Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Nuostatu iskrypimas - karo keliuose pradzia. Nuostata, kad automobilis mieste yra tam, kad saugiai sau ir kitiems nuvaziuotum is tasko A i taska B daliai visuomenes iskrypo i “ miestas yra lenktyniu trasa” . Salia vaziuojantis yra konkurentas, varzovas, kuri reikia aplenkti ir dar moraliai sugniuzdyti savo masinos isvaizda ir duslintuvu riaumojimu. As aplenkiau, uzspaudziau, uzlindau, praneriau- as nugaletojas, visi kas pasiliko uz mano spoileriu , tamsintu langu, garso ir dumu- luzeriai ir nevykeliai. Kas nori buti luzeriu jegos ir pergaliu visuomenej ? Rytoj as atvaziuosiu su dar didesniu spoileriu, dar garsesniu duslintuvu, negu tas kuris vakar mane aplenke. Beda ta , kad visai iskraipytos savokos primetamos kaip nauja nerasyta taisykle. Atrodytu aisku , jog kas tinka bokse , autolenktynese neturetu tikti kelyje , kavineje ar gatveje, o dabar tai tampa nebeaisku. Toks minetas “ greiti ir isiute “ automobilis- tai vazinejanti agresijos reklama, savotiskas karo keliuose katalizatorius.Tai nuolatinis priminimas ir demonstravimas kad kelyje yra ne paslaugus saugaus eismo dalyviai , o lenktynininkai , kad agresija yra privalumas , santykius apsprendzia ne eismo taisykles , o jegos kultas, taigi kas vaziuoja pagal taisykles yra luzeris. Taip nuolat provokuojama padidinti greiti, nenusileisti ir kitiems vairuotojams ir po kiek laiko visi tampa greiti, pikti ir isiute ir tada nejuciom pradedama zaisti pagal ju primestas “ naujasias” nerasytas taisykles, nes tuo tarpu teisejas miega. Alkoholio tema dabar skamba kaip pagrindine, as ja priskirciau labai rimtai , bet antrinei. Pirmine butu lenktyniavimo dvasia, o uzpylus alkoholio ji nebeturi ne baimes ne stabdziu. “Greiti ir isiute “ tada tampa dar ir pamise. Siulyciau ypatinga demesi atkreipti i net atrodo smulkiausias autochuliganizmo apraiskas ir kova su jomis padaryti prevencines programos prioritetu. Lengviau kobros kiausinius sutrypti batu kol laikas , nei gautyti nakti po dziungles dvimetrines kobras kai jos bus uzaugusios.
Kaip mes gebame pasitikti tokius iššūkius? Taip kaip buratinai pasitinka figūrinio važiavmo meistrų iššūkius –užleidžia į priekį. Ar yra kitų variantų?
Ir nesutinku su ***, kad šiame „kare“ pralaimi visi, nežiūrint laikinų pergalių. Kaip tie, kurie prisiplėšia pinigų, žemių, pralaimi? Jei jiems sąžinė neprabyla – nieko jie nepralaimi.
Gerbtina autoriaus pozicija netylėti (ne vien šituo rašiniu). Bet... nesimato ir todėl nesitiki, tai gali ką nors pakeisti. Bent jau Lietuvoje.
V.Valiušaitis - Daug ir ***
V.Valiušaitis - Daug ir ***
Taikli pastaba, ačiū :). Sutinku, kad vyskta karas prieš Žmogų. Ir frontas - platus, Lietuva čia tik nereikšmingas jo segmentas. Nuo Palestinos, Irako ir Afganistano, nuo Čečenijos, Padniestrės ir Pietų Osetijos, nuo Baltarusijos ir Ukrainos, nuo Sudano dykumų ir Kongo deltos... Tačiau kiekvienu atveju tuos iššūkius priima ten gyvenantys žmonės. Ir nuo jų laikysenos, nuo jų išminties, nuo elgesio kokybės pareina to karo pubūdis bei pasekmės. Net ir kare neretai laikomais tam tikrų taisyklių. Todėl klausimas kaip mes gebame pasitikti kai kuriuos galbūt neišvengiamus iššūkius, man regis, yra kur kas svarbesnis, negu klausimas "kas tą karą sukėlė". Abstraktūs samprotavimai prasmės neturi, o "pavardžių sąrašas" būtų juokingas.
teisybės, bet reikia sakyti ne "Vietoj to, kad įsiklausytų...", o "Užuot įsiklausę..."
Keliuose - ne karas, gyvenimo atspindys, tik tas gyvenimas - karas. Karas dėl turto, dėl pinigų, dėl valdžios, karas prieš Žmogų. Šiame kare pralaimi visi, nežiūrint laikinų pergalių, ir labai būtų įdomu perskaityti autoriaus nuomonę kas sukėlė tą karą?
Straipsnio autorius beveik visame kame teisus. Anglijos spauda kaip tik rase kad Rytu europieciai pagadino visos Anglijos keliu mandagumo nerasytas taisykles savo izulumu..
mentalitetas taip greit nepasikeicia, suneli. susikureme problema, kuri gydoma metais ir ne vienais.
taip, o dar tie belendantys ilenda, ir gave i uzpakali , formaliai lieka nekalti, o kaltas tas, kris, jam itrenke.
Viskas turi savo kainą. Jei centre trūksta vietos, tai ji tiesiog privalo brangti. Tegu stovėjimo valanda kainuos 6 ar 10 Lt - važiuos kam reikės. Kainą reikia palaipsniui didinti tol, kol piko metu bus koks 10 proc. laisvų vietų. Privažiavimai susitvarkys automatiškai. Plius būtinas patogus visuomeninis transportas centre ir parkingai pakraščiuose.
As pritariu straipsnio autoriui.
Siulau labai paprasta sprendima, kaip isvengti spusciu:
1. isnaikinti miesto centre nemokamus "parkingus". padaryti stovejimo kaina minimum 3Lt/h.
2. grieztai kontroliuoti lengvuju automobiliu eisma viesajam transportui skirtomis juostomis.
3. padidinti autobusu ir troleibusu marsrutu kieki.
4. panaikinti visas (iskyrus moksleiviu) lengvatas autobusu ir troleibusu bilietams

Rezultatas?
-Kadangi bus brangu, zmones vazins viesuoju transportu.
-Tokiu atveju maziau bus automobiliu, taigi ir viesasis transportas judes greiciau.
-Jeigu reikes atvaziuoti i miesta, galima be problemu bus rasti kur sustot.
- O "turtinguju" sumokami mokesciai uz parkavima gali buti skiriami viesojo transporto pletimui ir tobulinimui bei bomzu kontrolei.
REKLAMA
REKLAMA

Skaitomiausios naujienos




Į viršų