Mokiniai, turintys neigiamą metinį pažymį (mažiau nei 4) nors iš vieno mokomojo dalyko, turi atlikti vasaros darbus.
Matematikos korepetitorė Saulė sako, kad matematikos užduotys, duodamos mokiniams atlikti už visus mokslo metus, toli gražu ne iš lengvesnių, neatsižbelgiant į tai, jog jos skirtos tiems, kuriems sunkiau sekasi.
Pasak jos, duodama kone 50 puslapių matematikos uždavinių knyga, kurioje paprastai nebūna paaiškinimų, kaip užduotis reikėtų spręsti.
„Mane labai liūdina, kad pataisos – ne pagalba vaikui, o vasaros darbai, kurių pats mokinys akivaizdžiai nėra pajėgūs atlikti. Tiek užduočių iš visų buvusių klasių kurso mokiniui, kuris negeba pasiekti teigiamo matematikos pažymio, man atrodo, objektyviai – nesąmonė“, – teigia Saulė.
O išsprendęs uždavinius jaunuolis turi atsiskaityti mokytojui, ką išmoko. Dalis mokytojų prašo atlikti daugiau uždavinių, kiti prašo paaiškinti, kaip suprato jau spręstas užduotis.
Mokytojai dirba per atostogas, o mokiniai bando praslysti
Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas pastebi, kad mokiniai paprastai susitvarko su tokiu krūviu ir tik retas kartoja kursą.
Visgi kartoti kursą įmanoma tik tėvams sutikus, bet ir mokyklos atsisveikinti su mokiniais neskuba.
Štai jo vadovaujamame Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjuje kasmet kartoti kurso lieka 3–5 iš šimto ir daugiau mokinių. O didžioji dalis pataisų likusių jaunuolių, pasak jo, darbus pasidaro dar birželio mėnesį, kad turėtų laisvą vasarą.
„Tada mokinys keliamas į kitą klasę, nes dažniausiai netgi atostogų metu elektroniniu paštu arba nuotoliu mokytojai mokinius vis tiek konsultuoja mano įstaigoje“, – kaip mokiniai mokosi vasarą be korepetitorių, paaiškina jis.
Vis dėlto, korepetitorės manymu, daug mokinių dėl didžiulio krūvio, užgriuvusio vasarą, nuleidžia rankas ir nebando išmokti praleistų temų. Prašo už juos užduotis atlikti draugų ar pažįstamų ir taip praslysta.
„Dažniausiai net beveik nieko neišmokusius mokinius perkelia į kitą klasę su nusirašytomis pratybomis, tada jie toliau nieko nesupranta ir toliau slysta, bet vaikai pamiršta, kad net praslydę per visus mokyklos atsiskaitymus, per egzaminą su teigiamu pažymiu gali ir nepraslysti“, – pažymi ji.
Mokytojai užsikrovę darbais, o korepetitorių samdyti gali ne visi
Saulė atkreipia dėmesį, kad mokiniai, kurie privalo pasilikti mokytis vasarą, turi daug spragų ir dėl to ilgiau užtrunka išmokti reikiamas temas.
„Jeigu mokinys su mokytojos pagalba per metus nesugebėjo pasiekti teigiamo pažymio, tai ką jis galės padaryti vienas per vasaros atostogas“, – sako ji.
Korepetitorė svarsto, galbūt kai kurie mokiniai ir geba savarankiškai susitvarkyti su vasaros darbais ir viską suprasti, bet tokio mokinio tikino dar nesutikusi.
Taigi užduotis jaunuolis turi įveikti per vasarą konsultuodamasis su mokytojais, korepetitoriais arba spręsdamas jas savarankiškai.
Kita vertus, korepetitorių vaikui pasamdyti turi galimybę ne visos šeimos.
Tuo tarpu mokytojai mokslo metams pasibaigus dirba ne tik su pataisų likusiais mokiniais, bet ir su abiturientais. Todėl laiko mokytis mokykloje vasaros metu, D. Žvirdausko vertinimu, ne marios.
Privačios mokyklos samdosi korepetitorius pačios
Nepaisant to, privačios mokyklos turi daugiau galimybių spręsti problemą. Kaip D. Žvirdauskas tvirtina, jų vadovai samdo korepetitorius patys, kad padėtų mokiniams, kuriems sunkiau sekasi pasivyti bendraklasius.
Pamokų metu jiems padeda šalia sėdintis korepetitorius, taip pat dirbantis su jais vasarą, paaiškina jis.
„Mokytojai ir taip yra pavargę nuo visko, o čia korepetitorius dirba be jokio nuovargio nuo klasės valandėlių ar nuo darbų taisymo“, – palygina Mokyklų vadovų asociacijos prezidentas.
Valstybinėse mokyklose situacija kitokia
Tačiau su korepetitoriais nuolat dirbantys vaikai, D. Žvirdausko įsitikinimu, neretai aptingsta, nes atpranta nuo savarankiško darbo.
Todėl pataria korepetitorių nesamdyti kasmet, o esant reikalui tik baigiamosioms klasėms.
Tuo tarpu valstybinių mokyklų vadovai korepetitorių mokiniams samdyti neišgali. Kita vertus, mokiniai gali lankyti konsultacijas.
„Tėvai man sako, kad nori vaikams papildomų lietuvių kalbos pamokų, bet pas kitą mokytoją. Jie sėkmingai 2 mėnesius iki mokslo metų pabaigos lankė papildomas pamokas pas kitą paraleliai dirbančią mokytoją“, – pateikė pavyzdį, kaip tvarkomasi valstybinėje mokykloje, jis.