereikia išimti telefono, kompiuterio, indelių su skysčiais ar kosmetika. Nuo šiol keleivių bagažą Kauno oro uoste tikrina modernūs skeneriai. Rentgenas darbuotojui parodo, kas yra viduje.
Nebereikės kraustyti lagaminų
„Kompiuterinė tomografija ir rentgeno spinduliuočių šaltiniai leidžia užtikrinti 3D vaizdą skenuojant kiekvieną iš lagaminų ir tuo pačiu, kai mes žiūrim turinį, įranga tikrina sprogstamųjų medžiagų likučius arba sudėtį ar yra pėdsakų, ar ne“, – tikino saugos ir saugumo departamento vadovas Vidas Kšanas.
Didėja saugumas ir keliautojų eilės juda greičiau. Jei daiktas kelia įtarimų, jis kompiuterio ekrane šviečia raudonai – tuomet darbuotojas paprašo iškraustyti bagažo turinį.
Saugant keleivius nuo skystųjų sprogmenų grėsmės, Europos Sąjungoje kone dvidešimt metų galioja skysčių gabenimo ribojimai, juos galima vežtis iki 100 mililitrų talpose, o bendras kiekis vienam keleiviui negali viršyti litro.
Svarstoma leidžiamų pasiimti skysčių kiekį didinti, bet tada keleiviai gali pakliūti į nemalonią situaciją kitame oro uoste. Tad pokyčių keliautojai greičiausiai sulauks tik tuomet, kai tokią modernią patikros įrangą įsidiegs daugelis oro uostų.
„Yra svarstymų atlaisvinti iki 2 litrų ar litro. Keleivio patirtis svarbu, nes keleiviai, iškeliaudami iš namų oro uosto su laisvom taisyklėm, gali patirti nesėkmingą kelionės pabaigą, kai iš išvykimo oro uosto nebegalės išsivežti savo mėgiamos kosmetikos arba gėrimo“, – teigė V. Kšanas.
Keleiviai džiaugiasi spartumu
Apie patogesnę bagažo patikrą pirmieji išgirdo į Milaną skridę keleiviai. Kai kurie maloniai nustebo, kiti sakė – iškrauti daiktus buvo įpratę:
„Kompiuterį, telefonus reikia išimti, kad jie gulėtų atskirai. – Dabar nereikės. – Oooo tai pliusas, malonu girdėt.“
„Sukraustai savo daiktus taip kad išimti jau sunku, bus patogu ir laiko mažai susigaiš, labai nice.“
„Gal greičiau, paprasčiau, tvarkingiau.“
„Greičiau bus viskas, nestovėsim eilėj po 20 minučių.“
Tiesa, išsiverti diržą ar nusiauti batus keleiviams vis dar teks, nesikeičia ir gabenti draudžiamų daiktų sąrašas. Tačiau, pasak Lietuvos oro uostų atstovo, dėl modernių skenerių patikra spartėja dvigubai.
„Galėdavo praleisti apie 120–140 keleivių per valandą, tai skaičiuojam ir tikimės pasiekti iki 250–260 keleivių per valandą“, – pabrėžė Vidas Kšanas.
Tokias naujoves įmonė diegia ir dėl saugumo, ir dėl itin išaugusių keleivių srautų, skrendančių lėktuvais kasmet daugėja šimtais tūkstančių. Tad Kaunas nori išvengti vasarą Vilniaus oro uoste kilusio chaoso, kai dėl stringančios patikros driekėsi didžiulės keleivių eilės. Sparčiausiai keleivių srautai auga Kaune, pernai oro uostas maksimalius pajėgumus viršijo trečdaliu.
„Kaune pernai turėjome 1,3 mln. keleivių ir reikia prisiminti, kad Kauno oro uosto terminalai statyti ir pritaikyti milijonui keleivių per metus, tai jau dabar mes viršijame projektinį pajėgumą ir dėl to turime priimti tam tikrus sprendimus, vykdyti plėtrą“, – paaiškino Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.
Naujos kartos aviacijos saugumo skeneriai atsiėjo beveik 6 milijonus eurų, 3 jau veikia Kaune, dar 7 bus įrengti Vilniaus oro uoste po rekonstrukcijos, kai duris atvers naujasis terminalas, o štai Palangoje dėl mažo keleivių srauto naujos įrangos nebus.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.