• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsibėgėjus karantinui, panašu, kad namuose būnantys gyventojai daug laiko leidžia virtuvėje. Parduotuvės pastebi, kad gyventojai ėmė pirkti daugiau miltų, mielių, kepimo miltelių ir kitų kepinių gaminimui skirtų produktų. Tačiau įdomu ir tai, kad krito duonos pardavimai – karantino metu daugiau lietuvių ėmė patys kepti duoną.

Įsibėgėjus karantinui, panašu, kad namuose būnantys gyventojai daug laiko leidžia virtuvėje. Parduotuvės pastebi, kad gyventojai ėmė pirkti daugiau miltų, mielių, kepimo miltelių ir kitų kepinių gaminimui skirtų produktų. Tačiau įdomu ir tai, kad krito duonos pardavimai – karantino metu daugiau lietuvių ėmė patys kepti duoną.

REKLAMA

Lietuviai ėmė pirkti mažiau duonos, nes ją kepti ėmė namie – tokią išvadą pateikia kai kurie Lietuvos prekybos centrai. Parduotuvės sako, kad nuperkama vis daugiau duonos gaminimui skirtų produktų.

Nuperkama mažiau duonos

Parduotuvių tinklas „Iki“ sako kone ryškiausiai pastebintys duonos ir batonų pardavimų mažėjimą. Spėjama, kad duonos lietuviai perka mažiau, nes dabar turėdami daugiau laiko, jos išsikepa patys. „Iki“ sako, kad jų parduotuvėse stipriai smuktelėjo juodos duonos ir batono pardavimai.

„Juodos duonos, batono pardavimai spalį lyginant su 2019 m. spalio mėnesiu krito apie 15–19 proc. <...> Manome, kad tokius rezultatus lėmė tai, kad vis daugiau lietuvių karantino metu išmoko kepti ir iki šiol kepa duoną namie“, – tv3.lt komentuoja „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

REKLAMA
REKLAMA

„Maxima“ taip pat pastebi pokyčius duonos kepinių pardavimuose. Prekybos tinklas pasakoja, kad duonos kepinių parduotuvėse yra nuperkama mažiau dėl pasikeitusių pirkėjų įpročių.

REKLAMA

„Dar pavasarį, kai buvo įvestas karantinas, pastebėjome, kad įvairių rūšių duonos gaminių paklausa sumažėjo. Tai siejome su pasikeitusiais pirkėjų įpročiais ir tuo, kad žmonės parduotuvėse lankėsi rečiau, daugumą kasdienių maisto produktų – net ir tokių, kaip duona – pasigamindavo patys namuose“, – tv3.lt komentuoja „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio direktorė Ernesta Dapkienė.

Prekybos tinklas „Rimi“ sako, kad pasikeitimus duonos pardavimuose mato jau kurį laiką. Parduotuvių tinklas teigia, kad laikui einant žmonės renkasi sveikesnes duonos rūšis.

REKLAMA
REKLAMA

„Remiantis „Rimi“ pardavimais, matome tendenciją, kad šalyje keičiasi duonos vartojimo įpročiai. Pirkėjai vis dažniau pasirenka kvietinę duoną – jos pardavimai, lyginant šių ir praėjusių metų pirmų devynių mėnesių duomenis, augo beveik dešimtadaliu. Taip pat vietoje paprastos ruginės duonos, pirkėjai vis dažniau renkasi duoną su sveikatai palankiais grūdais, sėklomis“, – tv3.lt pastebi „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Duoną ėmė kepti patys

Spėti, kad lietuviai ėmė kepti duoną patys, galima ir iš to, jog parduotuvėse padidėjo duonos gamybai reikalingų produktų paklausa. „Maxima“ sako, kad tokių produktų pardavimai išaugo penktadaliu.

„Šiuo metu miltų mišinių, skirtų duonos kepimui, paklausa yra išaugusi 65 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Taip pat beveik trečdaliu yra išaugę mielių bei kitų tešlos kildinimo priemonių pardavimai. Šių maisto produktų paklausa smarkiai išaugo dar pavasarinio karantino pradžioje ir toliau auga“, – pasakoja E. Dapkienė.

REKLAMA

Padidėjusius miltų ir kitų duonos sudėtinių dalių pardavimus galima pastebi ir „Iki“ parduotuvės.

„Miltų mišinių pardavimai lyginant tą patį laikotarpį kilo 12 proc., o kepimo priedų (sausos mielės, kepimo milteliai) pardavimai išaugo net 112 proc.“ – pasakoja V. Budrienė.

„Rimi“ sako pastebinti jau ilgą laiką augančius produktų duonos gaminimui pardavimus. Per metus miltų pardavimai šiose parduotuvėse paaugo beveik perpus.

REKLAMA

„Jau kelinti metai stebimas ir miltų pardavimų augimas – per devynis šių metų mėnesius, lyginant su praėjusiųjų tuo pačiu laikotarpiu, jų pardavimai augo apie 40 proc. Dar sparčiau pastaraisiais metais auga kitų, nei kvietinių miltų, pardavimai, kurie rodo didėjantį pirkėjų rūpestį sveikata, domėjimąsi sveikesniais patiekalais, jų receptais“, – sako R. Keršienė.

Kai kurių kepinių nekepa

Nors lietuviai savo įgūdžius virtuvėje išbando kepdami įvairias duonas, galima spėti, kad kai kurių duonos rūšių žmonės vis dėlto negamina. „Maxima“ sako, kad jų parduotuvėse sumuštinių duonos pardavimai nekrito.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Sumuštinių duonos paklausa auga ir jos nesustabdė net karantinas. Pastarąjį pusmetį jos paklausa išaugo daugiau nei 10 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Tikėtina, kad sumuštinių duoną mūsų pirkėjai vartoja dažniau nei anksčiau, nes dažniau ėmė ruošti ir valgyti pusryčius namuose“, – pastebi E. Dapkienė.

„Iki“ taip pat pasakoja, kad viena duonos rūšis jų parduotuvėse vis dar yra labai paklausi.

„Baltos duonos pardavimai net išaugo apie 1 proc. <...> Baltos duonos pardavimai taip nekrito mūsų tinkle galbūt todėl, kad savo asortimente turime įvairių išskirtinių baltų duonų (pavyzdžiui, su burokėliais, su įvairiomis sėklomis), kurių ne taip paprasta pasigaminti namuose ir maloniau nusipirkti „Iki“ kepyklėlėse“, – svarsto V. Budrienė.

Duonos gaminimas namie gali užtrukti, tačiau norintiems išbandyti – apie tai, kaip išsikepti naminės duonos jau esame rašę.

Iškeptą duoną reikėtų laikyti švarioje duoninėje, sausoje vietoje. Kad išsaugotų savo skonį, stovėdama duona neturėtų nei išdžiūti, nei pritraukti drėgmės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų