Artėjanti žiema sezoninių darbų sąrašą diktuoja kelininkams. Pasiruošti turimą kelių valymui ir barstymui skirtą techniką jie jau suskubo. Tačiau nerimauja, kad jos gali pritrūkti, jei darbų įkarštyje suges bent vienas sniego valytuvas – atsarginė technika kol kas – per didelė prabanga.
Ukmergės rajono Savivaldybės ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Vygintas Dubauskas sako, kad kelius prižiūrinčių įmonių budėjimas rajono keliuose prasidės, kai bus išleistas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas. Kada paskelbti jo pradžią, orientuojamasi pagal sinoptikų prognozes. Kol jos labai negąsdina, kelininkų technikos budėjimas atidedamas.
Rajono keliai išdalinti
Miesto gatves šią žiemą prižiūrės UAB „Ukmergės versmė“. Ši įmonė prieš trejus metus laimėjo viešųjų pirkimų konkursą ir sudarė sutartį su savivaldybe dėl nepagrindinių miesto gatvių priežiūros. Sutartis sudaryta trejiems metams, tačiau ji įsigaliojo nuo kovo mėnesio ir visas šaltasis sezonas į šį terminą sutelpa. Taigi naujo konkurso skelbti pačiame viduržiemyje nereikės. Per metus savivaldybė už gatvių priežiūrą sumoka iš biudžeto įmonei 310 tūkstančių litų.
Pasak V. Dubausko, vietinės reikšmės rajono kelių priežiūrą organizuos patys seniūnai. Jie atlieka viešuosius pirkimus savo seniūnijų keliams valyti žiemą – sutartis sudaro su įmonėmis, ūkininkais. Seniūnijoms kelių priežiūrai šiemet iš biudžeto skirta 110 tūkstančių litų.
Valstybinės reikšmės rajono kelius žiemą valys VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnyba. Šios įmonės priežiūroje – 409 kilometrai rajono kelių ir miesto gatvių.
Eiliškumas – pagal svarbą
Didžiausio VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnybos dėmesio sulauks magistraliniai keliai. Rajoninius prižiūrės laikydamiesi eiliškumo – pirmiausia barstys ir valys tuos, kuriuose didžiausias automobilių srautas, kai kurių kelių nebarstys ištisai.
Magistralinį kelią Kaunas–Zarasai–Daugpilis ir jam priklausančias Kauno, Vytauto gatves, Kęstučio aikštę kelių tarnyba nuo sniego vaduos ir barstys nuo 4 iki 22 valandos.
Krašto keliuose, kuriems priklauso ir Antakalnio, Deltuvos, Gedimino, Vilniaus bei Ramygalos gatvės, budima – valoma ir barstoma tik nuo 6 iki 19 valandos.
Planuose – naujas valytuvas
Pasak Vilniaus regiono kelių Ukmergės kelių tarnybos viršininko Zigmanto Kupčinsko, žiemos jų įmonė laukia pasiruošusi. Šiuo metu sandėliuose turi sukaupę daugiau kaip 1500 tonų slidumą mažinančių medžiagų, o artimiausiu metu planuoja įsigyti dar beveik 400 tonų. Keliams prižiūrėti paruošti 8 sniego valymo ir 3 smėlio – druskos mišinio barstymo mechanizmai. Įmonė planuoja įsigyti dar vieną modernų kelių valymo ir barstymo automobilį.
Viršininkas sako, kad labiausiai jiems reikėtų rezervinės technikos, kad sugedus esamajai nesustotų darbai: ekstremaliomis situacijomis ją teks nuomotis iš kitų įmonių.
VĮ „Vilniaus regiono keliai“ Ukmergės kelių tarnybą, prižiūrinčią magistralinius ir rajoninius kelius, finansuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Per trumpas laikotarpis
UAB „Ukmergės versmė“ direktorius servisui Vladimiras Novosiolovas taip pat patikino, kad jie pasiruošę naujajam sezonui ir laukia savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo pradėti budėjimą keliuose. Turima ir druskos, ir mišinio – visko, ko reikia kelių priežiūrai. Technikos taip pat pakankamai – du barstytuvus, du greiderius, du traktorius su peiliais.
Tiesa, technika nėra nauja, tačiau įmonė negali sau leisti įsigyti naujo apie 200 tūkstančių litų kainuojančio valytuvo. „Jei sutartis su savivaldybe būtų sudaryta dešimčiai metų, būtų kita kalba. Nesame įsitikinę, kad jai pasibaigus, brangi technika neliks stovėti įmonės kieme be darbo“, – svarsto pašnekovas.
Iš ankstesnių metų patirties jis žino, kad sugedus kokiam valytuvui, nukenčia terminai. Pavyzdžiui, gali atsitikti taip, kad gatvės, kurios privalo būti nuvalytos iki 7 valandos ryto, nuo sniego išvaduojamos tik 9 valandą.
Naktinis darbas – ne naujiena
Sutartį dėl miesto šaligatvių valymo savivaldybė yra sudariusi su UAB „Izobara“. Ši įmonė jau 9 metus iš eilės atsakinga už šaligatvius, miesto erdves. Šiemet savivaldybė už šias paslaugas jai skyrė 344 tūkstančius litų per metus.
Įmonės valymo paslaugų darbų vadovė Vilė Darulienė sako, kad šią žiemą šaligatvius valys 18 įmonės darbininkų: „Jų tiek pat, kiek ir pernai. Ir žmonių, ir technikos mums pakanka.“ „Izobara“ turi traktorių, du mini traktorius bei du mechaninius sniego valytuvus.
Darbo grafiką įmonės darbuotojams žiemą diktuoja oro sąlygos. Ne naujiena šaligatvių valytojams yra ir naktinis darbas – drebiant sniegui šaligatvius gramdyti tenka net vidurnaktį.