• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alytuje prasidėjo kaltųjų paieškos, kas turėtų patuštinti kišenes maždaug šimtu tūkstančių eurų. Kalbama apie aukščiausią Lietuvoje pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą, kurį vos pastačius pradėjo griūti šlaitai. Beje, ten tiltas stovėjo ir prieš šimtą metų, tik buvo subombarduotas. Šlaitai atlaikė net karą, tačiau štai griuvo nuo statybininkų rankos. Brokas akivaizdus, tačiau taisyti jo – nėra kam.

Alytuje prasidėjo kaltųjų paieškos, kas turėtų patuštinti kišenes maždaug šimtu tūkstančių eurų. Kalbama apie aukščiausią Lietuvoje pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą, kurį vos pastačius pradėjo griūti šlaitai. Beje, ten tiltas stovėjo ir prieš šimtą metų, tik buvo subombarduotas. Šlaitai atlaikė net karą, tačiau štai griuvo nuo statybininkų rankos. Brokas akivaizdus, tačiau taisyti jo – nėra kam.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vos prieš kelerius metus pastatytą pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą Alytuje, per Nemuną, žmonės mėgsta aplankyti. Vaizdas iš 38 metrų aukščio iš tiesų gniaužia kvapą. Tačiau akis bado brokas. Štai kaip nučiuožė aukščiausio Lietuvoje pėsčiųjų tilto šlaitas. Jo statyba kainavo aštuonis milijonus eurų. Ir tai įvyko, vos tik tilto statyba buvo baigta ir su fanfaromis pristatyta visuomenei. Visiems tai panašu į Gedimino kalno čiuožiančius šlaitus.

REKLAMA

Daugiamilijoninės statybos broko taisymas dabar atsieis krūvą pinigų – manoma, net šimtą tūkstančių eurų. Tačiau tokios sumos niekas iš kišenės nenori traukti. Ekspertai jau nustatė, jog šlaitas nuslinko dėl to, kad tiesiog nebuvo sutvirtintas. Tačiau specialistai neįvardijo, kas dėl to kaltas – projektuotojai ar statybininkai. Pastarieji bet kokios atsakomybės kratosi ir nė nesiruošia šlaitų tvarkyti. Nors yra įsipareigoję dar penkerius metus prižiūrėti objektą.

REKLAMA
REKLAMA

„Garantinis laikotarpis galioja už nekokybiškai atliktus darbus. Šiai dienai, kada ekspertų išvadose nėra priekaištų dėl darbų kokybės, tai garantinė apsauga neapima šito šlaito nuslinkimo“, – sako bendrovės atstovas Rimas Malaškevičius.

Tikinama, kad ant tilto vaikščioti saugu. Kad lietus toliau neardytų šlaitų, buvo sumesti smėlio maišai – vandeniui nukreipti. Nors šlaitai pradėjo griūti jau prieš metus, kol kas tik tiek ir padaryta. Dabar ieškoma kaltųjų. Kad kaltininkai sutvarkytų akis bandantį broką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaltųjų paieškos gali užtrukti dar nežinia kiek, neslepia Alytaus savivaldybė. Taisyti griūvančių šlaitų, o tai gali kainuoti ir šimtą tūkstančių eurų, niekas nenori. Valdininkai įsitikinę, kad už broką atsakingi statybininkai, nors šie kaltės nejaučia. Savivaldybei liepia eiti pas projektuotojus, esą gal šie klaidų pridarė.

REKLAMA

„Tai yra rangovo pozicija, kaip ir kiekvieno rangovo. Praktikoje turbūt retas rangovas prisiima atsakomybę ir sako, kad tai – mano atsakomybė. Jeigu to šalys gražiuoju neišsprendžia, gali būti, kad tie klausimai bus sprendžiami teisminiu keliu“, – nurodo Alytaus savivaldybės atstovas Sigitas Stumbras.

Aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas pastatytas ant senų statinių. Prieš daugiau nei šimtą metų čia ėjo geležinkelio linija. Per karą tiltas buvo susprogdintas. Iki dabartinio tilto atstatymo šlaitai niekada nebuvo nušliaužę.

Išsamiau žiūrėkite TV3 žinių reportaže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų