Kelerius pastaruosius metus virusios aistros dėl Kauno viešojo logistikos centro steigimo vietos trečiadienį užgesintos - jį galiausiai apsispręsta steigti greta tarptautinio oro uosto, Karmėlavoje.
Ministro Pirmininko Andriaus Kubiliaus teigimu, artimiausiame Vyriausybės pasitarime bus svarstoma dėl nacionalinės svarbos objekto statuso suteikimo būsimam Kauno logistikos centrui.
Trečiadienį Vyriausybėje vykusiame pasitarime Kauno apskrities viršininkė Ona Balžekienė pristatė konsultantų išvadas dėl logistikos centro steigimo vietos. Ekspertai rekomenduoja būsimą centrą kurti Karmėlavoje, o ne Mauručiuose. Kaip privalumus įvardina šalia esančią Kauno laisvąją ekonominę zoną, tarptautinį oro uostą, Palemono geležinkelių krovinių perkrovimo stotį, vietos bendruomenės pritarimą, palyginti su kita siūloma vieta žemesnę žemės kainą, natūraliai besiformuojančią verslo koncentraciją, intensyvius transporto srautus ir kitas aplinkybes.
Apskrities viršininkės teigimu, jau yra rastas būdas, kaip išspręsti ir vieną aplinkosauginę problemą. "Vietoj planuojamo iškirsti 50-60 hektarų ketvirtos kategorijos miško kitoje nemiškingoje vietoje numatėme atsodinti net 300 hektarų miško", - informavo Premjerą Andrių Kubilių O. Balžekienė.
Pasiūlymui steigti Kauno viešąjį logistikos centrą Karmėlavoje vienbalsiai pritarė ir Kauno meras Andrius Kupčinskas, Kauno rajono meras Valerijus Makūnas, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų vadovai.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis dar pasiūlė praplėsti logistikos centro steigėjų sąrašą, įtraukiant į jį privataus verslo, mokslo institutų atstovus.
Vasario pabaigoje Vyriausybės patvirtintame priemonių plane Kauno VLC techninę dokumentaciją numatyta parengti iki 2012 m. pirmojo ketvirčio, o šio strateginio objekto statybos darbus pradėti tų pačių metų antrąjį ketvirtį.
Planuojant plėtoti Lietuvoje tris viešuosius logistikos centrus - Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos, kiekvienam jų 2007-2013 metų finansiniuose planuose numatyta skirti maždaug po 100 mln. litų Europos Sąjungos paramos lėšų.