Lietuvoje pernai beveik nepakito užregistruotų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičius, tačiau Korupcijos suvokimo indeksas sumažėjo iki 4,6 balo, nors daugumoje Vidurio ir Rytų Europos valstybių šis indeksas padidėjo arba nepakito. Tai konstatuota antradienį Seimo priimtame nutarime, kuriuo patvirtinta 2008 metų Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) veiklos ataskaita.
Už tai, kad būtų pritarta STT praėjusių metų veiklos ataskaitai, balsavo 74 Seimo nariai, susilaikė 1.
Seimas pripažino, kad Specialiųjų tyrimų tarnyba 2008 m. toliau vykdė visas įstatymų numatytas korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo priemones. Padaugėjo asmenų, kurie kreipiasi į Specialiųjų tyrimų tarnybą skaičius, - palyginti su 2007 m., gautų skundų, pranešimų skaičius padidėjo 29 proc.
„Didėjantis bendras gautų skundų, pranešimų skaičius rodo, kad daugėja Lietuvos piliečių, suvokiančių korupcijos keliamą grėsmę ir pasiruošusių veikti, t. y. išreiškiančių paramą ir pasitikėjimą STT kovoje su korupcija“, - teigiama STT veiklos ataskaitoje, kurią antradienį Seime pristatė l. e. p. STT direktorius Aidenas Karpus.
Anot A. Karpaus, dažniausiai į tarnybą kreipiasi žmonės, nepatenkinti žemės reformą vykdančių institucijų, apskričių administracijų ir savivaldos institucijų bei teisėsaugos institucijų veikla.
Seimas pasiūlė Vyriausybei spręsti klausimą dėl atlyginimo už vertingą informaciją apie nusikaltimus, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, numatant galimybę skirti vienkartinę piniginę išmoką asmenims, suteikusiems teisėsaugos institucijoms vertingą informaciją apie korupcinio pobūdžio nusikaltimus.
Seimo priimtame nutarime pažymėta, kad 2008 m. Specialiųjų tyrimų tarnyba mažiau pradėjo bei baigė ikiteisminių tyrimų, tačiau patys Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnai buvo aktyvesni nustatant nusikalstamos veikos požymius. Palyginti su 2007 m., Specialiųjų tyrimų tarnybos nustatytų nusikalstamų veikų skaičius padidėjo apie 45 proc.
Seimo priimtame nutarime STT siūloma „mažėjant finansavimui optimizuoti Specialiųjų tyrimų tarnybos veiklą nemažinant baudžiamojo persekiojimo pajėgumų, siekti rezultatyvesnių pradėtų ir baigtų ikiteisminių tyrimų rodiklių, pasirenkant baudžiamojo persekiojimo prioritetus deramą dėmesį skirti korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų atskleidimui ir tyrimui vietos savivaldos institucijose“.