Be sveikatos paslaugų neišsiverčia praktiškai nė vienas, tačiau gyventojus glumina ne tik eilės dažnoje gydymo įstaigoje, bet ir medicinos personalo elgesys.
Į portalą tv3.lt kreipėsi moteris, kuri pasipiktino Vilniaus rajono centrinės poliklinikos slaugytojos elgesiu. „Kadangi poliklinikos administracija man pasakė, jog priemonių kovoti su tokiu elgesiu nelabai turi, norėjau, kad žmonės sužinotų, kokio lygio specialistas ten dirba ir kokiu būdu man teko susidurti“, – sakė ji.
Replikos pasigirdo registruojant pas gydytojus specialistus
Moteris pasakojo šioje poliklinikoje su savo abiem sūnumis besilankanti jau daugybę metų, tačiau ją šokiravo prieš daugiau nei savaitę įvykęs vizitas pas šeimos gydytoją.
„Kadangi turiu didelių sveikatos problemų ir gydytojai kol kas priežasties dar neranda, gavau daug siuntimų pas skirtingus gydytojus. Taigi su visu sąrašu prisėdu slaugės kabinete. Ji pradeda registraciją, o aš ieškau kalendoriuje man tinkamo laiko.
Užregistravus pas vieną iš nurodytų specialistų apsižiūrėjau, kad data man netinkama, paklausiau, gal galima pakeisti. Slaugė susinervino – pasirodo, jai užstrigo kompiuteryje sistema, sakė dabar reikės laukti 5 minutes ir kad tada registruočiausi pati.
Pasijutau nepatogiai, atsiprašiau, kad suklaidinau, pasakiau, kad labai pavargusi po darbo nesusiorientavau iš karto, jokių problemų – užsiregistruosiu pati. Slaugė man atkirto: „Gerai, kad mums labai lengva čia dirbti“. Buvo nemalonu girdėti tokias replikas, bet aš jai nieko nesakiau, pagalvojau, gal sunki diena pasitaikė, tiek to“, – dėstė vilnietė.
Pradėjo aiškinti pakeltu tonu
Tačiau nemaloni situacija tuo nesibaigė. Inga pasakojo, kad tada suskambo jos darbinis telefonas.
„Pradėjau ieškoti kišenėje telefono, kad išjungčiau garsą ir tada mano pusėn pasipylė piktos replikos – su pamokymais, kad nuo tokių kaip aš su neišjungtais telefono garsais poliklinikose joms paskui vakarais skauda galvą. Paklausiau, nuo kada būnant poliklinikoje reikia būti su išjungtu telefono garsu – gi tuoj surasiu ir išjungsiu.
Tada slaugė nusiėmė akinius ir mane tiesiogine to žodžio prasme ėmė auklėti sakydama, kad „normalūs, išsilavinę ir kultūringi žmonės ir taip žino be jokių pasakymų, kad tokiose vietose būnant telefono garsas turi būti išjungtas“. Kalbėjo pakeltu tonu, aš jau tada susinervinau, nes tas skambutis jai niekaip netrukdė – ji dirbo kompiuteriu, aš telefonu nekalbėjau, o suradusi telefoną garsą tiesiog išjungiau“, – pasakojo ji.
Kai paskambino skyriaus vedėjai, sulaukė atsiprašymo
Grįžusi namo moteris jautėsi labai prastos psichologinės būklės.
„Jaučiausi kaip koks skuduras – mes einame pas gydytojus, nes tai yra vieta, kur tikimės pagalbos ir tokio išpuolio poliklinikoje niekaip nesitikėjau. Kreipiausi į skyriaus vedėją ir kitą dieną man paskambinusi slaugytoja atsiprašė, pradėjo teisintis, kad čia įvyko nesusipratimas, ji nieko blogo nenorėjo, turėjo daug darbo.
Pasakiau, kad visi būnam pervargę, bet juk ne priežastis dėl to išsikrauti ant kitų. Aš jos atsiprašymą priėmiau, man tikrai užteko, kad žmogus paskambino ir atsiprašė – visi kartais būnam be nuotaikos ir irzlūs“, – incidento nesureikšminti bandė vilnietė.
Išgirdo užgauliojimus ir sūnaus atžvilgiu
Tačiau, moters pasakojimu, tuo viskas nesibaigė. Rimtai susirgus jos paaugliui sūnui netrukus teko vėl kreiptis pas gydytojus.
„Atvykome į polikliniką pas budintį gydytoją, kur jis buvo apžiūrėtas. Budinti gydytoja davė siuntimą kitai dienai pas šeimos gydytoją, kad toliau nuspręstų, kaip gydyti mano sūnų. Mano sūnui 14 m., jis turi autizmo spektro sutrikimą. Su juo nuo mažų dienų lankėmės raidos centruose, pas įvairiausius specialistus, sūnus lanko specialiąją Vilniaus mokyklą.
Jaučiausi kaip koks skuduras – mes einame pas gydytojus, nes tai yra vieta, kur tikimės pagalbos ir tokio išpuolio poliklinikoje niekaip nesitikėjau.
Atvykome paskirtu laiku, atsisėdome prie kabineto ir laukėme savo eilės. Kadangi slaugės kabinetas labai mažas, jos stalas prie pat durų ir labai viskas gerai visame koridoriuje girdisi, kas kalbama kabinete. Iš pradžių neatkreipiau dėmesio, kas kalbama, kol neišgirdau minint savo pavardės. Suklusau, ir pirmiausia, ką išgirdau, kad ir vėl čia atėjau, ir dar su sūnumi“, – skausmingą istoriją pasakojo Inga.
Ingos teigimu, jos sūnus pirmiausia ir buvo aptarinėjamas. „Minėta slaugytoja garsiai, kad gydytoja girdėtų sėdėdama savo kabinete, pareiškė, kad „tampo ir tampo šita motina savo vaiką visur po raidos centrus, pas psichiatrus – čia motinai psichiatro reikia, o ne vaikui“.
Noriu pasakyti, kad pas psichiatrą sūnus turėjo apsilankyti dėl to, kad gaunant neįgaliojo stovėjimo ženklą automobiliui – dabar juos išduoda ne tik sėdintiems neįgaliųjų vežimėlyje – būtinas psichiatro siuntimas neįgalumo tarnybai. Tokia tvarka. Senojo galiojimo laikas pasibaigė ir teko daryti naują.
Be to, ne jos reikalas, pas kokius specialistus mano sūnus lankosi – ji absoliučiai nieko nežino nei apie mūsų gyvenimą, nei kokius sunkumus aš, kaip motina, patiriu, augindama neįgalų vaiką. Man tokias kalbas išgirdus pasidarė bloga“, – atvirai pasakojo ji.
Nuo kalbų, išgirstų gydytojos kabinete, patyrė šoką
Moters aiškinimu, toliau slaugytoja esą perėjusi prie jos ligos istorijos:
„Girdžiu repliką, kad tiek daug specialistų paskutiniu metu aplankiau ir kad dar ne pabaiga. Prisiminė, kad aną kartą atvykusi skundžiausi niežėjimu vidinėje vienos šlaunies pusėje. Pažiūrėjo, kad lankiausi neseniai pas akušerę tai ėmė komentuoti, kad „duodasi ta (pasakė pavardę) po pažinčių portalus, todėl tas tarpkojis pastoviai ir niežti, ir kur neniežės. Mažiau duotųsi, mažiau ir niežėtų“.
Aš patyriau šoką išgirdusi tokias kalbas tik dienai praėjus po jos atsiprašymo. Turiu problemų su oda – man daryta daug tyrimų, ir gydytojai niekaip negali nustatyti priežasties. Ši mano liga niekaip nesusijusi su ginekologinėmis ar lytinėmis ligomis – man ir dėl to darė tyrimus laboratorijoje ir nieko neranda gydytojai jau kelis mėnesius. O pas akušerę lankiausi pačios gydytojos nukreipimu pagal programą pasitikrinti nuo vėžio.“
Moteris guodėsi negalinti apsakyti, kaip pasijautė išgirdusi tokias kalbas. Ji teigė dėl sūnaus nusprendusi susivaldyti – pirma palaukti, kol gydytoja jį apžiūrės ir išrašys jam vaistus.
„Jau išeidama slaugytojai pasakiau, kad man psichiatro tikrai nereikia, o odą niežti ne dėl to, kad duoduosi po pažinčių portalus ir kad čia iš viso ne lytinė liga. Taip pat pasakiau, kad aš viską girdėjau, kas buvo apie mane kalbama.
Aš patyriau šoką išgirdusi tokias kalbas tik dienai praėjus po jos atsiprašymo.
Slaugytoja iš pradžių labai pasimetė, o paskui perklausė: „O iš kur jūs žinote, kad kalbėjau būtent apie jus?“ Pasakiau, kad girdėjau ją minint mano pavardę, bet net jei nebūtų minėjusi, viskas, kas buvo garsiai ištransliuota, buvo iš mano ir sūnaus ligos istorijos. Bet šiuo atveju aiškiai buvo ištransliuota: „Ta (paminėta mano pavardė) duodasi per pažinčių portalus, užtai paskui ir niežti. Mažiau duotųsi, mažiau ir niežėtų“, – istorija toliau dalinosi ji.
Parašė du skundus
Po incidento moteris sakė iš karto užėjusi pas skyriaus vedėją, o būdama kabinete nesusivaldžiusi ir pravirkusi.
„Papasakojau, kas ką tik nutiko. Su ja buvo dar kažkokia slaugytoja, moterys pasibaisėjo išgirdusios ir manęs atsiprašė, kad teko patirti tokį išpuolį, atsargiai paminėjo, kad yra problemų su šita slauge, jie bandys kažką daryti. Dar paminėjau, kad mane labai užgavo tai, jog šeimos gydytoja sėdėdama savo kabinete ir girdėdama visus šituos dalykus nė karto slaugės nesustabdė“, – apgailestavo Inga.
Moteris nurodė raštu į administraciją dėl šių atvejų kreipusis du kartus: „Lygiai tiek, kiek buvau užsipulta ir užgauliojama. Po kelių dienų sulaukiau skyriaus vedėjos skambučio, kuri pasiteiravo, kaip jaučiuosi, į ką aš atsakiau, kad tragiškai – morališkai ir psichologiškai visiškai palaužta.
Skyriaus vedėja mane informavo, kad parašytas tarnybinis, bet čia viskas labai užsitęs, bus kažkoks tyrimas, greičiausiai jai reikės rašyti pasiaiškinimą, tačiau kažkokių kardinalių pokyčių nelabai galiu tikėtis. Aš jos paklausiau, ką į visa tai sako pati slaugė, į ką man buvo atsakyta, kad jie dar neturi net jos pasiaiškinimo, ne viskas taip paprasta, nes juos paskui darbe minėta slaugė gali apkaltinti mobingu.“
„Kas tada mane apgins nuo tokio gydytojo?“
Vilnietei tokios naujienos vėl nuskambėjo kaip šaltas dušas.
„Toks elgesys su pacientu gali būti įvardintas kaip mobingas pačios slaugės, o tai kaip tada pavadinti tai, kas buvo sakoma mano adresu? Kas tada tai yra? Kur tada tos ribos? Kur gydytojo profesinė etika? Kur asmeninės informacijos konfidencialumas? Kaip man jaustis kaip pacientui, kuris su pasitikėjimu atėjo pas gydytoją?
Kaip man jaustis kaip žmogui, kuris nepelnytai buvo apipiltas pamazgomis, net nežinant, dėl ko buvo lankomasi pas vieną ar kitą gydytoją? Kaip man jaustis kaip mamai, auginančiai autistišką vaiką? Kas tada mane apgins nuo tokio gydytojo? Kur man tada kreiptis dėl patirtų išpuolių? Aš tiek daug sunkumų patiriu bandydama pastatyti savo sūnų ant kojų ir dar turiu klausytis tokių įžeidinėjimų“, – vieną klausimą po kito bėrė susijaudinusi moteris.
Inga pasakojo, kad, žinoma, pakeis šeimos gydytoją, planuoja pakeisti ir pačią polikliniką.
„Niekaip negaliu suvokti, kad toks žmogus, dirbantis tokį darbą, kaip niekur nieko gali sau toliau kasdien vaikščioti į darbą, nėra nušalinamas nors tam laikui, kol bus išsiaiškinta, kokias priemones galima panaudoti kad tokie atvejai daugiau nepasikartotų – visiškai niekaip neužtikrinamas paciento saugumas.
„Jūsų minimu atveju taip pat pradėtas tarnybinis patikrinimas“, – nurodė poliklinika.
Ir ko tada vertas tokio žmogaus atsiprašymas, jei kitą dieną girdžiu tokius dalykus savo adresu? Kadangi, kaip supratau, jokių priemonių tokiems poliklinikoje dirbantiems „specialistams“ nėra, tai noriu, kad žmonės žinotų, ką patyriau aš, ir kad vengtų tokių gydytojų, iš kurių išėjus jiems gali prireikti ir psichologo pagalbos – kad niekad netektų patirti to, ką patyriau aš“, – vylėsi ji.
Poliklinika patvirtino pradėjusi tarnybinį patikrinimą
Komentaro dėl minėto incidento portalas tv3.lt kreipėsi ir į Vilniaus rajono centrinė polikliniką Ji informavo, kad visais pacientų skundų atvejais įstaigoje pagal nustatytą tvarką yra atliekamas tarnybinis patikrinimas.
„Jūsų minimu atveju taip pat pradėtas tarnybinis patikrinimas“, – patvirtino įstaiga.
Į klausimus, kaip ketinama reaguoti į tokį slaugytojos elgesį ir ar ji pati jau pateikė paaiškinimus, poliklinika neatsakė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!