Vis dėlto, ši šeima negalėjo pagalvoti, kokį chaosą sukels pasaulyje išplitęs koronavirusas. Pirmasis skrydis į Lietuvą buvo suplanuotas dar balandžio 25-ąją, bet tada prasidėjo atšaukimų maratonas.
Naujienų portalo tv3.lt pašnekovė Asta Mirosz pasidalijo savo istorija, kaip jiems ne tik 6 kartus nepavyko išskristi su aviakompanijos „Wizz Air“ lėktuvais, bet ir paradus kantrybę bei patiems atšaukus kelionę su paskutiniais nupirktais bilietais dar teko susimokėti ir baudą.
Už skrydį, kuris, kaip parodė netolima ateitis, taip pat galiausiai neįvyko.
Atšaukimai – vienas po kito
„Per visą laikotarpį mes net 6 kartus bandėme sugrįžti su „Wizz Air“. Balandžio 25-ąją buvo pirmieji bilietai. Skrydis neįvyko, bet bilietai toliau buvo pardavinėjami. Istorija pasikartojo ir su gegužės 2-sios, gegužės 12-sios skrydžiais.
Kažkurią dieną net turėjome nusipirkę bilietus į Vilnių bei į Kauną, tačiau ir tas planas neišdegė. Situacija buvo nepavydėtina. Mus spaudė laikas. Juk viskas buvo supakuota, daiktai į Lietuvą buvo išsiųsti.
Taip pat nuomotojui pranešėme, kad išsikraustome. Gerai, kad po to jis leido mums dar pagyventi. Vyras dirbo per atstumą, tai jam dar gerai buvo, o aš išėjau iš darbo ir sėdėjau be nieko. Pikčiausia, kad kai kada skrydžius atšaudavo išvakarėse, kai būdavome jau užsisakę automobilį.
Susirašinėjau su „Wizz Air“ atstovais, dažnai sulaukdavau patikinimų, kad skrydžiai įvyks. Tiesa, buvo priduriama, kad situacija bet kada gali keistis“, – savo pasakojimą pradėjo A. Mirosz.
Paskutinis bilietas su šia aviakompanija buvo įsigytas gegužės 31 d. Bet, kaip pasakoja A. Mirosz, kantrybė jau buvo pasibaigusi, todėl nuspręsta įsigyti skrydį iš „Lufthansa“ avialinijų:
„Kai gegužę nusipirkome bilietus su „Lufthansa“ skrydžiui per Frankfurtą (birželio 10 d.), tai nusprendžiau atšaukti paskutinius „Wizz Air“ bilietus (gegužės 31 d.). Taip, man rašė sistema, kad gali būti bauda, bet pabaigoje parodė, jog dėl atšaukimo turiu sumokėti 0 svarų.
Apsidžiaugiau per anksti, nes po dviejų dienų kompanija atsiuntė laišką, kad turiu sumokėti po 72 svarus už žmogų dėl atšaukto skrydžio. Esame keturių asmenų šeima, bet už mažiausiąjį pinigų niekas neprašė, tai susidarė apie 200 svarų suma. Net daugiau nei prieš tai mokėjau už bilietus.
Bandžiau aiškinti situaciją, bet niekas manęs ten negirdėjo. Parašė, kad savanoriškai atšaukiau, tai turiu susimokėti. Argumentas, kad jie patys pardavinėja bilietus į skrydžius, kurie tikrai neįvyks, nieko nedomino.“
Prasidėjo karantino laikotarpis
A. Mirosz pasakojo, kad kelionė su „Lufthansa“ praėjo pakankamai sklandžiai: „Lėktuvas buvo pilnas žmonių. Nors „Lufthansa“ toli gražu nėra pigiausios avialinijos, bet žmonėms nebebuvo kito pasirinkimo.
Lėktuve davė vandens, vaikams žaislų. Į Frankfurtą per valandą atskridome. Oro uoste buvo daug žmonių. Buvo reikalaujama, kad nuo skrydžio pradžios keleiviai dėvėtų kaukes. Iš Franfurto į Vilnių skridome apie dvi valandas.“
Vilniuje buvo patikrinti asmens dokumentai, klausta iš kur šeima sugrįžo. „Tada dar patikrino temperatūrą. Mus greičiau praleido, nes buvome su vaikučiais. Užpildėme anketą, kur būsime apsistoję, mums nurodė, kur COVID-19 testą pasidaryti.
Dabar karantinuojamės, tokia situacija labai išvargino. Žinoma, sugrįžus gyventi į Lietuvą yra daug reikalų. Bet bent jau esame savo šalyje“, – pasakojo A. Mirosz.
„Wizz Air“ atstovų komentaras
„Wizz Air“ daro viską, kas įmanoma, kad įvykdytų savo įsipareigojimus keleiviams. Valstybių įvesti apribojimai keičiasi labai greitai ir naujos taisyklės gali įsigalioti per trumpą laikotarpį. Todėl „Wizz Air“ turi atšaukti kai kuriuos savo skrydžius paskutinę akimirką. Apgailestaujame, kad skrydžiai atšaukiami likus mažai laiko iki numatyto išvykimo, tačiau dažnai aviakompanija negali kontroliuoti susiklosčiusių aplinkybių ir taip pat turi greitai prisitaikyti prie besikeičiančios realybės.
Aviacijos rinkoje išskirtinai „Wizz Air“ keleiviams automatiškai grąžina 120 proc. sumokėtos sumos į keleivių „Wizz Air“ sąskaitas, jeigu skrydį atšaukia aviakompanija, taip pat keleiviai gali pasirinkti 100 proc. sumos grąžinimą: pinigai grąžinami į banko kortelę arba pervedami į banko sąskaitą. Nuo šiol aviakompanija įsipareigoja grąžinti keleiviams pinigus tokiu būdu, kokiu jie buvo sumokėti, per 30 dienų nuo grąžinimo užklausos išsiuntimo.
Tuo atveju, kai aviakompanija atšaukia skrydį ir keleivis pasirenka atgauti 120 proc. sumokėtos sumos į savo „Wizz Air“ sąskaitą, jis gali išleisti 20 proc. daugiau įsigydamas naują bilietą. Gali būti, kad naujai pasirinktas bilietas kainuos mažiau nei originalus bilietas.“