• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau šešti metai Varėnos rajono Marcinkonių kaimo ir jo apylinkių gyventojams nerimą kelia kalbos apie traukinio maršruto Varėna-Marcinkonys nutraukimą. Už šio atokaus Dzūkijos kampelio susisiekimą atsakingi pareigūnai ramina, kad tai tėra gandai, o vietinių ir svečių pamėgtas maršrutas išliks.

REKLAMA
REKLAMA

Prielaidas tokioms kalbos sklisti sudaro tai, kad maršrutas Varėna-Marcinkonys yra nuostolingas, juo nevežami kroviniai, Eltai pasakojo Varėnos rajono Marcinkonių seniūnas Vilius Petraška. Šiuo metu traukiniu taip pat nedaug žmonių važiuoja, keleivių srautai šiek tiek padidėja vasarą, kai Marcinkonis lanko turistai, grybautojai, uogautojai.

REKLAMA

V. Petraška sako, kad Varėną nuo Marcinkonių skiria 22 kilometrai ir tris kartus per parą kursuojantis traukinys yra bene vienintelė susisiekimo priemonė vietos gyventojams, ypač žiemą, kai keliai sunkiai išvažiuojami.

„Tarėmės su geležinkeliais (AB „Lietuvos geležinkeliai“ – ELTA), kad žiemą galbūt tenkintų du traukiniai – rytinis ir vakarinis. (...) Dabar yra maršrutas Vilnius-Marcinkonys per Varėną, o nori padaryti Vilnius-Varėna, o Marcinkonis, tuos 22 kilometrus, palikti žmones be transporto“, – kalbėjo Marcinkonių seniūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis teigė, kad pagalbos ne kartą kreipėsi į Premjerą, bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“, savivaldybę. V. Petraška stebėjosi, kad kažkaip pavyksta išsikovoti, jog nebūtų atimtas jų pamėgtas traukinys, tačiau vietos gyventojai nuolat priversti gyventi nežinioje.

„Tokias kalbas girdime 6–7 metai, bet kažkaip iki rinkimų vis apsiramina, po rinkimų dar būna ramu, o jau paskui vėl prieš kitus kokius rinkimus geležinkelininkai pradeda skaičiuoti nuostolius“, – sakė seniūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktorius Raimondas Burkovskis patikino, kad maršrutas Varėna-Marcinkonys nebus nutrauktas.

„Šiandien planuose nėra nutraukti šitą maršrutą“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.

REKLAMA

Pasak jo, gandai apie galimą maršruto nutraukimą pasklido bendruomenės susitikimuose su Varėnos rajono savivaldybės atstovais. Esą vežėjas svarstė, kaip sumažinti keleivių vežimo sąnaudas, kad nuostolis būtų kuo mažesnis, o žmonės tai priėmė kaip faktą. R. Burkovskio teigimu, pats efektyviausias būdas sprendžiant nuostolingumo problemą yra naujų ekonomiškų reikmenų įsigijimas – vietoje seno tipo dyzelinių traukinių reikėtų paleisti vieno vagono bėginius autobusus.

REKLAMA

"Tais maršrutais, kur nėra dideli keleivių srautai, leisime automotrisas. Dėl to bilieto kaina, maršruto dažnumas nesikeis", – kalbėjo Keleivių vežimo direkcijos direktorius.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis taip pat reiškia paramą maršruto Varėna-Marcinkonys išsaugojimui. Tiesa, anot jo, ruožo ateitis priklausys nuo to, ar palaikys Seimas.

„Mūsų atsakymas adresuojamas Seimui, kad „Lietuvos geležinkeliai“ gali vežti į bet kurį tašką netgi ir nepelningomis sąlygomis, jeigu tam bus paskirta pinigų. Mano asmeninė pozicija – tikrai noriu, kad kuo daugiau „Lietuvos geležinkeliai“ vežiotų keleivių, kad traukinys eitų iki Marcinkonių“, – neabejojo E. Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų