• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Metalines tvoras, seniau dėl eismo saugumo greta gatvių įrenginėtas ne tik centrinėje miesto dalyje, bet ir gyvenamuosiuose rajonuose, šiemet daugelyje vietų keis kur kas malonesnės akiai saugumo priemonės. Pašalinus gremėzdiškus įrenginius bus formuojami natūralūs augaliniai atitvarai – šiemet sodinama daugiau nei 10 000 krūmų. 

Metalines tvoras, seniau dėl eismo saugumo greta gatvių įrenginėtas ne tik centrinėje miesto dalyje, bet ir gyvenamuosiuose rajonuose, šiemet daugelyje vietų keis kur kas malonesnės akiai saugumo priemonės. Pašalinus gremėzdiškus įrenginius bus formuojami natūralūs augaliniai atitvarai – šiemet sodinama daugiau nei 10 000 krūmų. 

REKLAMA

„Žmonėms reikia kurti saugią ir malonią aplinką viešose erdvėse, o ne uždarinėti juos į gardus, kaip vis dar įprasta posovietinuose miestuose. Vilniaus siūlomas žaliasis sprendimas kuria ne tik fizinį ir psichologinį barjerą nuo automobilių eismo, bet ir mažina jų taršos poveikį bei puošia miestą“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Anot mero, krūmynai bus įrengti ne tik  vietoj metalinių atitvarų, bet ir kitur tarp pėsčiųjų ir automobilių juostų, kur tam užtenka vietos. 

REKLAMA
REKLAMA

Vilniaus miesto savivaldybės vertinimu, apželdinimas turi būti pripažintas kaip visavertė eismo saugumo priemonė, kuri jau šiandien galėtų būti pasitelkta. Visoms saugumo ir pėsčiųjų bei vairuotojų komforto gatvėje priemonėms būtų leidžiama panaudoti ministerijos skiriamas lėšas iš Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP). 

REKLAMA

„Džiaugiuosi, kad susisiekimo ministras Marius Skuodis palaiko idėją ir linkiu, kad šis geras noras neužstrigtų biurokratijoje“, – sako R. Šimašius.

Jau vykdomi darbai 

Konstitucijos pr. prie Vilniaus miesto savivaldybės ir  Lietuvos vaikų ir jaunimo centro atlaisvinti medžiai,nuardytos dangos bei sodinami želdynai. Buvę pėsčiųjų atitvarai išmontuoti kovo mėnesį, o greitu metu čia sužels beveik 7000 krūmų, tarp kurių – žvilgantysis kaulenis, raugerškis, šermukšnialapė lanksvūnė.

REKLAMA
REKLAMA

Toliau želdinimo ir pėsčiųjų naujų dangų įrengimo darbai tęsis Pylimo g. tarp Trakų ir Naugarduko g. Pėsčiųjų atitvarai šioje vietoje jau išmontuoti, dangoje pažymėtos būsimo želdinimo vietos. Šioje vietoje balandžio-gegužės mėn. planuojama pasodinti per 1000 krūmų.

Tęsiami darbai ir Naugarduko g. tarp Vytenio ir Gerosios Vilties gatvių. Želdinių vietos jau pažymėtos kuoliukais, o pėsčiųjų atitvarai bus išmontuoti iki balandžio vidurio. Čia vietoje metalinių atitvarų išdygs apie 2000 krūmų, todėl vasaros pradžia šioje lėto eismo gatvėje bus dar žalesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pėsčiųjų atitvarai balandžio mėn. bus išmontuoti ir Savanorių pr. nuo S. Konarskio g. iki Savanorių pr. Šioje vietoje taip pat numatomas apželdinimas.

Metaliniai atitvarai taip pat išmontuoti L. Kačynskio, M. Daukšos, Labdarių, Rinktinės, Mindaugo, Žalgirio,  A. Goštauto, T. Ševčenkos gatvėse, J. Basanavičiaus – Algirdo g. sankryžoje, Pamėnkalnio – A. Stulginskio gatvių sankryžoje bei toliau nuo miesto centro esančiose gatvėse.

REKLAMA

Atitvarai šalinami pagal atnaujintas techninių eismo reguliavimo priemonių taisyklės, kuriose pažymima, kad pėsčiųjų atitvarus būtina įrengti tik tose vietose, kur per pastaruosius dvejus metus yra įvykę du arba daugiau įskaitinių eismo įvykių, kai pėstieji išėjo į važiuojamąją kelio dalį, arba pėsčiųjų eismo sąlygų aplinkybė yra sudėtinė juodosios dėmės dalis ir kur leistinas greitis didesnis nei 30 km/val., o atitvarai būtų padėję išvengti eismo įvykio, užtikrinant, kad po pėsčiųjų atitvarų įrengimo liks bent 1,5 m pločio laisvas šaligatvis pėsčiųjų eismui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų