Kombinuotą keleivių vežimą siūlanti Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad toks sprendimas vien šiemet maždaug 1,3 mln. eurų sumažintų iš valstybės biudžeto įmonei mokamą kompensaciją.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, jog toks keleivių vežimo būdas, kai kelionės traukiniu derinamos su pavėžėjimu autobusu, yra įprastos Vakarų Europos šalyse.
„Vežant kombinuotu būdu, traukiniai ir autobusai skirtinguose vieno maršruto ruožuose būtų pasirenkami optimaliai pagal tikėtiną keleivių srautą“, – sakė R. Masiulis.
Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad jei keliaujantieji maršrutais Vilnius–Ignalina–Visaginas/Turmantas, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Kazlų Rūda–Kybartai būtų pavežami ir autobusais, kompensacijos poreikis sumažėtų apie 1,27 mln. eurų per metus.
Planuojama, kad keleiviai būtų vežami traukiniu iš Vilniaus iki Ignalinos ar Varėnos ir iš Kauno iki Kazlų Rūdos, o likusiose maršrutų dalyse – autobusais.
Ministerijos duomenimis, traukinių užimtumas šiuo metu siekia vos 35 proc., o „Lietuvos geležinkelių“ nuostoliai iš keleivių vežimo šiemet gali siekti apie 34 mln. eurų.
Vyriausybei pritarus Susisiekimo ministerijos siūlomiems Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams, pataisas dar turės priimti Seimas.