Šylant orams daugelis traukia iš rūsių ir balkonų dviračius, iš garažų - motociklus ir motorolerius. Tačiau stambesniųjų dviračių priemonių savininkai Klaipėdoje jaučiasi diskriminuojami. Dar iš sovietinių laikų likęs draudimas važiuoti motociklais kai kuriomis centrinėmis miesto gatvėmis artimiausiu laiku turėtų būti iš naujo apsvarstytas. Policijos atstovai žada, kad po Velykų jie priims sprendimą, kur draudimus galima panaikinti.
Po „Vakarų ekspreso“ publikacijos apie tai, kad motociklininkai kreipėsi į valdžią prašydami panaikinti draudimą važiuoti centrinėmis Herkaus Manto, S. Daukanto, Naujojo Sodo ir Liepų gatvėmis, internete daugelis skaitytojų piktinosi tokiais prašymais. Esą centre gyvenantys žmonės nelinkę klausytis, kaip baikeriai puikuodamiesi prieš merginas specialiai spaudo greičio pedalus.
„Tie jaunuoliai, kurie vadina save baikeriais, motociklais naudojasi pramogai, o ne kaip transporto priemone, ir visada važinėja grupėmis. Gyvenu Taikos prospekte. Vasarą kasdien apie pusę dešimtos vakare jie po kelis kartus pravažiuoja šia gatve ir prikelia miegančius vaikus bei suaugusiuosius. Policija jų negali sukontroliuoti. Todėl siūlau jiems neleisti mieste važinėti grupėmis, o tik pavieniui. Tada ir neliks baikeriams jokio noro važinėti miesto centre“, - rašo vienas internautas.
„Nemėgstu „britvininkų“, bet yra tiesos posakyje, kad centras neturėtų būti tylos oazė. Tyliam ramiam gyvenimui yra skirti miegamieji rajonai, užmiesčiai. Reikia pagaliau apsispręsti, ar mes norime senamiesčio, kuriame verda gyvenimas, ar prabangaus senų namų miegamojo rajono, kuriame vyrauja tyla ir ramybė“, - bėrė kitas skaitytojas.
Į senamiestį nesiveržia
Kai kurie centre įsikūrusių įmonių vadovai bei darbuotojai tikina norintys šiltuoju metų laiku važinėti į darbą motociklais, tačiau draudimai važiuoti centrinėmis gatvėmis iš jų atima šią galimybę.
„Mūsų įmonė įsikūrusi Danės gatvėje. Keturi darbuotojai važiuotų į darbą motociklais, tačiau kelių eismo ženklai mums to neleidžia daryti. Būtų labai patogu. Mes turime ir savo vidinį kiemelį, kur galėtume laikyti motociklus“, - pasakojo projektavimo įmonės vadovas Marius Šeškauskas.
Jam antrino logistikos kompanijoje dirbantis Eduardas Oženko. Esą jei vadovaujamasi motyvais, kad centre motociklai kelia triukšmą, reikėtų uždrausti transporto priemonėmis važinėti visame mieste.
Argumentą, esą motociklai per daug triukšmingi, todėl jiems centrinėse gatvėse ne vieta, patys motociklininkai atremia tuo, kad dabar visos transporto priemonės gatvėmis privalo važinėti tik techniškai tvarkingos ir neviršyti leistinos triukšmo normos. Tad esą reikia bausti tik pažeidėjus, o ne visus motociklininkus.
„Juk ne tik centre gyvena žmonės. Jie gyvena ir miegamuosiuose rajonuose. Be to, ten yra darželiai, mokyklos. Tačiau reikėtų suvokti, kad tvarkingi motociklai neviršija leistinų triukšmo normų. Man keista, kad miestiečiai burnoja, tačiau kai pamato stovintį motociklą, veda vaikus parodyti, sodina ant jo. Pastebiu, kad uostamiestyje kasmet motociklų vis daugėja“, - pasakojo E. Oženko.
Vienos bendrovės filialo direktorius Audrius Arys sakė iš viso nesuprantantis tokio draudimo esmės. Esą centrinėse gatvėse tikrai nėra tiek daug gyventojų, kaip miegamuosiuose rajonuose, tad keista, kad tik pirmieji saugomi nuo motociklų skleidžiamo triukšmo.
„Juk į senamiestį, ten, kur gatvės grįstos grindiniu, mes ir nesiveržiame. Autobusas važiuodamas Tiltų gatve kelia daugiau triukšmo nei ten važiuojantis motociklas“, - tikino A. Arys.
Pasak jo, motociklininkai norėtų atvažiuoti į centre esančias lauko kavines, tačiau kelias jiems ten užkirstas.
„Būtų malonu, kad miestas mūsų neatstumtų“, - atsiduso pokalbininkas.
Naktimis nevažinėtų
Motociklininkai apgailestavo, kad dėl kartais pasitaikančių jaunuolių motociklininkų išsišokimų kenčia visų likusiųjų reputacija.
„Mes esame suaugę vyrai, kuriems gerokai per 30 metų, ir atsakome už savo veiksmus. Motociklas mums yra tiesiog dar viena transporto priemonė. Be abejo, mes sutinkame, kad važinėjimas motociklais centrinėmis miesto gatvėmis turi būti ribojamas nuo 22 iki 6 valandos. Naktimis tikrai nereikia važinėti motociklu po centrą. Juk subrendę vyrai tokiu laiku būna su žmonomis“, - kalbėjo klubo „Arklio jėgos“ prezidentas bei asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ narys Mindaugas Petkus.
Kai praėjusią savaitę motociklininkų klubo „Vorai“ atstovai kreipėsi į uostamiesčio Saugaus eismo komisiją prašydami panaikinti draudimą važiuoti centrinėmis Klaipėdos miesto gatvėmis, prie jų prisidėjo ir asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ bei klubo „Arklio jėgos“ atstovai.
„Manome, jog Klaipėdos senamiestyje neturėtų jaustis miesto gyventojų ir svečių diskriminacija dėl vairuojamos transporto priemonės. Todėl drįstame teigti, jog tomis senamiesčio gatvėmis, kuriomis leidžiama judėti automobiliams, neturėtų būti uždrausta įvažiuoti techniškai tvarkingiems motociklams. Jie neviršija leistino garso stiprumo viešose vietose, naudoja mažiau kuro, į aplinką išmeta ir mažiau anglies dvideginio, stovėjimo aikštelėse užima mažiau vietos“, - rašoma asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ kreipimesi į miesto valdžią.
„Esame įsitikinę, kad draudimo panaikinimas turėtų paskatinti turizmą. Gal tai būtų net viena iš galimybių pritraukti daugiau naujų turistų pas mus, jei būtų pristatoma galimybė apžiūrėti Klaipėdą važiuojant motociklu“, - antrina klubo „Arklio jėgos“ atstovai.
Kitur - privilegijuoti
Motociklininkų klubo „Vorai“ prezidentas Laurynas Baltrūnas tikino, kad Klaipėdoje motociklininkai labiausiai diskriminuojami. Esą palankiausios sąlygos jiems sudarytos Kaune.
Pasak jo, 2007-aisiais Vilniaus valdžia sureagavo į motociklininkų prašymą ir motociklų eismą centrinėmis miesto gatvėmis draudžiantį ženklą pakeitė ženklu, ribojančiu eismą nuo 22 iki 6 val.
„Europos Sąjungos šalyse motociklininkams taikomos įvairios privilegijos. Pavyzdžiui, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje galima važiuoti visuomeniniam transportui skirta juosta. Švedijoje, Danijoje motociklų eismas leidžiamas ten, kur draudžiama važiuoti automobiliams, motociklams net įrengtos nemokamos stovėjimo aikštelės. Daug užsieniečių keliauja motociklais. Todėl šis draudimas daugelį motociklininkų verčia aplenkti Klaipėdą“, - akcentavo L. Baltrūnas.
„Pažiūrėkite, kad ir į Italiją, kur kostiumuoti vyrai ir moterys į darbą važinėja motoroleriais, dviračiais ar elektriniais paspirtukais. Šitaip sprendžiamos ir automobilių spūsčių, oro užterštumo problemos“, - kalbėjo E. Oženko, turintis motorolerį. Jis yra įsitikinęs, kad Klaipėdos centras - uždrausta zona ne tik motociklams, bet ir motoroleriams.
Tačiau panašu, kad vairuojantys motorolerius klaipėdiečiai, iki šiol galvoję, kad ir jiems negalima važiuoti Herkaus Manto gatve, šį pavasarį jau galės tai daryti. Kai „Vakarų ekspresas“ atkreipė dėmesį, jog Herkaus Manto sankryžoje su Liepų gatve nukreipiamasis ženklas nurodė, kad į Naujojo Sodo gatvę bei į Liepų gatvę turi pasukti mopedai, o ne motociklai, po savaitės šis ženklas buvo pakeistas ir dabar galioja tik motociklams.
„Jei jokio ženklo, draudžiančio važiuoti arba nukreipiančio mopedų eismą kitomis gatvėmis, nėra, vadinasi, eismas Herkaus Manto gatve jiems yra leistinas“, - konstatavo Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Alvydas Katkauskas.
Baiminasi „britvininkų“
A. Katkauskas patikino, kad policijos pareigūnai geranoriškai yra nusiteikę ir motociklininkų atžvilgiu. Jo teigimu, po Velykų bus apsispręsta, ar panaikinti draudimus važiuoti motociklams kai kuriomis centrinėmis gatvėmis.
„Dar tiksliai negaliu pasakyti, bet svarstoma leisti jiems važiuoti Liepų, Naujojo Sodo bei Simono Daukanto gatvėmis. Tačiau abejoju, ar leisime jiems važiuoti Herkaus Manto gatve“, - preliminariai svarstė A. Katkauskas.
Jis pabrėžė, jog ženklai yra pastatyti taip, kad į uostamiestį motociklais atvykę užsieniečiai lengvai gali patekti ir į Turgaus gatvėje esantį Turizmo ir kultūros informacijos centrą. Pakanka iš Pilies gatvės pasukti į Sukilėlių gatvę, o iš ten - į Turgaus gatvę. Tad esą teiginiai, kad draudimai atbaido užsienio turistus - nemotyvuoti.
„Vakarų ekspresas“ jau rašė, jog labiausiai policijos pareigūnai nerimauja dėl to, kad pašalinus šį draudimą centrinėmis gatvėmis pradėtų lakstyti vadinamieji britvininkai, kuriuos esą sugaudyti labai sunku.
„Man keisti tokie nuogąstavimai. Juk taip pat sunku pagauti skustagalvį su BMV, tačiau dėl to niekas nedraudžia automobiliams važinėti centrinėmis miesto gatvėmis“, - tokiais motyvais stebisi klubo „Voras“ Gargždų filialo prezidentas Saulius Bloškys.
Edita GUDAVIČĖ