Pasak jo, atlikus tyrimą galima drąsiai daryti prielaidą, kodėl ŠMM nenorėjo teikti tokių duomenų. „Jie atskleidžia labai prastą situaciją ir griauna daugybę mitų, kuriuos kuria pati ministerija, švietimo politikai. Buvo atskleista, kad ne vien mokinių mažėjimas yra visų problemų švietime priežastis, - kalbėjo A. Jurgelevičius. - Iš tiesų tyrimas parodė, kad priežasčių yra kur kas daugiau. Jos yra įveikiamos, tačiau jų neįveiksime, jeigu neįvardinsime“.
Tyrimas parodė, kad problemų yra darbo apmokėjimo sistemoje. „Dar viena aplinkybė – Lietuvos mokytojai vidutiniškai dirba vos pusę darbo savaitės. Vos 21 valandą. Galiu pasakyti, kad Lietuvos švietime dirba apie 40 tūkst. pusiau bedarbių. Tai yra žmonės, kuriems valstybė negali garantuoti pilnos darbo savaitės. Tai yra atsakymas į klausimą, kodėl mažėja mokytojų atlyginimas. Niekada už pusę darbo savaitės jokios profesijos žmonės negaus atlyginimo, kaip kiti dirbantys pilną savaitę“, - sakė A. Jurgelevičius.
Atsakymas į klausimą „Kodėl mokytojo profesija nėra patraukli jaunimo tarpe?“, pasak LŠPS pirmininko, yra paprastas. „Baigęs pedagogines studijas žmonės supranta, kad valstybė jiems gali pasiūlyti tik 21-ą apmokamą darbo valandą per savaitę. Žmogus juk nesusižavės darbu mokykloje. Tyrimas parodė, kad mokytojams yra apgailėtinai menkai apmokama už kitus darbus, kurių yra reikalaujama po pamokų vedimo. Reikia klausti švietimo politikų, ar valstybė nesugeba apmokėti visų darbų, o gal dalis darbų, kurių reikalauja valstybė, yra nereikalingi“, - kalbėjo A. Jurgelevičius.
Pasak jo, tyrimas apnuogino dar viena teisybę, apie kurią mokytojai ir profesinės sąjungos jau žinojo. „Pasirašant darbo sutartį su mokytojais yra grubiai pažeidinėjami darbo kodekso reikalavimai. Darbo sutartyse nėra nurodomas jų atlyginimas. Tai leidžia neteisėtai, bet nebaudžiamai manipuliuoti mokytojo atlyginimų ir krūviais juos mažinant“, - teigė A. Jurgelevičius.