Seimo Sveikatos reikalų ir Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai sutiko, kad televizijoms būtų leista rodyti ne stipresnių kaip 15 proc. alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.
Jeigu tokioje patalpoje bus sumontuotas ekranas ir jame bus rodoma alkoholio reklama, pasak Ekonomikos komiteto pirmininkės Birutės Vėsaitės, televizijos už jos rodymą taip pat nebūtų baudžiamos.
"Tą alkoholio reklamą, kuri matysis masinio renginio vietoje, bus galima transliuoti per televiziją: logotipus, užrašus ant marškinėlių ir kitose patalpos vietose (ant salės grindų, sienų, plakatų, užtvarų). Transliuotojai nėra atsakingi už tai, kas parodoma toje patalpoje, kur vyksta jų tiesiogiai transliuojamas arba filmuojamas vėliau parodyti masinis renginys", - tvirtino B.Vėsaitė.
Komitetas taip pat parėmė parlamentarės siūlymą ir toliau per televiziją drausti alkoholio reklamą nuo 6 valandos iki 23 valandos, išskyrus tiesiogiai iš užsienio retransliuojamas laidas.
Tačiau Sveikatos reikalų komitetas nesutiko, kad tokių renginių transliuotojai rodomų renginių metu patys rodytų alkoholio reklamą ar ją leistų bėgančia eilute.
Tokį sprendimą komitetas ketvirtadienį priėmė apsvarstęs liberalų sąjūdžio frakcijos narių Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kuriomis buvo siūloma leisti dienos metu (nuo 6 val. iki 22.30 val.) per radiją ir televiziją transliuoti lengvų iki 15 proc. natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų (alaus ir vyno) reklamą, o transliuotojus įpareigoti ne mažiau 10 proc. už šias transliacijas gautų lėšų skirti socialinei alkoholio vartojimo prevencijos reklamai.
Sveikatos reikalų komitete, kuris sudarytas iš 8 Seimo narių, liberalų pozicijos nepalaikė 4 parlamentarai, vienas palaikė, o du susilaikė.
Komitetas taip pat pritarė siūlymui rugsėjo 1-ąją leisti prekiauti silpnu (iki 15 proc.) alkoholiu stacionariuose ir nestacionariuose restoranuose ir kavinėse.
Sveikatos reikalų komitetas nepritarė liberalų siūlymui leisti silpnų (iki 15 proc. stiprumo) alkoholinių gėrimų reklamą per televiziją nuo 6 valandos iki 22.30 valandos.
Tuo tarpu patys B. Vėsaitės partiečiai, Seimo socialdemokratų frakcijos nariai neturi vieningos nuomonės dėl alkoholio reklamos transliavimo liberalizavimo. Dalis socialdemokratų remia kolegės Birutės Vėsaitės siūlymą, kiti - liberalų pataisas.
Kokias pataisas remti, ketvirtadienį tarėsi trijų valdančiąja mažumą sudarančių frakcijų nariai, tačiau joks sprendimas nebuvo priimtas - nutarta, kad kiekviena frakcija apsispręs penktadienį ryte.
Socialdemokratas Bronius Bradauskas BNS prognozavo, kad ir frakcijos nieko nenuspręs ir leis nariams balsuoti šiuo klausimu laisvai.
"Man atrodo, kad ir mes (socialdemokratai - BNS) balsuosime laisvai, kitos frakcijos irgi apie tai užsiminė", - sakė Aplinkos pasaugos komiteto vadovas.
Seimo narys prisipažino, kad jis neremia kolegės B.Vėsaitės pataisų.
"Negaliu palaikyti nesąmonių.O kaip jeigu per kokį filmą bus rodoma, kaip geriamas alkoholis? Ar tai bus alkoholio reklama? Kaip užmaskuoti ją? Ar informuoti tuo metu kažkaip, kad alkoholis - žalingas?" - kalbėjo B.Bradauskas.
Seimo Sveikatos reikalų bei Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai ketvirtadienį parėmė B.Vėsaitės siūlymą ir sutiko, kad televizijoms būtų leista rodyti ne stipresnių kaip 15 proc. alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.
Penktadienį savo nuomonę pateiks Ekonomikos komitetas.
Bet kokio stiprumo alkoholio reklamą transliuoti uždrausta nuo šių metų pradžios.