Zenonas Gipiškis, LRT radijas, LRT.lt
Telefoniniai sukčiai yra bandę apgauti kas ketvirtą Lietuvos gyventoją, tačiau, kaip reaguoti į tokius skambučius, su artimaisiais yra pasitarę vos 16 procentų žmonių, rodo apklausa. „Swedbank“ kartu su Lietuvos savivaldybių seniūnų asociacija šalies regionuose pristato „Šeimos susitarimą“ – gaires, kaip atpažinti telefoninius sukčius ir kokių priemonių imtis sulaukus jų atakos.
Telefoniniai sukčiai aukas apgauna pranešdami apie tariamas šeimos narių nelaimes ar neva tiriamus finansinius nusikaltimus. Nuo to apsisaugoti galėtų padėti iš anksto apgalvotas veiksmų planas.
„Swedbank“ kartu su savivaldybių seniūnų asociacija ragina šeimos narius iš anksto susitarti, jog, jeigu ištiks nelaimė, vienas kitą informuos tik asmeniškai arba per gerai visiems pažįstamą asmenį, o paskambinus sukčiui, nedelsiant apie tai praneš artimiesiems, policijai ir bankui.
Specialistai primena, kad policijos pareigūnai ar bankų darbuotojai niekada neprašo atskleisti elektroninės bankininkystės duomenų.