• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Aplinkos apsaugos instituto specialistai elektromobilių skaičių Lietuvoje lygina su lašu jūroje. Visiškai elektra varomų elektromobilių Lietuvoje mažiau nei tūkstantis.

7

Aplinkos apsaugos instituto specialistai elektromobilių skaičių Lietuvoje lygina su lašu jūroje. Visiškai elektra varomų elektromobilių Lietuvoje mažiau nei tūkstantis.

REKLAMA

Anot specialistų, toks kiekis Lietuvai per mažas, todėl galimos ir kompensacijos, ir nauji mokesčiai.

„Elektromobilių registruotų Lietuvoje nepasiekė tūkstančio, elektromobilių naudojimas yra mažas. <…> Elektromobilio naudojimas yra aplinkos apsauga, aplinkos išteklių naudojimas, kuo daugiau naudojame elektromobilių, tuo naudojame mažiau gamtos išteklių, benzino, naftos, tepalų. Susisiekimo ministerija kartu su Aplinkos apsaugos institutu nori padidinti elektromobilių skaičių, ir šiuo metu kuria specialų priemonių planą. Jame numatytas ne tik įkrovimo stotelių skaičiaus didinimas, bet ir galimi mokesčiai ar jų lengvatos. Gali būti taip, kad ateityje perkant elektromobilį bus kompensuojamas pridėtinės vertės mokestis, o dyzelinių automobilių savininkus užguls nauji mokesčiai“, – kalbėjo Aplinkos apsaugos instituto vadovas Alfredas Skinulis.

Susisiekimo ministerijos atstovė Aistė Gasiūnienė sako, kad šiuo metu yra analizuojama situacija, vertinama, kokios priemonės Lietuvos automobilių rinkoje gali būti realiai įgyvendinamos.

REKLAMA
REKLAMA

„Taip, numatytos ir lengvatų svarstymo galimybės, taip pat ne paslaptis ir mokesčių įvedimo galimybės“, – apibendrino ji.

Specialistai tikisi, kad 2022-aisiais Lietuvos gatvėmis važinėsis daugiau nei 4500 elektromobilių. Konkretus planas, kaip didinti elektra varomų transporto priemonių skaičių dienos šviesą turėtų išvysti šiemet.

REKLAMA

Aplinkos apsaugos specialistai kartu su valdžia kuria planą, kaip Lietuvoje per 3 metus daugiau nei 4 kartus padidinti elektromobilių. Kol vairuotojai skundžiasi, kad trūksta elementariausių įkrovimo stotelių, valdžia kalba apie mokesčių lengvatas elektromobiliams ir apie naujus mokesčius degalais varomiems įprastiems automobiliams.

Kaunietis Dainius save laiko tikru elektromobilių entuziastu, jis jau 3 metus važinėjasi be degalų. Dainius per šį laikotarpį išbandė daugiau nei 10 skirtingų elektromobilių ir įsigijo 3-is.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai, va, dabar turiu trečią. Realiai esu tas, kuris nuvažiuoja labai daug, kai kurie sako, kad aš dirbu taksistu, su antru elektromobiliu, pavyzdžiui, per metus nuvažiavau 45 000 kilometrų“, – kalbėjo Dainius.

Dainius juokauja, kad retas lietuvis su dyzeliniu ar benzininiu varikliu nuvažiuoja tiek, kiek jis. Tiesa, vyras neslepia, kad įveikti tokį atstumą nelengva. Esą ypač Lietuvoje, kur trūksta reikalingos infrastruktūros, pavyzdžiui, nemokamų įkrovimo stotelių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visi, kurie turi elektromobilius, stengiasi pasikrauti nemokamai ir Vilniuje turime realiai tik pusantros nemokamos stotelės greito įkrovimo, kur eilės susidaro tikrai nemažos“, – atviravo elektromobilio vairuotojas.

Dainiui antrina ir kiti įkrovimo stotelėse sutikti vairuotojai. Esą į mokamas įkrovimo stoteles važiuoti neapsimoka, nes ten elektra brangesnė nei namie. Dėl to norintieji įkrauti baterijas mieste privalo laukti.

REKLAMA

„Realiai Vilniuje šiuo metu teveikia dvi stotelės, prie LIDL‘o ir prie Akropolio. Plius šita stotelė ji tedirba tik iki 21:00 vakaro. Jeigu kraunantis toje mokamoje, išeina taip, kad su dyzeliu važinėti yra pigiau“, – sakė vyras.

Skaičiuojama, kad Lietuvoje yra 976 962 dyzelinių automobilių, 333 706 benzininių, 107 569 varomu benzinu ir dujomis, 13 378 varomų benzinu ir elektra. Varomų tik elektra yra 969 automobiliai.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų