Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus sako, kad Klaipėda yra viena regiono lyderių, todėl Karaliaučiaus kruizų terminalas nekels problemų.
„Klaipėdos uostas per pastaruosius devynerius metus tarp Rygos, Gdansko, Gdynės ir Goterburgo uostų išsiveržė į lyderio pozicijas pagal apimtis kruizinės laivybos. Tiek laivų skaičius, tiek iš jų ateinančių turistų skaičius yra dinamiškai augantis. (...) Aš manau, kad (Karaliaučiaus terminalas – BNS) neturės įtakos 5–10 metų. Klaipėdos miestas turi savo specifiką ir ta specifika yra traukos objektas“, – BNS teigė A. Vaitkus.
Jis pridūrė, kad kruizinių laivų rinkliavos Klaipėdos uosto pajamose sudaro apie 1,5 proc., todėl pokyčiai šioje rinkoje nedarytų didelės įtakos uosto finansams.
Rusijos transporto naujienų portalo seanews.ru duomenimis, Karaliaučiuje šių metų pradžioje pradėtas statyti naujas maždaug 103 mln. eurų vertės kruizų laivų terminalas. Projektui vadovauja Rusijos federalinė jūrų ir upių transporto agentūra „Rosmorrechflot“.
Rusijos turizmo naujienų portalas ratanews.ru rašo, kad pirmieji laivai terminale turėtų prisišvartuoti 2020 metais. Be kita ko, į jį turėtų plaukioti ir naujas Sankt Peterburgo uosto kitąmet numatomas įsigyti 120 mln. eurų vertės kruizų laivas – jis plaukios Baltijos bei Šiaurės jūrose.
A. Vaitkus kalbėjo, jog gali būti, kad laivas švartuosis ir Lietuvoje.
„Kompanijos sprendžia, į kuriuos uostus vežti turistus, o į kuriuos – ne. Šito laivo atsiradimas ir švartavimas kaimyniniame Kaliningrado uoste tikrai neturėtų turėti jokios didesnės įtakos Klaipėdos uostui“, – kalbėjo A. Vaitkus.
Šiemet į Klaipėdą turėtų atplaukti 64 kruizų laivai (pernai – 63), jie turėtų atplukdyti 80 tūkst. turistų (74,7 tūkst.).