Lino Kukuraičio teigimu, komisijų, konsultuojančiu stringant darbuotojų ir darbdavių deryboms, steigimą numato kai kurių Seimo narių siūlomas Socialinio dialogo skatinimo įstatymo projektas.
„Kol kas jos (komisijos – BNS) neegzistuoja, bet jei tai būtų priimtina abiem šalims, galėtume nuo Trišalės tarybos pasiūlyti keletą tarpininkų, kurie galėtų tą procesą (derybas – BNS) skatinti (...) Galbūt darbo tvarka galėtume, be įstatymo eiti tuo keliu, jei abi pusės sutaria“, – Trišalės tarybos posėdyje antradienį sakė ministras.
L. Kukuraitis taip pat ragino praėjusią savaitę iš derybų pasitraukusias profsąjungas, vienijamas transporto profesinių sąjungų Forumo, grįžti derėtis.
„Esame ir buvome už derybas, norime ir toliau kviesti profsąjungas, kurios išėjo, sugrįžti ir ieškoti kiek galima geresnių sąlygų darbuotojams“, – pabrėžė ministras.
Iš derybų pasitraukusių profesinių sąjungų atstovų teigimu, galiojantis Darbo kodeksas suteikia daugiau apsaugų ir socialinių garantijų nei siūlo darbdaviai.
Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis Trišalėje taryboje sakė, derybos tęsiasi su Baltijos transporto profesine sąjunga „Solidarumas“, Lietuvos transporto darbuotojų profesine sąjunga „Solidarumas“ bei Pietų Lietuvos profesine sąjunga „Solidarumas“.
„Dalis derybininkų paliko derybas, bet su kitais toliau derybos tęsiamos. Sekantis susitikimas yra liepos 4 dieną, toliau derinsime pozicijas pagal tą susitarimą, kuris jau yra pasiektas“, – posėdyje sakė T. Garuolis.
Jo teigimu, kolektyvinę šakinę sutartį planuoja pasirašyti iki rugsėjo 16 dienos.
Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ teisininkas Vitalijus Jarmontovičius aiškino, kad „derybos vyksta konstruktyviai, pasiekta nemažai sąlyčio taškų“. Tuo metu vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė tvirtino, kad derybos negali būti tęsiamos, nes viena iš kolektyvinės sutarties šalių pasitraukė.
„Viena iš šalių yra asociacija „Linava“, kita – darbuotojų atstovų, transporto profesinių sąjungų Forumas. Jiems pasitraukus, pagal Darbo kodeksą, kolektyvinės derybos turėtų būti laikomos nutrūkusiomis“, – tarybos posėdyje teigė J. Jančiauskienė.
Šiuo metu vairuotojams už darbą užsienio šalyse mokama 1,3 minimalaus atlyginimo ir dienpinigiai. Dėl to jų socialinės garantijos gerokai sumenksta. Vyriausybė yra rekomendavusi koeficientą didinti iki 2, o darbdaviai – iki 1,4 procento.