• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių dusinamai Marijampolei naujo tilto per Šešupę gali tekti dar palaukti, nes praėjusią savaitę Marijampolės politikai nusprendė koreguoti visiškai baigiamą tilto per Šešupę Aušros gatvėje projektą ir vietoj dviejų eismo juostų tiesti keturias eismo juostas. Toks sprendimas iš esmės keičia tilto ateitį.

REKLAMA
REKLAMA

Keturios eismo juostos vietoj dviejų būtų tiesiamos ir iki tilto. Tiesa, Aušros gatvėje to padaryti techniškai neįmanoma, todėl šia gatve bus tiesiamos vienos krypties dvi eismo juostos, kitos dvi numatomos rengti Vytelio gatvėje.

REKLAMA

Tilto per Šešupę Marijampolės Aušros gatvėje ir jo prieigų statybos dokumentacijai parengti iš Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų ir valstybinių lėšų buvo skirta 375 tūkst. litų parama.  Topografinė nuotrauka, žvalgomieji archeologiniai tyrimai atlikti Marijampolės savivaldybės biudžeto lėšomis.

REKLAMA
REKLAMA

Stabdyti baigiamą įgyvendinti projektą pasiūlė tarybos plėtros, ūkio ir verslo vystymo komitetas. Siūlymui, nors ir nedidele balsų persvara, taryba pritarė. Tuo tarpu, savivaldybės administracijos manymu, šis siūlymas priimtas neįsigilinus. Tilto projektavimo dokumentaciją rengusi Marijampolės savivaldybės administracija nepritaria netikėtam politikų sprendimui, kuris gali ne tik nutolinti tilto statybą, bet ir įklampinti į nenumatytus įsipareigojimus pačią savivaldybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Administracijos argumentai gana svarūs. Naujojo projekto koregavimas užtruktų apie tris mėnesius, maždaug mėnesį tektų sugaišti laukiant, kol bus gautos planavimo sąlygos ir parengtas detalusis planas, vieną mėnesį trunka detaliojo plano viešas eksponavimas, apie tris savaites - detaliojo plano derinimas su sąlygas išdavusiomis institucijomis ir apskrities viršininko administracijos išvados parengimas, ilgos ir žemės išpirkimo iš savininkų procedūros. Pasak kai kurių specialistų, sąžiningai einant žingsnis po žingsnio, darbo užtektų dvejiems metams.

REKLAMA

„Nerimauti yra ir daugiau priežasčių. Rengiant techninį projektą atliekamas poveikio aplinkai ir visuomenės sveikatai vertinimas. Įrengus keturias eismo juostas, nebeliks žaliųjų juostų, galimybės numatyti priemones oro taršai ir triukšmui mažinti. Didelė tikimybė, kad žalos parametrai bus įvertinti neigiamai ir techninio projekto apskritai nebus galima įgyvendinti.

REKLAMA

Blogiausia, kad nespėjus projekto įgyvendinti iki paramos sutartyje nustatyto laiko bus nutraukta paramos sutartis, prarastos ES finansavimo lėšos, o Marijampolės savivaldybė pateks į nepatikimų institucijų sąrašus, praras paramą ne tik tilto statybos, bet ir kitiems transporto infrastruktūros plėtros projektams vykdyti“, - „Respublikai“ sakė Marijampolės savivaldybės Planavimo ir investicijų skyriaus vedėjas Darius Cinaitis. Pasak specialisto, sukant tokiu keliu, tilto statyba marijampoliečiams gali tapti miražu.

Projekto rengėjų nerimas visiškai suprantamas. Nuo automobilių dūstančiam miestui naujo tilto reikia neatidėliojant, o projektas dėl būsimų korekcijų gali įstrigti nežinia kiek. Tuo labiau kad su tilto planavimu ne itin sekėsi nuo paramos sutarties pasirašymo. 2004 m.  gruodžio 31 d. pasirašyta paramos sutartis įstrigo dvejiems metams iš pradžių dėl abejotinos galimybių studijų kokybės, ilgai užtruko žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų