Portalo tv3.lt skaitytoja A. Stančikienė stebisi Respublikinės Panevėžio ligoninės darbu. Moteris sako, kad čia ji ir jos tėvas susidurė su nepagarba. Apie situaciją pakomentavo ir pati ligoninė.
Su nemalonumais susidūrė dar tik atvežusi tėvą
Prieš porą savaičių A. Stančikienės tėvas buvo hospitalizuotas dešimčiai dienų. Per šį laiką jis turėjo gauti lašinamų vaistų kursą.
Nemalonios patirtys, kaip teigia A. Stančikienė, prasidėjo vos tik atvykus į ligoninę. Atvežus tėvą hospitalizacijai, moteris jį palydėjo į ligoninę. Senjoras serga Parkinsono liga, tad negali laisvai judėti.
„Paklausiau, kur yra ratai (neįgaliojo vėžimėlis – aut. past.), sakė: eik, pasižiūrėk. Toks tonas yra užmušantis. Klausiu, kur, sako, kad už kampo. Išdezinfekavau, nes buvo ką tik atvežti ir pastatyti nedezinfekuoti, įsodinau laukdama.
Kada atėjo darbuotoja prie tėvelio, maniau, kad jį paims vežti į skyrių, o sako: stok. Sakė, kad jai ratai reikalingi. Klausiau, ar yra ratų trūkumas, gal reikia padėti ligoninei. Sakė: koks tavo reikalas“, – tv3.lt pasakoja A. Stančikienė.
Tiesa, kiek vėliau pasitikti paciento atėjo kita darbuotoja, iš kito ligoninės skyriaus, pasodino senjorą į kitą vežimėlį ir nuvežė į skyrių.
Senjoras ligoninėje praleido dešimt dienų. A. Stančikienės teigimu, per visą hospitalizacijos laiką į palatą aplankyti paciento nė karto nebuvo atėjęs gydytojas.
„Apie tyrimus, ką nors dar, net kalbos nėra. Tiesiog prabuvo žmogus ir buvo išstumtas į gatvę“, – sako A. Stančikienė.
Išvedė ir paliko stovėti ant šaligatvio
Praėjus dešimčiai dienų, senjoras iš ligoninės buvo išleistas. A. Stančikienė pasakoja, kad buvo sutarta, jog ji prieš atvykdama pasiimti tėčio, paskambins į skyrių, o tuomet darbuotojai išves jį į lauką. Pasak A. Stančikienės, buvo sutarta, kad ji į skyrių paskambins apie 12 val.15 min., mat maždaug tada pacientui turėjo būti suleisti paskutinieji vaistai.
„Mes sėdome į mašiną ir 12 val. 15 min. skambinu, kad jau tėvelį būtų galima vežti. Sako: jau seniai išvežtas. Kur išvežtas? Sako: į gatvę. Tai išvežė kaip daiktą, maišelius sudėjo. Tėvelis kaip gulėjo su tais rūbeliais lovoje, tai… Klausiu, sakau, kiek prastovėjai? Sako: 20 minučių. Iš lovos pakeltas žmogus 20 min. stovėjo“, – pasakoja A. Stančikienė.
Grįžus namo, kaip teigia moteris, jos tėvas pasijuto kiek prasčiau, artimiausias kelias dienas praleido lovoje, jautėsi peršalęs. Senjoras atliko koronaviruso tyrimą, rezultatas buvo neigiamas. Šeima spėja, kad senjoras galėjo peršalti stovėdamas lauke.
„Jį turbūt tiesiog supūtė. Nesu piktavalis žmogus, bet dėl kitų nebeįmanoma tylėti. Slėpti po koronavirusu savo tingulį, nepagarbą, nebemeilę darbui tiesiog negalima“, – teigia A. Stančikienė.
Ligoninė: iki šiol nesame gavę kreipimosi
Respublikinė Panevėžio ligoninė pateikė savo komentarą dėl šios situacijos. Kaip tv3.lt rašo ligoninės komunikacijos specialistas Vytautas Riaubiškis, ligoninė vertina abipuse pagarba grįstus pacientų ir ligoninės santykius ir apgailestauja, kad kartais nėra susikalbama.
„Suprantame ir vertiname gražius, dalykiškus ir abipusiai pagarbius paciento, jo artimųjų ir gydymo įstaigos personalo santykius, kurie, esame įsitikinę, turi būti nukreipti į maksimalias pastangas padėti pacientui ir jo artimiesiems.
Labai apgailestaujame, kad kartais pasitaiko nesusikalbėjimo ar nesusipratimo atvejų, kurie sukelia nereikalingas neigiamas emocijas ir mažina pasitikėjimą vienų kitais“, – tv3.lt rašo V. Riaubiškis.
Pasak jo, pacientams ir jų artimiesiems yra primenama, kad pasitaikius panašiems atvejams, jie apie tai informuotų ligoninės administraciją.
„Ligoninės administracija nuolat primena savo pacientams ir jų artimiesiems, kad, pasitaikius nesutarimo tarp pacientų, jų artimųjų ir ligoninės personalo atvejams, nedelsiant apie tai būtų informuojami ligoninės administracijos darbuotojai ar ligoninės komunikacijos specialistas – taip būtų galima nedelsiant išsiaiškinti susidariusią situaciją, ją tinkamai ir laiku išspręsti.
Esame tikri, kad ne viešas aiškinimasis socialiniuose tinkluose, o dalykiškas ir betarpiškas probleminio klausimo nagrinėjimas, dalyvaujant pacientui, jo artimiesiems ir ligoninės atstovams, neabejotinai pasitarnautų greitam ir nešališkam jo išsprendimui“, – atsakė V. Riaubiškis.
Vis dėlto atkreipiamas dėmesys, kad ligoninės administracija iki šiol nėra gavusi nei raštiško, nei žodinio kreipimosi dėl minėto atvejo, tad vienareikšmiškai pakomentuoti šios situacijos ligoninė negali.
„Atlikus vidinį tyrimą paaiškėtų šio situacijos detalės, kurios ir leistų padaryti vienokias ar kitokias išvadas. Tačiau, nežiūrint į tai, dar kartą apgailestaujame dėl situacijos, kuri sukėlė paciento artimiesiems neigiamas emocijas, nepasitenkinimą ir tam tikrus nepatogumus.
Ligoninės administracija, nuodugniai ir nešališkai išnagrinėjusi šį įvykį, priims principingai teisingus sprendimus savo darbuotojų, galimai neatsakingai atlikusių savo pareigas, atžvilgiu“, – rašo V. Riaubiškis.
Visiškas nesiskaitymas, nepagarba nei ligoniams nei jų artimiesiems.O daug kas priklauso nuo ligoninės valdžios.