„Šiandien mes jau esame išsėmę vežimo geležinkeliais limitus, nustatytus europiečių daliai prekių nomenklatūros, pavyzdžiui, tam tikrų rūšių geležiai, plienui, naftai ir naftos produktams, trąšoms, antifrizui, miško produktams“, – per vadinamojo Valdajaus diskusijų klubo renginį sakė A. Alichanovas.
Jo žodžius citavo valstybinė naujienų agentūra TASS.
Pasak pareigūno, Kaliningrado sritis jau išnaudojo kai kurių krovinių apimties kvotas, „kurios buvo apskaičiuotos Lietuvos remiantis pastarųjų trejų metų vežimais“.
Gubernatorius nurodė, kad dėl šių kvotų „gana didelis spektras“ krovinių nebegali patekti į Kaliningrado sritį.
A. Alichanovas per diskusiją užsiminė apie cemento tranzitą iš Baltarusijos. Jo skaičiavimu, anksčiau į eksklavą buvo tiekiama apie 180–200 tūkst. tonų cemento per metus. Jei jį teks gabenti Baltijos jūra, jo kaina pastebimai išaugs, pridūrė gubernatorius.
Liepos 13-ąją Europos Komisija paskelbė naujas gaires ir leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais.
„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą tokių prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado.
Tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.