Kaune pradėjo veikti pirmoji moderni sankryža. Pramonės pr. – Draugystės g. sankirtoje eismas nuo šiol styguojamas pažangiais šviesoforais, suprogramuotais dirbti „žalios gatvės“ sistema ir turinčiais vienintelius šalyje bevielius automobilių srautų detektorius.
Specialistai prognozuoja, kad panašiu principu bus įrengiamos daugelis pagrindinių miestų sankryžų. Į šio transporto mazgo modernizavimą šalia baigiamo statyti prekybos parko „Banginis“ savininkai investavo 2,5 mln. litų.
Veikia „žaliosios gatvės“ sistema
Renovuotoje sankryžoje buvo įrengtos papildomos eismo juostos ir dvi naujos sankryžos į prekybos parką. Pasak eismo reguliavimo sistemą įdiegusios bendrovės „Fima“ sprendimų departamento direktoriaus Roko Šlekio, nors rekonstruotoje sankryžoje šviesoforų padaugėjo, dabar atnaujintą kelio atkarpą vairuotojai įveikia greičiau.
„Visi sankryžose įdiegti šviesoforai sujungti vadinamąja „žaliosios gatvės“ sistema – užsidegus žaliai šviesai vienoje sankryžoje, vairuotojas nesustodamas turėtų pravažiuoti ir kitas. Be to, eismą čia styguoja bevieliai automobilių srauto detektoriai – tai yra naujovė visos šalies mastu. Jų dėka žalia šviesa įsijungia toje sankryžos dalyje, kurioje daugiausia automobilių“, – aiškina transporto sistemų specialistas.
Bevielius detektorius lengva montuoti ir eksploatuoti, įrengiant juos nereikia ardyti gatvės grindinio.
Dieną šviečia ryškiau, naktį – blausiau
Pasak R.Šlekio, naujieji šviesoforai reaguoja į paros metą ir šviesos kiekį: dieną šviečia ryškiau, o naktį, kad neakintų vairuotojų – blausiau. Kaip ir kiti bendrovės diegiami šviesoforai šie atitinka griežčiausius Europos Sąjungos saugumo reikalavimus. Eismo reguliavimo sistema pritaikyta lengvai integruotis į centralizuotą eismo valdymo sistemą, jeigu miestas ją nuspręstų diegti ateityje.
Miesto biudžetui ši investicija nieko nekainavo.