Šiomis dienomis baigtas pirmojo reklaminio filmuko, skirto žadinti patriotizmą ir kelti susidomėjimą profesine karo tarnyba, kūrimas.
Pasak kariuomenės vado generolo leitenanto Valdo Tutkaus, artėjantį perėjimo prie profesionalios kariuomenės procesą reikia pristatyti visuomenei.
"Esame atsakingi už savo istoriją. Atkūrėme 14 amžiaus karių ginklus, šarvus ir aprangą. Garbės sargybos kuopa papildyta senovės karių būriu, kuris dalyvauja vėliavų pakėlimo ceremonijoje prie Prezidentūros. Reklaminio filmuko idėja kilo jauniems karininkams - taip norime priminti visuomenei mūsų kariuomenės šaknis", - "Lietuvos žinioms" pasakojo V.Tutkus.
Pinigų transliuoti reklaminį filmuką per televizijas bus atseikėta iš Karo prievolės administravimo tarnybos lėšų, skirtų kario profesijai reklamuoti, patriotizmui ugdyti ir jauniems žmonėms pritraukti. Įspūdingo reklaminio filmuko gamyba kainavo palyginti nedaug. Tačiau tiksli suma neskelbiama.
Filmuką kūrusios reklamos studijos RGB vadybininkas Martynas Mickėnas sakė, kad buvo pasirinktos trys pagrindinės siužeto linijos: senovinė kalvė, 14 amžiaus karių mūšiai ir dabartiniai kariai.
Filmuojant į pagalbą pasitelktas garsusis kalvis Algirdas Stonkus su sūnumis. Lietuvos kino studijos paviljone buvo pastatyta autentiška viduramžių kalvė. Net pavyko rasti tikrus 500-600 metų senumo priekalus.
Mūšio scenoms filmuoti buvo pasirinktas Punios piliakalnis. Kautynėse dalyvavo 70 karių (50 šauktinių atsiuntė kariuomenė, 20 vyrų atvyko iš Trakų pilies brolijos "Viduramžių pasiuntiniai"): po 35 "lietuvius" ir "kryžiuočius". Kariškiai pageidavo reklaminiame filmuke parodyti, kad kadaise kovota ir su Vakarais, ir su Rytais. Tačiau paaiškėjo, kad Lietuvoje nepavyks rasti viduramžių rusų aprangos ir šarvų, tad šio sumanymo teko atsisakyti.