Vakar naktį gaisro aliarmas skambėjo iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija) plaukiančiame kelte „Lisco Maxima“. Keliaujantys žmonės, prisiminę šeštadienio „Lisco Gloria“ nelaimę, vos neiššokinėjo į atvirą jūrą. Laimė, pavojaus signalas buvo netikras – priešgaisrinės saugos mygtuką paspaudė girtas keleivis.
Girto vairuotojo „pokštas“
„Lisco Maxima“ iš Klaipėdos jūrų uosto išplaukė užvakar vakare apie 19 val. ir Kylį pasiekė vakar apie 17 val. (Lietuvos laiku). Beveik parą trukusi kelionė neapsiėjo be nuotykių, kurie kelto keleiviams paliko ne pačius maloniausius įspūdžius.
Pasak į Vokietiją plaukusio vieno uostamiesčio verslininko, jie prasidėjo vakar naktį.
„Jau buvo apie 1.30 val. nakties ir praktiškai visi buvo savo kajutėse, kai paskelbė apie gaisro pavojų. Visi iš karto prisiminė „Lisco Gloria“, tad dalis keleivių ne juokais supanikavo. Žmonės pagalvojo, kad vėl dega keltas. Tačiau po kokių penkių minučių pranešė, kad joks gaisras kelte nekilo. Pasirodo, girtas vilkiko vairuotojas nutarė pajuokauti ir paspaudė pavojaus signalą. Girti vairuotojai kaip visada kėlė triukšmą“, – pasakojo klaipėdietis.
Vyro teigimu, kelto įgula veikė labai operatyviai ir profesionaliai, tad keleiviai buvo greitai nuraminti. Vis dėlto jie dar ilgai negalėjo užmigti ir aptarinėjo, ar jų negalėjo ištikti prieš savaitę keltu „Lisco Gloria“ plaukusiųjų likimas.
Tyčia – netyčia
Kad toks incidentas vakar naktį „Lisco Maxima“ įvyko, patvirtino ir „DFDS Lisco“ Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovas Vaidas Klumbys.
„Incidentas tiriamas. Neatmetama galimybė, kad jis sukeltas netyčia“, – sakė V.Klumbys.
„Respublika“ jau rašė, kad visai neseniai kelte „Lisco Gloria“ buvo kilęs gaisras – paryčiui užsidegė denyje stovėjęs refrižeratorius. Ir neaišku, kaip viskas būtų pasibaigę, jei atsitiktinai dūmų nebūtų pastebėjęs vienas iš įgulos narių.
Pasak keltų darbuotojų, reiso metu girti vilkikų vairuotojai yra didžiausias jų galvos skausmas. Elgdamiesi agresyviai ir neprognozuojamai, jie ne tik kelia didžiulius nepatogumus įgulai ir kitiems keleiviams, bet ir kartais tampa panašių incidentų kaltininkais.
Ir tai ne tik lietuvių bruožas. Nesenai „Lisco Maxima“ plaukęs vienas girtas vairuotojas iš Latvijos tyčia nulaužė gaisro jutiklį, po to šis suveikė ir ėmė lietis vanduo.
Jei pavyksta nustatyti tokį incidentą sukėlusį asmenį, jam skiriama bauda – paprastai jis turi atlyginti padarytą žalą. Ši dažniausiai yra tolygi kainai, kurią reikia sumokėti už patalpų išvalymą.
Jei koks keleivis kelionės metu ne pirmą kartą pasižymi netinkamu ar agresyviu elgesiu, gali būti įtrauktas į „juodąjį“ sąrašą ir daugiau nebūti įleidžiamas į keltą.
Informacija
Kelto kapitonas gali pritaikyti Administracinių teisės pažeidimų kodeksą ir aliarmo sukėlėjui skirti baudą dėl viešosios tvarkos pažeidimo. Jei nusižengė vairuotojas, apie tai visada pranešama ir jo darbdaviams.
„Lisco Gloria“ teberusena, pareigūnai ten patekti negali
Vokietijos žinybų ir draudimo ekspertams kol kas neleidžiama patekti į apdegusį keltą „Lisco Gloria“. Anksčiausiai savaitgalį jis nuodugnesniam tyrimui bus nutemptas į Fajardo laivų statyklą Danijos Odensės mieste, vakar sakė Danijos laivyno atstovas Kenetas Nylsenas (Kenneth Nielsen). Jis pridūrė, kad tai optimistinė prognozė.
Kelte esantis vanduo, anot K.Nylseno, trukdo gesinti apatiniuose deniuose dar rusenančias liepsnas. Jis paminėjo ketvirtąjį denį, kuriame ypač suku kovoti su ugnimi. Ekspertai ketina išpumpuoti 230 tonų vandens. Tada bus padidintas ir laivo stabilumas.
Ugnis ir gesinimo vanduo nepadarė žalos penktadaliui gabentų sunkvežimių ir vilkikų, ketvirtadienį sakė keltą prižiūrinčios bendrovės DFDS atstovas Gertas Jakobsenas (Gert Jakobsen). Tačiau jie esą galėjo nukentėti nuo dūmų.
Bendrovės ekspertai kol kas negali patekti į laivą. „Tai pernelyg pavojinga“, – sakė G.Jakobsenas. Problema išlieka ir toliau labai aukšta temperatūra kelte.
„Lisco Gloria“ Baltijos jūroje užsiliepsnojo po sprogimo spalio 9–ąją. Evakuoti visi 236 keleiviai ir įgulos nariai.
„DFDS Lisco“ paskelbė suradusi keltą, pakeisiantį nelaimę patyrusį „Lisco Gloria“. Greičiausiai nuo sekmadienio maršrutu Kylis–Klaipėda kursuos iš švedų laivybos bendrovės „Stena RoRo“ išnuomotas keltas „Baltic Amber“. 2007 statytas laivas maždaug atitinka „Lisco Gloria“ pajėgumą.
Susiję straipsniai:
Iš sudegusio „Lisco“ kelto bus išpumpuota 230 tonų vandens
Ekspertai rado liepsnojusio Lietuvos kelto juodąją dėžę