Kelionių ekspertai pastebi, kad tokias lėktuvų bilietų tendencijas diktuoja konkurencinė oro linijų aplinka ir keleivių piniginė.
Savarankiškų kelionių gido įkūrėjas ir keliautojas Mantas Zubrickas (pašnekovas ir autorė yra nesusiję asmenys) tikina, kad dažnai tokie miestai kaip Ryga ar Varšuva lietuviams yra tik tarpinė stotelė, taigi ir bilietų kainos kol kas išlieka gana aukštos. O ir konkurentų šiuose skrydžiuose – apstu.
„Taip yra todėl, kad skrydžius vykdo tiek Latvijos, tiek Lenkijos nacionaliniai oro vežėjai. Jie – labiau orientuoti į verslo klientą bei žmogų, kurio galutinis taškas nėra Ryga ar Varšuva, o tolimesni kraštai. Mes turėjome galimybę už 9.99 eurus nukeliauti tiek į Varšuvą, tiek į Gdanską tiesiogiai iš Vilniaus, tačiau „Wizzair“ avialinijos panaikino šias kryptis, tikriausiai, dėl nepakankamo susidomėjimo“, – kalbėjo M. Zubrickas.
Jis taip priduria, kad tokias tendencijas nulemia ne tik kaina. Kartais kelionių kryptims įtakos turi išskirtinių lankytinų objektų kiekis ar mada keliauti į tam tikras vietas. Pasak M. Zubricko, verslo klientams kaina didelės įtakos perkant bilietą nedaro – jiems labiau rūpi laikas ir patogumas.
Aviacijos ekspertas Simonas Bartkus sako, kad lėktuvų bilietų kainodaros subtilybes nulemia keli veiksniai.
„Tuose maršrutuose, kur galima rasti ne vieną vežėją, o konkuruojančius du ar daugiau, kainos dažniausiai būna mažesnės. Tai iš esmės lemia ne tiek skrydžio atstumas, kiek konkurencinės sąlygos“, – sakė S. Bartkus.
Kiek moki, tada ir skrendi
Jis tai pabrėžia, kad įtaką aukštoms bilietų kainoms kelios dienos prieš skrydį, daro patys keleiviai, nes aviakampanijos stengiasi kuo labiau segmentuoti savo klientus.
„Nenuostabu, kad žmonių, kurie turi išskristi rytoj, polinkis ir noras, kiek jie sutinka mokėti, yra didesnis nei tų, kurie planuoja keliones iš anksto. Na, o šiais laikais aviakampanijų kainodara yra paremta tokiu principu, kad kainos labai stipriai priklauso nuo to, kiek bilietų į tą maršrutą jau yra parduota. Kadangi paskutinę dieną dažniausiai būna išparduodamos likusios paskutinės kelios vietos, tai dažnai jos yra brangiausios“, – paaiškino S. Bartkus.
Ekspertas pabrėžia, kad su aukštomis kainomis galima susidurti ir ne paskutinę dieną – tai nutinka ir kelionių piko metu: per Kalėdas, vasaros metu.
Keliautojo Manto Tamulevičiaus nuomone, pigios oro linijos pirmiausia orientuotos į darbo jėgos judėjimą.
„Pavyzdžiui, iš Lietuvos yra daug maršrutų į industrinius Vokietijos, Skandinavijos miestus, net ir „Wizzair“ maršrutą į Reikjaviką laikyčiau ne ką mažiau darbo jėgos migracijos priežastimi, o ne turizmo skatinimu) ir tik dalis maršrutų nukreipti į kurortinius miestus, pvz., Viduržemio jūros regioną.
Daugiau maršrutų, be abejonės, reiškia daugiau turistų. Tačiau nebūtinai pigūs maršrutai prisidės prie geresnių verslo ryšių. Verslo atstovams paprastai reikia patogumo, tiesioginių skrydžių iš pagrindinių oro uostų (turiu omenyje, pvz., Amsterdamo Shcipholio oro uostą arba Paryžiaus CDG oro uostą – pagrindinius didžiųjų miestų susisiekimo taškus).
Panašų tikslą turėjo „Air Lituanica“. Tikrai nesivelsiu į svarstymus, ar ta įmonė buvo per daug nuostolinga, ar šaliai atnešama nauda gali pateisinti patiriamus nuostolius, nes nesu įsigilinęs į situaciją. Tačiau ji buvo nutaikyta būtent į pagrindinių Europos kultūrinių, ekonominių, verslo centrų susisiekimo židinius. Žinoma, būna ir kitokių atveju. Tarkim, dėka tiesioginių skrydžių į Izraelį ar Jordaniją lietuviai vis labiau atranda šias šalis ir kultūras“, – svarstė M. Tamulevičius.
Karštų arba paskutinės minutės lėktuvų bilietų pasitaiko, tačiau vis dar retai. S. Bartkus mini, kad tokia tendencija pastebima poilsinių kelionių pasiūlymuose, o ne verslo ar savarankiškų kelionių skrydžiuose.
„Šią taisyklę labiau taiko kelionių organizatoriai, kurie linkę paskutinę minutę siūlo tam tikram keleivių segmentui: žmonėms, kurie šiaip galbūt neskristų, bet dėka gero pasiūlymo ima ir nusprendžia pasinaudoti proga. Verslo, ar taip vadinamuose giminių bei draugų susisiekimo maršrutuose, tokios tendencijos yra gana retos“, – teigė S. Bartkus.
Jam pritaria ir M. Zubrickas, sakydamas, kad reguliariųjų skrydžių bendrovės yra suinteresuotos parduoti paskutinius bilietus kuo brangiau, nes dažniausiai juos perka žmonės, kuriems reikia atsidurti tam tikrame taške, tam tikru metu ir jiems kaina nėra pagrindinis ir lemiamasis faktorius. Taigi priešingai nei žmonėms, kurie keliauja turistiniais tikslais atostogų metu.
Patarimai ir gudrybės, kaip keliauti pigiau
S. Bartkus patariau kuo daugiau laiko ir energijos skirti bilietų paieškoms. Taip galima labiau suprasti tendencijas ir principus, kurie yra taikomi parduodant bilietus.
„Bilietų kainos priklauso nuo sezono ir maršruto. Piko metu – rugpjūčio ar švenčių mėnesiais, tikėtis pigių lėktuvo bilietų negalima, bet pavyzdžiui, rudens ar ankstyvo pavasario metu tikrai galima rasti palankių kainų kelionėms“, – sakė aviacijos ekspertas.
M. Zubrickas patikina, kad norėdami rasti kuo pigesnius bilietus, pradėti jų ieškoti verta jau dabar.
„Jeigu turite tikslią datą, kada norite keliauti, bilietų reikėtų pradėti ieškoti kuo anksčiau. Vienos auksinės taisyklės nėra. Tai labai priklauso nuo krypties ar avialinijų, kurios ta kryptimi skrenda.
Man asmeniškai teko pirkti pačius pigiausius bilietus ir prieš 11 mėnesių, ir prieš pusę metų, ar porą mėnesių. Reikia nuolat sekti avialinijų vykdomas akcijas“, – patarė keliautojas.
M. Zubrickas priduria, kad visos avialinijos naudoja slapukus, kuriais seka klientų apsilankymus ir veiksmus jų svetainėje – dėl to kainos gali kilti. Todėl jis rekomenduoja visada naudoti „incognito“ langą arba kitą naršyklę, kad taip nenutiktų.
Savarankiškų kelionių organizatorius pateikia ir dar vieną gudrybę, padėsiančią sutaupyti pinigų:
„Iš pradžių susiraskite pigius lėktuvo bilietus, o tada tik susitarkite su viršininku atostogų laiką. Tai Jums padės sutaupyti ganėtinai daug, priešingai, nei tuomet, kai ieškosite bilietų konkrečiai dienai“, – patikino M. Zubrickas.