Panevėžyje mokamos automobilių stovėjimo aikštelės nekelia susižavėjimo daugeliui vairuotojų. Kad problemų yra, pripažįsta ir valdininkai. Kiek ir kaip padėtis keisis, paaiškės jau netrukus.
Šiuo metu Panevėžio miesto savivaldybėje yra sudaryta speciali komisija, bandysianti reformuoti dabartinę rinkliavų automobilių stovėjimo aikštelėse sistemą. Pasak komisijai vadovaujančio vicemero Petro Narkevičiaus, dabartinė sistema netvarkinga, todėl šį klausimą išspręsti būtina. Ne vienas miestietis skundžiasi, kad už sumokėtus du litus automobiliai neretai stovi ne valandą, kaip turėtų būti, o ištisas dienas.
Problemų apstu?
„Pastato už du litus, o laiko parų paromis“, – teigė ne vieną tokį skundą gavęs vicemeras.
Tokia situacija sudaro problemų specialiosioms tarnyboms, esant reikalui negalinčioms privažiuoti iki reikiamos vietos.
Skundžiamasi ir tuo, kad sumokėjus du litus vienoje vietoje, nuvažiavus į kitą vietą vairuotojo vėl prašoma mokėti. Pasak P. Narkevičiaus, komisijos narių nuomonės šiuo klausimu išsiskyrė. Nepaisant to, Savivaldybėje bus ieškoma bendro sprendimo ir šie bei kiti klausimai bus rimčiau nagrinėjami jau šią savaitę.
Kartu bus sprendžiama, kas turėtų rinkti pinigus – žmonės, kaip dabar, ar automatai. Vicemero teigimu, siūlymų yra įvairių – nuo automatų iki tos pačios, tik kiek reformuotos sistemos. Laukiama, kol miesto Savivaldybės administracija pateiks apibendrintą nuomonę.
Pasak P. Narkevičiaus, perėjimo prie automatų procesas nebūtų trumpas. Kita vertus, reikia įvertinti, kad toks žingsnis būtų itin skausmingas dabar dirbantiems žmonėms. Tad bus bandoma įvertinti, kaip būtų galima išsaugoti darbuotojus. Be to, vicemeras teigė girdėjęs, kad yra miestų, kurie per daug pinigų rinkimo automatais nesidžiaugia – nepasiteisino. Tad būtina įvertinti visus faktorius.
Išsiprašo nemokėti
Beje, miesto Savivaldybė sulaukia skundų ir iš verslininkų. Mokamose automobilių stovėjimo aikštelėse automobilius nemokamai šiuo metu gali palikti tik specialiosios tarnybos, tai yra policija, medikai, ugniagesiai. Tačiau iš kitų tarnybų, taip pat dirbančių specialius darbus, likviduojančių gedimus – vandentiekininkų, komunalininkų, ryšininkų ir kt., – kartais paprašoma ir susimokėti. Pasak vicemero P. Narkevičiaus, šią problemą taip pat bus bandoma spręsti.
Panevėžio butų ūkio direktorius Gintaras Ruzgys teigė negirdėjęs, kad atvažiavus avarinei tarnybai būtų paprašyta susimokėti.
„Manęs nėra pasiekę skundai, kad žmogus negalėtų sustoti ir būtų imami pinigai“, – tikino direktorius.
Tačiau pripažino, kad viena Butų ūkio tarnyba turi kiek daugiau problemų nei kitos. Bet kad jos darbuotojams būtų tekę mokėti už stovėjimą mokamoje aikštelėje mieste, G. Ruzgys teigė negirdėjęs. Vis dėlto, jo žiniomis, iš inžinierių, atvykstančių į objektus, pareikalaujama mokesčio. „Prisiprašo dažniausiai, kad neimtų. Pasako, kad atvyko tarnybiniu tikslu, parodo dokumentus“, – sakė G. Ruzgys.
Suteikė vilčių
Šią problemą jau ne vienus metus kelia ir „TEO LT“ bendrovė. Jos darbuotojai specialiais automobiliais vyksta šalinti gedimų. Pasak įmonės Panevėžio regiono direktoriaus Rimanto Misevičiaus, neseniai rastas kompromisinis sprendimas – žodinis sutarimas iš specialių, žymėtų, įmonės automobilių vairuotojų kol kas mokesčio neprašyti.
Direktorius pasakojo, kad dabartiniuose Savivaldybės teisės aktuose nenurodoma, kad ryšininkai būtų priskirti prie specialiųjų tarnybų. Tačiau bendrovės darbuotojai, kaip ir kitos specialiosios tarnybos, šalina gedimus, aptarnauja Savivaldybės įstaigas, ligonines, privačius subjektus. Gedimus šalinančių darbuotojų automobiliai lengvai atpažįstami – su specialiais užrašais, darbuotojai turi atitinkamus dokumentus, pagrindžiančius būtinybę stovėti konkrečioje vietoje. Tokių automobilių mieste dirba dvylika. Iki šiol, atvažiavus šalinti gedimo, būdavo paprašoma pinigų už stovėjimą. Tad, pasak R. Misevičiaus, jei kiekvienas turi po kokį dešimt paskyrų per dieną, susidaro padori suma. Ir anksčiau įmonei tekdavo susimokėti arba stengtis statyti automobilius tokiose vietose, kur mokestis neimamas. Tokiais atvejais būna nepatogu – reikia toliau neštis įrangą. Pavykus susitarti žodžiu, dabar tikimasi, kad šalia kitų specialiųjų tarnybų, kurioms nereikia mokėti už stovėjimą, teisės aktuose atsiras ir „TEO LT“ bendrovė.
„Gerų vilčių suteikė. Valdžia į verslininkus reaguoja. Pozityvus požiūris, ir tuo labai džiaugiamės“, – sakė R. Misevičius.