„HumansApp“ rinkodaros vadovė Alisa Bulybenko-Mažeikienė tikina, kad ši programėlė sukurta bendrauti ir dalytis žiniomis. Ji kelis kartus pabrėžė, kad tai – ne vieta susitikti įžymybes, nors būtent garsūs žmonės, tokie kaip Andrius Užkalnis ar jo mergina Fausta, aktyviausiai ragina naudotis šia platforma.
Bendrauti ar gauti naudos?
„Informacijos yra pilnas google, jei norite sužinoti, kada įvyko Žalgirio mūšis tai padaryti lengva, bet jei norite suprasti istoriją, pasikalbėti su istoriku plačiau, tai būtent tam ta programėlė ir yra skirta. Mes norime sukurti globalią prieigą prie žinių iš žmonių, kurie jas turi. Socialiniai tinklai ne visai atitinka tai, ką mes sukūrėme“, – sakė moteris.
Anot jos, ši programėlė unikali ir jos veikimą paaiškinti gana sunku.
Programėlė garantuoja galimybę susitikti su žmogumi, kuris turi specifinių žinių ir taip praturtinti savo žinių bagažą, pasitarti dėl idėjų ir jų įgyvendinimo, pasiklausyti unikalios patirties.
„Tai gali būti ir labai paprastas dalykas, kaip, tarkime, susitikti su Deividu Praspaliausku, pasikalbėti, nueiti nusipirkti žuvies ir išsiaiškinti, kokios šviežios žuvys yra Lietuvoje. Tokius dalykus sudėtinga sužinoti kitaip. Žinoma, yra ir sudėtingesnių klausimų, kaip marketingo klausimai ar kaip įeiti į naują rinką su konkrečiu produktu. Ši programėlė padeda susirasti žmogų ir gauti konsultaciją“, – pasakojo „HumansApp“ rinkodaros vadovė.
Anot jos, programėlė veikia taip: pasirinkęs žmogų, su kuriuo norėtum pasikalbėti, sukontaktuoji su juo, susitariate dėl temų ir laiko, o vėliau gaunate priminimą, kad laukia susitikimas. Po susitikimo paliekate atsiliepimą, o pinigai už susitikimą automatiškai pervedami tam žmogui arba jo pasirinktai labdaros organizacijai.
„Žinių gavimas vyksta gyvos diskusijos metu, tai skiriasi nuo socialinių tinklų. Jei tau liūdna ir tu nori sužinoti, kaip jaučiasi Vilniuje dirbantis apsaugos darbuotojas, susirandi apsaugos darbuotoją, pasivaikštai parke ir sužinai, su kokiais iššūkiais susiduria šis žmogus. Taigi praleidi laiką, pasikalbi. Nebūtina kalbėti tik profesiniais klausimais, mes norime, kad programėlės pagalba galima būtų sutikti pačius įvairiausius žmones, tarkime Vilniaus mamą, kuri yra perėjusi daug darželių, ir gali rekomenduoti geriausią“, – pasakojo A. Bulybenko-Mažeikienė.
Pasak jos, gyvas pokalbis yra didžiausias išskirtinumas. Programėlės kūrėjai turi didžiulę ambiciją sukurti pasaulinę žinių dalijimosi platformą, nors, pasak „HumansApp“ marketingo vadovės, Vilniuje, kur visi visus pažįsta, pinigai už pokalbį gali pasirodyti ir keistoka mintis.
„Gal tikrai nesunku surasti mamytę, kuri yra perėjusi visus darželius, ir su ja pasikalbėti. Bet kai žiūrime šiek tiek globaliau, atrodo kitaip. Būtent todėl ieškome kuo įvairių žmonių, prie kurių šiaip neturėtum prieigos. Mes esame maža rinka, gal, todėl sunku suprasti mūsų tikslą“, – sakė moteris.
Kiekvienas žmogus kainas už susitikimą susigalvoja pats. „Jei kažkas įsivertino, kad jų žinios kainuoja tūkstantį eurų, tai jų asmeninis reikalas. Mes galime patarti, bet šiaip tai žmonių sprendimas“, – sakė ji.
Net atėjimas į vakarėlį už tam tikrą sumą, pasak „HumansApp“ rinkodaros vadovės, yra žinių dalijimasis, nes žmogus nestovi kampe, o kalba su kitais vakarėlio dalyviais. Ji patikino, kad mokesčiai yra kiekvieno programėlę turinčio žmogaus asmeninis reikalas. Jie jis pinigus pasiima sau, o neskiria labdarai, tai ir mokesčiais privalo pasirūpinti pats.
Šiuo metu programėlę parsisiuntė apie 9 tūkst. vartotojų, žiniomis su jais nori dalintis apie 600 žmonių, susitikimai jau vyksta. Tiesa, ne kiekvienas, kuris nori dalintis savo žiniomis, gali tai daryti, atranką ir patikrą vykdo programėlės kūrėjai, yra patikrinama ar žmogus išties yra tas, kas dedasi, gali kalbėti tam tikromis temomis.
„Tech verslo žmonės greitai „pagavo“ principą ir susitikinėja su žmonėmis, kurie jiems gali būti naudingi, dirbo tam tikrose kompanijose. Greitas priėjimas prie žmonių, kurie gali pasidalyti informacija, yra tai, ko siekiame. Tai nėra apie „žvaigždes“, tai daugiau pragmatiniai susitikimai“, – sakė „HumansApp“ rinkodaros vadovė.
Kyla abejonių ir baimių
Nauja programėlė susidomėjo daug žmonių, tarp jų ir komunikacijos srityje dirbanti Alina V. Tai, pasak jaunos moters, įdomi naujiena, kuria mielai pasinaudotų, bet jai kyla klausimų.
„Kelis kartus peržvelgiau programėlę ir žmonės, kurie ten prisiregistravę, siūlo pokalbį ar, tarkime, paraiškos įvertinimą, diskusiją apie knygos leidybą. Tai įdomu, bet kartu ir neramina. Kaip man žinoti, kad pokalbis su žmogumi bus tikrai vaisingas, o ne bendrinė kalba nuzulintomis frazėmis apie dalykus, kuriuos visi žinome? Arba, tarkime, diskusija su leidyklos atstove už 50 eurų, kaip išleisti knygą. Bet tokio tipo diskusijos, ypač, jei turi idėją arba rankraštį, turėtų būti nemokamos ir, neapsigausiu sakydama, naudingesnės būtent leidyklos atstovei“, – abejojo moteris.
Tiesa, ji sutiko, kad programėlėje yra nemažai žmonių, kurie savo srityje yra itin daug pasiekę ir su kuriais kitu atveju, matyt, nebūtų galima taip lengvai susitikti.
„Tai būdas pasiekti vieną ar kitą žmogų, kuris kitu atveju tiesiog galėtų neatsakyti į tavo laišką ar skambutį, taigi čia labai geras programėlės momentas“, – svarstė Alina.
Moterį dar jaudina ir intelektinės nuosavybės klausimas, tai, ar diskutuodamas su žmonėmis, kurių pagalbos tikiesi, neprarasi savo idėjų.
„Idėjos yra vagiamos, jas labai sunku apsaugoti ir jos išties brangios. Kaip šiuo atveju bus apsaugotos geros idėjos, kurias žmonės atskleis tikėdamiesi patarimo? Sakyčiau, viskas grįsta abipusiu pasitikėjimu, kuris truks iki pirmos tikrai geros idėjos. Taip, Lietuvoje gal tai nebūtų itin skausminga, bet jei programėlė tikisi tapti globalia – tai gali būti didžiulė problema“, – svarstė Alina.
Programėlė nedrąsiems?
Psichologas Linas Slušnys tikina, kad ši programėlė yra įdomus fenomenas, bet dėl jos populiarumo kyla abejonių.
„Paklausiau ir pagalvojau, jei aš labai norėsiu, pats susirasiu tam tikrą žmogų. Žinoma, niuansų yra, programėlė sukurs bazę, kur žmogus pats sutinka už pinigus tam tikrus dalykus daryti. Tai verslo „gabaliukas“, – sakė psichologas. Visgi kalbėdamas apie bendravimą jis turėjo kiek kitokią nuomonę.
„Socialinius tinklus aš visada vertinu per tam tikrą prizmę. Kaip ir realiame gyvenime, taip ir virtualiame, jie veikia pagal savas taisykles. Konferencijos, vakarėliai, kur susitinka žymus žmonės, kažkam yra labai svarbios. Yra žmonių, kurie nori ten dalyvauti, tą pamatyti, pasidaryti asmenukę. Vieniems tai svarbu, o kitiems ne. Socialiniai tinklai ir tokios programėlės paaitrina žmones, kurie nori susitikimų su garsiais žmonėmis. Susimokama už tai, ko pats nedrįstum padaryti (prieiti prie kito žmogaus vakarėlyje arba konferencijoje)“, – sakė L. Slušnys.
Anot jo, tam tikrų kontaktų ar pažinčių paieškos vyksta ir realiame gyvenime, bet ne visi tai pastebi. Dabar tie, kuriems tai svarbu galės pasišildyti kitų žmonių spinduliuose. Psichologas sako, kad ši programėlė gali būti populiari tarp žmonių, kurie yra drąsesni socialiniuose tinkluose, bet realybėje nedrįstų pakalbinti kitų žmonių. „Drąsiam žmogui, šios programėlės nereiks. Juk parduoda ne žmogų, o paslaugą, suvedimą su kitu žmogumi“, – sakė L. Slušnys.
Jis įsitikinęs, kad atsiras tokių, kurie norės parduoti ir nusipirkti pokalbį, bet nežinia, kiek ilgai tai truks.
„Keliu klausimą ar ši paslauga gyvuos ilgai? Ši programėlė yra viena iš daugelio ir išties nelabai skiriasi nuo „Tinder“ ar kitų programėlių. Tiesa, jų pradžia yra marketinginis pokštas“, – sakė psichologas.
Paaiškės, kas populiarus, o kas ne
Komunikacijos specialistas Arijus Katauskas sako, kad bendravimas už pinigus nėra naujas reiškinys.
„Nusipirkti pietus su žinomu verslininku buvo galima ir anksčiau. Visgi socialinė medija sukūrė naują žinomų žmonių ratą, tokių, kurių prieš tai nebuvo“, – sakė komunikacijos specialistas.
Anot jo, suprantamas garsių žmonių noras „monetizuoti“ savo sekėjų „bazę“.
„Matyt, norisi papildomai prisidėti pinigų, žinoma, yra ir labdaros momentas. Aš laukiu, kol vienas ar kitas žmogus pasakys, kad visi pinigai, kuriuos jūs mokėsite už pietus, bus skirti labdarai, bet to dar nebuvo“, – kalbėjo A. Katauskas.
Jis tikino, kad „žmonės-prekiniai ženklai“ mėgina gauti pinigų iš bet kokio savo judesio.
„Taip, dabar tai programėlė. Bet prieš tai taip pat buvo galima į vakarėlį pasikviesta žvaigždę už pinigus. Dabar tiesiog atsirado platforma, kur vienoje vietoje tu gali gauti viską. Tai logiška socialinių medijų, technologijų seka“, – sakė A. Katauskas.
Tie, kurie yra kažką pasiekę, žinomi ir gimę socialinėje medijoje iš ten gauna ir norą už viską gauti naudą.
„Kuo skiriasi pietūs su Užkalniu nuo Užkalnio koldūnų? Niekuo. Bet koks „prekinio ženklo“ judesys kainuoja. Tokios programėlės idėja anksčiau gal ir buvo, bet realizuoti ją galima dabar su naujųjų technologijų pagalba. Mes matysime žmonės, kurie nusipirks ir parduos paslaugą, įsidės nuotrauką, gaus tam tikrą triukšmą, išsunks viską iš savo auditorijos“, – svarstė komunikacijos specialistas.
Jis nebuvo tikras, kiek žmonių norės pirkti pietus ar šunų pavedžiojimą su vienu ar kitu garsesniu asmeniu.
„Bijočiau spėlioti. Turint galvoje, kad žmonės dar už keistesnius dalykus moka pinigus. Žmonės, kurie kūrė šią programėlę, matyt, pasiskaičiavo, kad tam [uždirbti pinigus] yra šansų. Manau reikia palaukti, nes Lietuvoje tai yra nauja. O ir žmonės, kurie yra programėlėje, patys to niekada nedarė. Tendencija yra įdomi“, – svarstė A. Katauskos, tikindamas, kad ši programėlė bus geras lakmuso popierėlis garsenybėms, norinčioms pasitikrinti savo populiarumą.
„Kai žmogus [sekėjas] savo santykį ima skaičiuoti pinigais, jis jį vertina kitaip, nei tada, kai skaičiuoja laiku“, – aiškino komunikacijos specialistas.