Idėjos, kaip Vilniuje spręsti transporto problemas, byra lyg žirniai - oranžinis dviratis, metro, tramvajus. Dabar eilė atėjo liberaldemokratams - jie užsimanė miestą apraizgyti kalnų keltuvų trasomis. Tiesa, Vilniaus meras Juozas Imbrasas piktinasi, kad kol kas modernus projektas susilaukia tik pajuokos.
Vilniaus savivaldybės darbo grupės viešojo antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūrai gerinti vadovas Vladimiras Avinas tikino, kad kelionė po Šveicariją tik dar labiau sustiprino norą Vilniuje nutiesti oro gondolų liniją. Tiesa, ši transporto priemonė populiariausia kalnuose, tačiau V.Avinas tvirtino, kad pasaulyje oro gondolos diegiamos kaip alternatyvi viešojo transporto priemonė, rašo dienraštis "Vilniaus diena".
"Mes Šveicarijoje, Ciuriche, buvome susitikę su kompanijos, rengiančios viešojo transporto visumos koncepciją, atstovais. Pagrindinė kelionės užduotis buvo surasti normalius sprendimus ir susidaryti bendrą viziją apie Vilniaus viešojo transporto ateities koncepciją. Vilniaus trūkumas tas, kad neturime jokio specialaus transporto plano", - atskleidė V Avinas.
Sistema, sužavėjusi Šveicarijoje viešėjusius V.Aviną ir partietį Audrių Butkevičių, - oro gondola, pakabinta ant trijų lynų. Šie ištempti per atramas, kurios stovi kas 600-700 metrų. Atramų aukštis mieste galėtų siekti 30-40 metrų. V.Avino preliminariais skaičiavimais, Vilniui atramų prireiks ne daugiau kaip 7-10. Atramos esą miesto panoramos nedarkytų, nes šios kuriamos kaip tam tikri architektūros elementai.
Taip pat per atramas ištiestų lynų iš tolo beveik nesimato, o kabinos nėra gremėzdiškos. Iš viso pirmyn ir atgal keliautų apie 50 gondolų. Vienoje gondoloje tilptų apie 30 keleivių.
"Ši transporto priemonė galėtų per valandą vežti apie 7,5-8 tūkst. keleivių į abi puses. Tai lygu didelio autobuso važinėjimui kas dvi minutes", - tikino tarybos narys.
Privalumų esą ir daugiau. Mat priemonė ekologiška, neteršia aplinkos, nes varoma elektra, ir ilgalaikė. Esą gondolos beveik nesidėvi, tereikia kas 10-20 metų pakeisti lynus. Be to, linijos eksploatacija atsieitų perpus pigiau nei troleibusų ar autobusų parkai, ir vairuotojų reikėtų kur kas mažiau.
A.Butkevičius pridūrė, kad sistemą diegiant mieste nereikia tiesti naujų gatvių, kastis po žeme. Pakanka pastatyti stulpus ir išnaudoti laisvą oro zoną.
Preliminarus oro linijos maršrutas planuojamas nuo "Siemens" arenos iki Karaliaus Mindaugo tilto. Šią trasą gondolos nuskrietų per 10 min. Projekto vertė, jeigu būtų diegiama moderniausia linija, siektų 242 mln. litų.
Oranžinių dviračių ir tramvajaus idėją iškėlęs dabar vienas opozicijos lyderių Artūras Zuokas oro gondolas pavadino balandžio 1-osios pokštu ir tvirtino, kad jei šis klausimas bus pateiktas svarstyti tarybai, jis pasiūlys liberaldemokratams rimtai pasitikrinti sveikatą. Esą keltuvai - ne viešasis transportas, o priemonė, pritaikyta tik vienai paskirčiai, - aptarnauti slidininkus ir turistus kalnuotose vietovėse. Juk ir dviračio negali pavadinti viešuoju transportu keleiviams pervežti.
Vilniaus meras Juozas Imbrasas piktinosi, kad modernus jo partiečių projektas susilaukia tik pajuokos. Esą šitie keltuvai taptų puikia alternatyvia transporto priemone, kuriai nereiktų švaistyti brangios Vilniaus žemės.
Merą nustebino žinia, kad Šveicarijos sostinėje automobilių aikštelėms skiriama perpus mažiau ploto nei Vilniuje. Jo nuomone, ir Vilnius turėtų pasekti šiuo pavyzdžiu.