• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakar naktį gaisro aliarmas skambėjo iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija) plaukiančiame kelte „Lisco Maxima“. Keliaujantys žmonės, prisiminę šeštadienio „Lisco Gloria“ nelaimę, vos neiššokinėjo į atvirą jūrą. Laimė, pavojaus signalas buvo netikras – priešgaisrinės saugos mygtuką paspaudė girtas keleivis.

REKLAMA
REKLAMA

Girto vairuotojopokštas

„Lisco Maxima“ iš Klaipėdos jūrų uosto išplaukė užvakar vakare apie 19 val. ir Kylį pasiekė vakar apie 17 val. (Lietuvos laiku). Beveik parą trukusi kelionė neapsiėjo be nuotykių, kurie kelto keleiviams paliko ne pačius maloniausius įspūdžius.

REKLAMA

Pasak į Vokietiją plaukusio vieno uostamiesčio verslininko, jie prasidėjo vakar naktį.

„Jau buvo apie 1.30 val. nakties ir praktiškai visi buvo savo kajutėse, kai paskelbė apie gaisro pavojų. Visi iš karto prisiminė „Lisco Gloria“, tad dalis keleivių ne juokais supanikavo. Žmonės pagalvojo, kad vėl dega keltas. Tačiau po kokių penkių minučių pranešė, kad joks gaisras kelte nekilo. Pasirodo, girtas vilkiko vairuotojas nutarė pajuokauti ir paspaudė pavojaus signalą. Girti vairuotojai kaip visada kėlė triukšmą“, – pasakojo klaipėdietis.

REKLAMA
REKLAMA

Vyro teigimu, kelto įgula veikė labai operatyviai ir profesionaliai, tad keleiviai buvo greitai nuraminti. Vis dėlto jie dar ilgai negalėjo užmigti ir aptarinėjo, ar jų negalėjo ištikti prieš savaitę keltu „Lisco Gloria“ plaukusiųjų likimas.

Tyčianetyčia

Kad toks incidentas vakar naktį „Lisco Maxima“ įvyko, patvirtino ir „DFDS Lisco“ Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovas Vaidas Klumbys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Incidentas tiriamas. Neatmetama galimybė, kad jis sukeltas netyčia“, – sakė V.Klumbys.

„Respublika“ jau rašė, kad visai neseniai kelte „Lisco Gloria“ buvo kilęs gaisras – paryčiui užsidegė denyje stovėjęs refrižeratorius. Ir neaišku, kaip viskas būtų pasibaigę, jei atsitiktinai dūmų nebūtų pastebėjęs vienas iš įgulos narių.

REKLAMA

Pasak keltų darbuotojų, reiso metu girti vilkikų vairuotojai yra didžiausias jų galvos skausmas. Elgdamiesi agresyviai ir neprognozuojamai, jie ne tik kelia didžiulius nepatogumus įgulai ir kitiems keleiviams, bet ir kartais tampa panašių incidentų kaltininkais.

Ir tai ne tik lietuvių bruožas. Nesenai „Lisco Maxima“ plaukęs vienas girtas vairuotojas iš Latvijos tyčia nulaužė gaisro jutiklį, po to šis suveikė ir ėmė lietis vanduo.

REKLAMA

Jei pavyksta nustatyti tokį incidentą sukėlusį asmenį, jam skiriama bauda – paprastai jis turi atlyginti padarytą žalą. Ši dažniausiai yra tolygi kainai, kurią reikia sumokėti už patalpų išvalymą.

Jei koks keleivis kelionės metu ne pirmą kartą pasižymi netinkamu ar agresyviu elgesiu, gali būti įtrauktas į „juodąjį“ sąrašą ir daugiau nebūti įleidžiamas į keltą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Informacija

Kelto kapitonas gali pritaikyti Administracinių teisės pažeidimų kodeksą ir aliarmo sukėlėjui skirti baudą dėl viešosios tvarkos pažeidimo. Jei nusižengė vairuotojas, apie tai visada pranešama ir jo darbdaviams.

„Lisco Gloria“ teberusena, pareigūnai ten patekti negali

Vokietijos žinybų ir draudimo ekspertams kol kas neleidžiama patekti į apdegusį keltą „Lisco Gloria“. Anksčiausiai savaitgalį jis nuodug­nesniam tyrimui bus nutemptas į Fajardo laivų statyklą Danijos Odensės mieste, vakar sakė Danijos laivyno atstovas Kenetas Nylsenas (Kenneth Nielsen). Jis pridūrė, kad tai optimistinė prognozė.

REKLAMA

Kelte esantis vanduo, anot K.Nylseno, trukdo gesinti apatiniuose deniuose dar rusenančias liepsnas. Jis paminėjo ketvirtąjį denį, kuriame ypač suku kovoti su ugnimi. Ekspertai ketina išpumpuoti 230 tonų vandens. Tada bus padidintas ir laivo stabilumas.

REKLAMA

Ugnis ir gesinimo vanduo nepadarė žalos penktadaliui gabentų sunkvežimių ir vilkikų, ketvirtadienį sakė keltą prižiūrinčios bendrovės DFDS atstovas Gertas Jakobsenas (Gert Jakobsen). Tačiau jie esą galėjo nukentėti nuo dūmų.

Bendrovės ekspertai kol kas negali patekti į laivą. „Tai pernelyg pavojinga“, – sakė G.Jakobsenas. Problema išlieka ir toliau labai aukšta temperatūra kelte.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lisco Gloria“ Baltijos jūroje užsiliepsnojo po sprogimo spalio 9–ąją. Evakuoti visi 236 keleiviai ir įgulos nariai.

„DFDS Lisco“ paskelbė suradusi keltą, pakeisiantį nelaimę patyrusį „Lisco Gloria“. Greičiausiai nuo sek­madienio maršrutu Kylis–Klaipėda kursuos iš švedų laivybos bendrovės „Stena RoRo“ išnuomotas keltas „Baltic Amber“. 2007 statytas laivas maždaug atitinka „Lisco Gloria“ pajėgumą.

Susiję straipsniai:

Iš sudegusio „Lisco“ kelto bus išpumpuota 230 tonų vandens

Ekspertai rado liepsnojusio Lietuvos kelto juodąją dėžę

Per 30 valandų degęs Lietuvos keltas užgesintas

Katastrofą patyrusio kelto keleiviai namo skris lėktuvu

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų