Lapkričio 14 d. apie 6 val. 5 min. Vilniuje, Stepono Batoro gatvėje, automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo nenustatytos tapatybės vyrą. Įvykio aplinkybės tiriamos.
Feisbuke pasirodė daugybė komentarų, kuriuose žmonės dalinosi savo asmeninėmis įžvalgomis apie tragišką avariją ir Stepono Batoro gatvės ruožą. Kai kurie teigia, kad prastai įžiūrima, kas eina keliu, bet ir pėstieji nesisaugo.
Dar kiti siūlo įrengti požeminę perėją ar bent jau šviesoforą pastatyti.
„Kiekvieną dieną važiuoju. Žmonės nesisaugo. Pristabdai, bet vis tiek nežiūri. Eina stačia galva ir galvoja visi sustos. Net nepasižiūri ar saugu eiti. Kaip galima nematyti parlekiančios auto? O jei nestabdo, vis tiek eiti ir negalvoti? Lygiai taip pat kai atbuliniu važiuoja automobilis, eina po ratais.
Aš suprantu, kad ne auto pirmenybė, bet jei matai važiuoja atbulas, tai kam eiti per milimetrus už auto? Čia kas, principai? Taigi patys lenda po ratais, o jei „fūra“ važiuos atbulom, mano ims ir pamatys 100% kas gale lenda po ratais? Reikia ne tik taisyklėmis vadovautis, bet ir pagalvoti.
Požeminę arba tilto ten reik pėstiesiems, gal jau surinko tam lėšas su savo trikoju? Kiek būtų kainavę įrengti ten šviesoforus?“ – tokie atgarsiai apie situaciją vyravo iš pašalinių asmenų.
Žmonių liudijimu, vairuotojai šiame kelyje smarkiai viršija greitį
Anot tų, kurie važinėja šia gatve nuolat, jie turi tam tikrų pastebėjimų dėl viršijamo greičio ir perėjos ypatumų. Kiti dalinasi savo patirtimi ir netgi kaltina žmones, kurie naudojasi ausinėmis ar telefonais, einant per perėjas.
„Kiekvieną dieną tenka ten važiuoti, į miesto pusę dar pristabdo automobiliai prieš perėja, nes trikojis kartais ten pastatomas, o į Vileikos pusę kai kurie važiuoja savo 80km/h ir net nepristabdo, nesvarbu, kad ženklas 50 prieš perėją.
Teisingai iš kitų valstybių atvykę svečiai net juokiasi: šalis neišgąsdintų pėsčiųjų, eina kaip avinai manantis pirmenybe turi ir eina sau tiesiai, nejaugi taip mano, kad įstatymas apsaugos jų sulaužytus kaulus.
Ta tai am ta pirmenybė tiems žmonėms? Dabar, kiek pati važiuoju, vis sutinku tokiu, kurie ausinukai ausyse kapišonas ant galvos, telefonas rankose ir eina į gatvę, net nepasižiūrėdami! Tai mašinoms, „fūroms“ ir visam kitam transportui lengviau sustot nei tam su telefonu?“ – rašė žmonės.
Kritika Vilniaus miesto savivaldybei
Dar kita žmonių grupė negailėjo kritikos Vilniaus miesto savivaldybei ir, anot jų, neapdairumo, ir jog ne vairuotojus reikia kaltinti, o pačią valdžią.
„Kada pagaliau pradės kaltint Lietuvą ar savivaldybę, o ne vairuotojus kai toje pačioje vietoje tas pats ir tas pats? Šiaip Vilniaus savivaldybė turėtų būti teisiama už aplaidumą.
Kur nereikia prikabinėta kamerų, greiti stabdančių „gulinčių policininkų“, o čia amžiais avarinės situacijos ir jokių priemonių nesiimta“, – teigė liudininkai.
Savivaldybės atsakas
Pasak Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialisto Gabrieliaus Grubinsko, S. Batoro gatvė yra tinkama ir padaryta pagal reikalavimus, jos būklė yra nuolatos stebima.
„Pėsčiųjų perėja S. Batoro gatvėje ties Užtvankos gatve yra tinkamai paženklintos kelio ženklais, atkarpoje transporto priemonių greitis ribojamas iki 50 km/h, perėjoje įrengtas kryptinis apšvietimas.
Ji, kaip ir kitos S. Batoro gatvėje esančios pėsčiųjų perėjos, yra įtraukta į nuolatinės techninių eismo reguliavimo priemonių priežiūros sąrašus“, – pasidalino jis.
Yra galimybė imtis veiksmų tobulinti šį kelią
Kaip teigė G. Grubinskas, su policijos atstovais bus tariamasi ir kalbamasi, ką daryti, kad šioje gatvėje būtų saugiau važiuoti. Bus imtasi specialių priemonių.
„Tačiau pastebime, kad eismo dalyviai ne visuomet laikosi Kelių eismo taisyklių, vairuotojai nesilaiko leistino greičio, nesulėtina prieš pėsčiųjų perėją. Todėl su policijos atstovais bus aptartos ir įvertintos eismo įvykio aplinkybės, savivaldybė išsakys poziciją dėl būtinybės šioje vietoje naudoti Kelių eismo taisyklių kontrolės (ypač greičio) priemones.
Galimybės tobulinti eismo saugumo sprendinius bus aptartos ir artimiausiame Vilniaus miesto savivaldybės eismo saugumo komisijos posėdyje“, – komentavo G. Grubinskas.
Tv3.lt portalas primena, kad pirminiais duomenimis, lapkričio 14 d. apie 6 val. 5 min. Vilniuje, Stepono Batoro gatvėje, automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo nenustatytos tapatybės vyrą. Įvykio aplinkybės tiriamos.