Mokslų daktaro teigimu, yra du galima variantai, ką šiuo metu vertėtų apsvarstyti, siekiant užkirsti kelią aktyviam infekcijos plitimui ugdymo įstaigose.
„Kadangi dabartinė ŠMM epidemijos valdymo mokyklose strategija patyrė lengvą fiasko, tai reikia pradėti ieškoti kaip iš šios padėties išeiti. Su dabartiniu susirgimu yra laiko klausimas, kada didesnė dalis mokinių sėdės izoliacijoje. Vienas variantas, ką daryti, yra izoliacijos protokolų keitimas. Vietoje 14 dienų sėdėjimo namie, sutrumpinti iki 10 dienų, arba 7 dienos išeinant su teigiamu testu. Tokias rekomendacijas dar pavasarį siūlė NEPT. Dar viena alternatyva siūloma neseniai pasirodžiusiame Lancet straipsnyje [1]. Sergančio kontaktai eina į mokyklą su neigiamu testu 7 dienas.
JK pavasarį daryta studija parodė, kad 10 dienų izoliacija arba 7 dienas kas dieną testuoti neigiami testai davė panašius rezultatus, ty duomenys neprieštaravo hipotezei, kad susirgimų skaičius taikant abi strategijas yra vienodas. Metodologija studijos tvarkinga, pilnas randomizavimas atsižvelgiant į įvairius klasių ir mokyklų požymius, kurie galėjo iškreipti rezultatus. Vienintelė problema, kad studija daryta praeitų metų kovą-balandį prie Alfa COVID19 varianto. Tai klausimas ar tai veiks prie Delta.
Faktas, kad šios studijos užtenka kad būtų galima šią strategiją išbandyti Lietuvoje. Faktas ir tas, kad JK šią studiją darė pavasarį, tam kad suprasti kaip galima geriau organizuoti švietimo procesą pandemijos sąlygomis. Lietuvoje primenu pavasarį ŠMM daugiausiai dėmesio skyrė vienos bobutės su pagaliukais kyšančiais iš nosies nepykdymui. Kartais atrodo kad nelabai kas nuo tada ir pasikeitė. Na bet kaip sakoma viltis miršta paskutinė.
Lietuvos mokyklose dėl COVID-19 testuojasi apie 40 proc. vaikų – ministrė
Šiuo metu Lietuvos mokyklose testus dėl koronaviruso atlieka apie 40 proc. vaikų, sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.
„Daugiau tėvelių leidžia vaikams testuotis, ta situacija po truputį gerėja. Šiandien mes turime apie 40 procentų vidutiniškai Lietuvoje besitestuojančių vaikų“, – LRT radijui antradienį sakė ministrė.
Ji teigė, kad Lietuvoje šiuo metu nėra numatyta riba, kiek susirgimų pasiekus būtų pereinama į nuotolinį ugdymą, o situacija yra valdoma mokyklų lygiu. Tai daryti padeda aukšta, apie 90 procentų siekianti, mokytojų imunizacija, testavimas, srautų valdymas.
„Mes turime visas saugumo priemones mokyklose, kurios yra būtinos ir galime valdyti tą situaciją mokyklos lygiu. Jeigu jau situacija blogėja ir randasi atvejų, protrūkių, vadinasi, mes galime arba klasę išvesti į nuotolį, galime kai kuriais atvejais išvesti srautą į nuotolį, gali kai kuriais atvejais reikėti išvesti mokyklą į nuotolį. Bet mes jau nekalbame šiuo metu apie tai, kad uždarytumėme, tarkime, visą savivaldybę ar visą šalį išvestume į nuotolį“, – kalbėjo ministrė.
Pasak jos, šiuo metu yra „daugmaž susitarta“ dėl izoliacijos trukmės mokyklose trumpinimo, galutinį sprendimą operacijų vadovo, sveikatos apsaugos ministro įsakymu tikimasi priimti jau trečiadienį.
„Tai trumpesnė izoliacija ir taip pat kas turėtų izoliuotis mokyklose, – sakė ministrė. – Šį klausimą taip pat sprendžiame, tikai labai daug diskusijų.“
Pasak J. Šiugždinienės, tai svarbūs sprendimai, leisiantys palengvinti ugdymo procesą ir paskatinti aktyviau testuotis.
Pirmadienį skelbtais Nacionalinio visuomenės sveikatos centro duomenimis, šiuo metu daugiausiai aktyvių koronaviruso židinių fiksuojama mokyklose. Praėjusią savaitę ugdymo įstaigose nustatyti 129 židiniai.