• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nėra geresnio laiko už esamąjį – pats metas pasiraitoti rankoves ir atsikratyti įsisenėjusių mokyklos bėdų. Deja, dažnai mokykloms sunku jas įveikti savarankiškai – reikia, kad kas nors pastūmėtų iš šalies. Tokiu postūmiu šešioms Kauno apskrities mokykloms tapo Kolpingo kolegijos projektas „Mūsų laikas veikti“. Jį parengę ir įgyvendinę socialinio darbo specialybės studentai nustatė pagrindines mokyklų problemas ir ieškojo veiksmingiausių būdų joms išspręsti.

REKLAMA
REKLAMA

„Dažnai be kitų pagalbos sunku kritiškai įvertinti situaciją, įvardyti problemas ir atrasti jų sprendimo būdų, – sako Alisa Česnulevičiūtė, Kolpingo kolegijos projektų koordinatorė. – Studentai panoro praktiškai pritaikyti kolegijoje įgytas žinias ir įkvėpti jaunimą kurti tokias mokyklas, kuriose kiekvienam būtų jauku ir gera.“ Atlikę Kauno, Kaišiadorių, Raseinių rajonų ir Kauno miesto mokyklų 8–10 klasių mokinių apklausą, būsimieji socialinio darbo specialistai išsiaiškino, kad dažniausiai mokiniai susiduria su patyčiomis, fiziniu smurtu ir reketu. Taip pat kai kurie jų pastebi augančią nepagarbą pedagogams.

REKLAMA

Sugūžėję į bendrą susitikimą, mokiniai aptarė jauno žmogaus galią keisti supančią aplinką ir paveikti visuomenę, įgijo daugiau vertingų žinių apie pilietiškumą ir jo reikšmę. Jaunuoliai pristatė vaizdo filmukus ir spektaklius, kuriuose atskleidė savo požiūrį į minėtas problemas, o vėliau visi kartu diskutavo, kaip jas įveikti ar bent sumažinti jų poveikį.

REKLAMA
REKLAMA

Anot A. Česnulevičiūtės, sunkiausia buvo sugalvoti, kaip kovoti su nepagarba mokytojams. Siūlyta, kad mokiniai ir pedagogai daugiau laiko praleistų neformalioje aplinkoje ir geriau vieni kitus pažintų. Dar viena idėja – filmuoti pamokas ir analizuoti jų metu kilusias konfliktines situacijas. O jei šios priemonės nepadėtų, pranešti apie nederamą vaikų elgesį tėvams ir organizuoti mokinių susitikimus su psichologu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Diskutuodami mokiniai suvokė, kad negalima plaukti pasroviui ir apsimesti, kad problemų nėra, būtina jas spręsti nedelsiant. Tikimės, kad mokytojai nenuslopins mokinių entuziazmo, išklausys jų sumanymus ir padės juos įgyvendinti“, – viliasi projektų koordinatorė.

REKLAMA

Padėti įveikti mokyklų bėdas ir pagerinti savo, kaip būsimų specialistų, įgūdžius Kolpingo kolegijos studentai apsisprendė tada, kai prisijungė prie didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“. Jame iš viso dalyvauja ir bendruomenių problemas sprendžia 120 švietimo įstaigų – bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų, kolegijų – iš 30-ies savivaldybių. Projektą „Kuriame Respubliką“ įgyvendina VšĮ Pilietinės visuomenės institutas kartu su partneriais. Jį finansuoja Europos socialinis fondas pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų