• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pagal 2015 metų „Google“ paieškos duomenis iš prekės ženklų daugiausia lietuviai ieškojo netrukus į rinką įžengsiančio prekybos tinklo „Lidl“. Akivaizdu, kad šis prekybos tinklas garsėjantis itin žemomis kainomis patraukė lietuvių dėmesį.

18

Pagal 2015 metų „Google“ paieškos duomenis iš prekės ženklų daugiausia lietuviai ieškojo netrukus į rinką įžengsiančio prekybos tinklo „Lidl“. Akivaizdu, kad šis prekybos tinklas garsėjantis itin žemomis kainomis patraukė lietuvių dėmesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paslaptingoji „Lidl“ prekybos tinklo komunikacija kelia dar didesnį susidomėjimą, spėliones, kada tinklas pradės veikti ir kokios bus kainos. Dalis lietuvių „Lidl“ laukia, lyg stebuklo ir tikisi, kad tai pakeis maisto prekių kainas visoje Lietuvoje.

REKLAMA

„Lidl“ fenomenas jaučiamas ir žiniasklaidoje, kuri stengiasi išpešti naujų faktų apie šį prekybos tinklą, vadovaudamasi gandais spėlioja, kada bus atidarytos parduotuvės ir pateikia tai skaitytojams. Tokie straipsniai be abejonės susilaukia didelio populiarumo nors juose dažnai nebūna pateikta naujų faktų ar įžvalgų.

REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausias elementas, kad straipsnio pavadinime būtų įrašytas „Lidl“ prekės ženklas. Tad ir šį kartą, tikriausiai, jūsų dėmesį patraukė pavadinime įtrauktas šis prekės ženklas. Tačiau nespėliosime kada bus atidarytas prekybos tinklas, o rinkos dalyvių ir ekspertų klausime, kokie metai laukia mažmeninės prekybos ir kokį poveikį gali daryti „Lidl“ atėjimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar daugiau parduotuvių

Rinkos dalyvio „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris pasakoja, kad pirkėjas Lietuvoje – itin išrankus. Jam svarbu viskas – kokybė, kaina, asortimentas, apsipirkimo patogumas, aptarnavimas, parduotuvės aplinka ir daugybė kitų dalykų. Ko užteko prieš 10 metų, tarkim, geros parduotuvės vietos, šiandien negana. Todėl jo manymu prekybininkams svarbiausias iššūkis kitąmet išliks pažinti savo pirkėją ir pasiūlyti tai, ko reikia būtent jam ir būtent tuo metu.

REKLAMA

„Šiandien dar sunku prognozuoti kaip keisis Lietuvos vartotojams svarbiausių produktų kainos: tai priklausys nuo daugelio globalių ir lokalių priežasčių, derliaus, žaliavos kainos pasaulinėse rinkose ir kt. Tarkime šiais metais, kainas kiek labiau įtakojo išaugęs dolerio kursas euro atžvilgiu, kitąmet, kai kurių prekių kainos didėjimui įtakos turės padidintas akcizo mokestis“, - teigia Ž. Valkeris.

REKLAMA

Nors ir esame lyderiai pagal vienam žmogui skiriama prekybos centro plotą, tačiau panašu tai, kad šiais metais dar labiau išsiveršime į priekį. Nepaisant to, kad „Lidl“ ketina atidaryti apie 20 parduotuvių, 2016-taisiais prekybos tinklas Maxima planuoja didžiausią tinklo plėtrą per pastarąjį dešimtmetį.

Planuojama, kad duris atvers 20 naujų ir maždaug 10 atnaujintų parduotuvių. Kitų metų pabaigoje turėtų būti užbaigtas ir pradėtas eksploatuoti ir naujasis bendrovės „Maxima LT“ administracinis pastatas sostinės Naugarduko gatvėje. Bendrovės planuojamos investicijos vien į šio pastato statybas ir įrengimą sieks rekordinę sumą – 15  mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką reiškia „Lidl“ atėjimas?

Pasak „Maxima LT“ generalinio direktoriaus Žydrūno Valkerio, sunku prognozuoti, kaip dar vieno „žaidėjo“ atėjimas paveiks rinką.

Kiekvienas rinkos dalyvis pasirenka ir vadovaujasi skirtinga įėjimo į rinką ir plėtros strategija. Vieni labiau orientuojasi į mažo formato parduotuves ir kiekybinę tinklo plėtrą, kiti vysto tik didelius prekybos centrus, vieni konkuruoja kaina, kiti asortimentu. Pasirinkdami vieną ar kitą strategiją, rinkos dalyviai remiasi ne vienerių metų praktika, patirtimi, turi savo argumentus, aiškią viziją ir tikslus.

REKLAMA

„Nors „Lidl“ turi sukaupęs ne mažą patirtį, vis tik nėra vienos, universalios, sėkmę garantuojančios strategijos. Kas „prigyja“ ir yra tinkama vienoje šalyje, nebūtinai sėkmės sulaukia kitoje“, - tikina pašnekovas pripažindamas, kad vienareikšmiškai „Lidl“ atėjimas reikš konkurencijos didėjimą. - „Tačiau konkurencija yra sveikintina. Ji priverčia pasitempti, įvertinti savo stiprybes ir silpnąsias vietas, pergalvoti savo strategiją ir veiksmus. Paprastai pasidaręs savo veiklos reviziją, atrandi ir naujų galimybių. Taigi, didesnė konkurencija išeina į naudą. Konkurencijos didėjimas yra ir privalumas vartotojui, kuris turi daugiau galimybių rinktis, o mūsų užduotis padaryti viską, kad rinktųsi būtent mūsų parduotuves“, – dėsto Ž. Valkeris.

REKLAMA

Nors dauguma mano, kad su „Lidl“ bus konkuruojama kaina, tačiau „Maxima LT“ generalinis direktorius teigia, kad taip manyti būtų klaidinga.

„Mažmeninė rinka Lietuvoje jau ir iki šiol buvo labai konkurencinga, o rinkos dalyviai stengėsi išlaikyti kiekvieną pirkėją, pasiūlant jam ne tik gerą kainą, bet ir produkcijos kokybę, poreikius atitinkantį asortimentą, apsipirkimo patogumą. Tikėtina, kad geros kainos užtikrinimas ir toliau išliks svarbiu rodikliu, tačiau ir toliau bus ieškoma vis naujų būdų, kaip patenkinti klientų poreikius, kaip jiems suteikti didesnę pridėtinę vertę ir užsitikrinti išskirtinumą rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klientui patrauklus gali būti kiekvienas, jei tik jam suteikia tai, ko jis nori. Tad ir į Lietuvos rinką žengiant naujam žaidėjui mes savo jėgas ir toliau sutelksime konkurencingumui išlaikyti. Esame pasirengę su juo konkuruoti, kaip ir su visais kitais rinkos dalyviais“, - mano pašnekovas.

Kainų mažinimas jau įvyko

O ką mano ekspertai? Verslo konsultantas Justas Gavėnas tikina, kad reikšmingų pokyčių mes nematysime vien dėl to, kad „Lidl“ atsiradimas nėra didelė naujiena. Taip pat matome, kad pasiruošimo laikotarpis labai ilgas ir tikėtina, kad visi prekybos tinklai turėjo laiko tiek susiplanuoti, tiek ir įgyvendinti reikalingus pokyčius artėjant „Lidl“ atėjimui.

REKLAMA

„Iš vienos pusės aš manau, kad prekybos tinklai jau padarė kainų mažinimą, o iš kitos pusės manau jiems nėra kur daugiau jų mažinti. Dabar keičiasi įstatyminė bazė, auga darbo apmokestinimas, o tai reiškia, kad sąnaudos nemažėja. Tad erdvės mažinti kainas nelabai yra“, - sako J. Gavėnas.

J. Gavėnas asmeniškai nesitiki jokio stebuklu ir mano, kad lietuviškų produktų kainų „Lidl“ nesumažins, nes dabartiniai prekybos tinklai turi net didesnę derybinę galią nei „Lidl“

REKLAMA

„„Lidl“ koncepcija panašiausia yra "Norfai", tačiau apsistoti tarp TOP penkių žaidėjų Lietuvoje jiems reikės gerai pakovoti“, – mano verslo konsultantas.

Tuo tarpu ilgametę patirtį prekybos tinklų plėtroje turintis verslininkas, vienas VP dešimtuko narių Mindaugas Marcinkevičus teigia, kad konkurencija Lietuvos mažmeninėje rinkoje ir taip nuožmi. Plečiantis dabar veikiantiems tinklams ji nuolat intensyvėja, o atsidarius „Lidl“ konkurencinė įtampa dar padidės. Mažmeninė prekyba tai visų pirma įvairiapusės paslaugos vartotojams teikimas, o ne vien mažiausių kainų varžytuvės. Ryškiausi pokyčiai vartotojų laukia veikiantiems tinklams prisitaikant prie žemesnių kainų lūkesčių, o „Lidl“ prisitaikant prie susiformavusio vietos pirkėjų įpročių bei noro parduotuvėse rasti platų prekių asortimentą.

REKLAMA
REKLAMA

„Nuožmi konkurencija šioje rinkoje vyksta nuolat, todėl kainų mažinimo nesiečiau vien tik su artėjančiu „Lidl“ atsidarymu, tai greičiau tarpusavio konkurencijos pasekmė. Greitu metu atsidarys apie 20 „Lidl“ parduotuvių. Žinant, kad šiuo metu veikiantys tinklai kasmet atidaro daugiau, įskaitant ir mažų kainų, parduotuvių, rinkos žaidėjų elgesys netaps iš esmės kitoks nei buvo iki šiol. Tinklai greitai prisitaikys prie naujų vartotojų lūkesčių“, – teigia M. Marcinkevičius.

Verslininkas mano, kad „Lidl“ strategija viską laikyti paslaptyje yra labai efektyvi tiek marketingo, tiek ir komercine prasme.

„„Lidl“ susitars su tiekėjais, užbaigs pirmojo plėtros etapo statybas ir atsidarys, o paslapties apie savo veiksmus kūrimas verčia visuomenę spėlioti: „Kada?“, „Kokios kainos?“, „Koks asortimentas?“ ir tokiu būdu, neleidžiant pinigų, iš lūpų į lūpas reklamuoti tinklą jam dar neatsidarius. Juk ir šitas straipsnis atliks reklaminę paslaugą“, – mano M. Marcinkevičius.

„Lidl“ ir toliau išlieka paslaptingas

Na, o pats prekybos tinklas „Lidl“ ir toliau išlieka paslaptingas ir santūrus. Nekalba apie planus, nevertina konkurentų.

„Gerbiame savo potencialius konkurentus ir teigiamai vertiname Lietuvos rinką, vis dėlto neprisiimame prekybos sektoriaus įgaliotojo atstovo pozicijos ir kitų prekybininkų veiklos nekomentuojame. „Lidl“ tikslas Lietuvoje, kaip ir kitose rinkose, yra pasiūlyti pirkėjams visas reikalingas kasdienio vartojimo prekes patraukliomis kainomis“, – teigia tinklo atstovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų