„Savaitgalį turėjome dreifuojantį laivą su Rusijos vėliava (su Belizo vėliava – BNS), kurio negalėjome įleisti į Klaipėdos uostą. Praėjusią savaitę sankcionuotas asmuo (jis nėra sankcionuotas – BNS) bandė atskristi į Lietuvą lėktuvu, kuris nebuvo įleistas į Lietuvos oro erdvę“, – žurnalistams ketvirtadienį po Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) uždaro posėdžio sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Daugiau apie šiuos įvykius ministras nekomentavo ir teigė nežinantis jų smulkmenų.
Klaipėdos uosto direkcija pranešė, kad į uostą keletą kartų siekė įplaukti su Belizo vėliava plaukiojantis laivas žemvežė „Bystraya“, tačiau sankcionuotas laivas nebuvo įleistas ir išvyko į Kaliningrado uostą.
„Du kartus vasario mėnesį buvo nurodoma, kad į Klaipėdos uostą žemvežė atvyksta trumpam remontui bei pasipildyti degalų, kitąkart – laivo priežiūros ir eksploatacijos darbams. Į uostą laivas siekė patekti ir kovo pradžioje, pasinaudodamas štorminiu oru ir prašydamas suteikti laivui prieglobsčio uostą“, – rašoma pranešime.
„Bystraya“ yra „European Maritime Safety Agency“ (EMSA) sudarytame sankcionuotų laivų sąraše.
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) BNS pranešė, kad asmuo, turintis dvi – Izraelio ir Rusijos – pilietybes ir laikiną leidimą gyventi Lietuvoje, pateikęs Izraelio pasą praėjusią savaitę privačiu užsakytu lėktuvu „Embraer EMB-135BJ“ iš Izraelio bandė atskristi į Lietuvą.
„LTSA dar prieš 8 mėnesius atlikto tyrimo metu išsiaiškino, kad šis pilietis turi Rusijos pilietybę. Žinodami šį faktą, nesuteikėme išimties ir leidimo įskristi į Lietuvos teritoriją jo užsakytam orlaiviui“, – nurodė LTSA.
Administracijos teigimu, šis asmuo gali skraidyti kaip įprastas keleivis bet kokiomis avialinijomis ir atskristi į Lietuvą bei kitas ES šalis, nes Rusijos piliečių judėjimas keleiviniais lėktuvais nėra draudžiamas, tačiau šiuo atveju jis nebuvo įleistas į Lietuvą, nes tai buvo jo užsakytas privatus lėktuvas.
LTSA pabrėžia, kad minėtas asmuo nėra sankcionuotųjų sąraše, bet jis būdamas Rusijos piliečiu negali užsakyti orlaivio skrydžiui į Lietuvos bei visos ES oro uostus.
Pasak LTSA, tai nebuvo išskirtinis atvejis, iki šiol jau buvo fiksuoti keli tokie atvejai, kai Rusijos piliečiai bando patekti į Lietuvą privačiais lėktuvais.
Pasak susisiekimo ministro, kiekvieną dieną per Lietuvą bandoma gabenti prekes, kurių judėjimas varžomas sankcijų.
„Kalbant apie prekes, kurios sulaikomos, kurios apgręžiamos, jų yra kiekvieną dieną. Daug informacijos žiniasklaidos nepasiekia“, – teigė ministras.
Seimo komitete aptarta, kaip Lietuvoje įgyvendinamos Europos Sąjungos (ES) sankcijos Rusijai ir Baltarusijai.