Tačiau ministras negalėjo pasakyti, kada toks mokestis įsigaliotų.
„Tam kompleksiškam modeliui, tai sistemai sukurti reikia apie 1 mln. eurų, jos kūrimas užtruktų dar bent dvejus metus. Dabar reikia žengti bent pirmą žingsnį, o vėliau jau dirbti ties tobulesniu modeliu, kuris būtų labiau orientuotas, kad žmonės ne tik mokėtų už taršaus automobilio pasirinkimą, bet už nuvažiuotus kilometrus“, – ketvirtadienį Seimo liberalų frakcijoje pareiškė ministras.
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projektą Seimas svarstys penktadienį, iš anksto nenumatytame posėdyje. Jeigu Seimas pritartų, mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį, o priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jis siektų nuo 13,5 iki 540 eurų.
Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas teigia, kad naujas mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.
Aplinkos ministerijos kanclerio Armino Mockevičiaus teigimu, mokestį mokėtų daugiau nei pusė registruojamų automobilių savininkų.
Pasak A. Mockevičiaus, 50 proc. viso anglies dioksido išmeta lengvieji automobiliai.