Du Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) lengvieji reaktyviniai atakos lėktuvai "L-39ZA Albatros" artimiausiu metu bus išvežti į Rumuniją kapitališkai remontuoti.
Kaip BNS informavo KOP vadas pulkininkas Artūras Leita, lėktuvai bus remontuojami pagal pernai gruodžio 14 dieną su konkursą laimėjusia Rumunijos bendrove "S.C. Aerostar S.A." pasirašytą 903 tūkstančių JAV dolerių vertės sutartį.
Rumunijos Rytuose, Bakeu mieste įsikūrusi bendrovė, pasak KOP vado, atliks visų lėktuvo dalių ir mazgų kapitalinį remontą, po kurio "albatrosai" galės būti naudojami dar maždaug 7-8 metus.
Planuojama, kad gavus iš Ūkio ministerijos eksporto licenciją, lėktuvai bus artimiausiu metu išmontuoti ir išvežti į Rumuniją. Pagal sutartį remontas turi būti atliktas per 200 dienų, tad tikimasi "albatrosus" atgauti vasaros pabaigoje.
KOP taip pat turi nebetinkamus eksploatuoti, senesnės modifikacijos keturis lėktuvus "L-39C". Juos "prikelti" yra ekonomiškai netikslinga.
Pulkininko A.Leitos teigimu, KOP turi gerai parengtus septynis "L-39" pilotus. Kol lėktuvai bus remontuojami, lakūnai, "kad nepamirštų oro", skraidys vienmotoriais propeleriniais sportiniais lėktuvais "Jak-52" Kyviškių eskadrilėje. Vienas pilotas šiuo metu išvykęs į misiją Afganistane, kur tarnauja skrydžių vadovu Čagčarano aerodrome.
Neviršgarsinius reaktyvinius lėktuvus "L-39" nuo 1968 metų gamino tuometinės Čekoslovakijos bendrovė "Aero Vodochody". Šio tipo lėktuvai buvusiose socialistinėse valstybėse buvo naudojami reaktyvinių pilotų mokymui, prieš jiems persėdant į viršgarsinius lėktuvus.
Lietuvos karinėse oro pajėgose "L-39" atlieka kelias funkcijas. Jais mokomi lakūnai, kurie ateityje, Lietuvai plėtojant KOP, galėtų persėsti į kovinius naikintuvus. Nevaldomomis raketomis ir patrankomis ginkluoti "L-39ZA" gali atlikti sausumos pajėgų paramos iš oro užduotis. Jie taip pat naudojami oro kontrolieriams ir kovinės paramos iš oro operatoriams rengti.