Kaip paskelbė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, mokiniams, dėl judėjimo ar intelekto negalios, raidos sutrikimų saugiai negalintiems pasiekti mokyklos, savivaldybė organizuoja pavėžėjimo į mokyklą ir atgal paslaugas. Vaikai gali būti pavėžėjami ne tik namo, bet ir į dienos centrus, kuriuose bus prižiūrimi iki kol tėvai ar globėjai baigs darbą.
Liepos 1 dieną įsigaliosiančioje atnaujintoje šių paslaugų teikimo tvarkoje numatyta, kad mokyklos vadovo sprendimu, kasmet numatomas dienos centrų bei globos įstaigų sąrašas, į kuriuos pavėžėjami specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Į tą patį dienos centrą ar globos įstaigą iš vienos mokyklos turi keliauti bent penki asmenys. Jei grupė nesusidaro, paslauga neteikiama.
Anot tarnybos, Vilniaus miesto savivaldybės atstovai tokį sprendimą priėmė siekdami racionaliai planuoti laiką ir lėšas. Pasak jų, minimalus į dienos centrus pavežamų mokinių skaičius nustatytas vadovaujantis galiojančia praktika ir specialiųjų ugdymo įstaigų pateikta informacija.
Skundą kontrolierei pateikusios Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“ atstovų teigimu, tais atvejais, kai mokykloje mokosi mažiau nei penki mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, į dienos centrus darbo metu juos vežti turės patys tėvai.
Anot asociacijos, tėvai, auginantys specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, neturi galimybės daryti įtakos šiam mokinių skaičiui, todėl numatytas minimalus skaičius riboja šeimų galimybes naudotis minėta paslauga.
B. Sabatauskaitė taip pat atkreipia dėmesį, kad tokia situacija ribos mamų ir tėčių galimybes visavertiškai dirbti.
„Periodiškai atsitraukti nuo darbų tikrai įmanoma ne visada. Be to, kyla klausimas, ar nauja tvarka iš tiesų bus optimali. Pavyzdžiui, mokykloje mokosi keturi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, lankantys tą patį dienos centrą. Ar tikrai ekonomiškiau juos visus atskirai išvežioti į skirtingus namus nei kartu nuvežti į vieną dienos centrą?“ – teigė ji.
Lygių galimybių kontrolierė kreipėsi į Vilniaus savivaldybę siūlydama užtikrinti visų vaikų su negalia pavėžėjimą tuomet, kai jiems ir joms šis yra būtinas. Tai galėtų būti padaryta koreguojant Specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių mokinių, besimokančių Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, pavėžėjimo organizavimo ir važiavimo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašą.