Vairavimo sąlygos, dėl kurių suprastėja kelio danga bei matomumas yra pavojingos, lietus taip pat smarkiai pablogina vairavimo sąlygas.
„Bet kokios oro sąlygos yra pavojingos, jeigu jos išsiskiria iš bendro konteksto, jeigu tai ne giedra diena, jei lyja, sninga, tvyro rūkas, yra prastas matomumas, apsiniaukę, tai visais atvejais sąlygos yra prastesnės, negu standartiškai”, – kalba Dmitrij Bial, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas.
Svarbu užtikrinti matomumą
Vasarą vairavimo sąlygos paprastai yra geresnės, nei kad žiemos, ar rudens, tačiau kelyje visuomet reikalingas susikaupimas, o ši vasara pateikė ne vieną iššūkį.
„Lyginant rudenį ir žiemą su vasarą, tai vasarą tos sąlygos dažniausiai būna geresnės, taip dažnai nelyja, nors pasitaiko ir liūčių, nesninga ir rūkas turbūt rečiau pasitaiko. Bet vis tiek vairuotojai neturėtų būti išsiblaškę, nes netgi esant ir geroms sąlygoms, tas blogo matomumo reiškinys gali pasireikšti, nes, visko būna”, – mini D.Bial.
Automobilio valdymas keičiasi nuo vairavimo sąlygų, todėl atsargumas lyjant yra labai svarbus.
„Visų pirma svarbus matomumas. Jis svarbus todėl, kad vairuotojas galėtų imtis tam tikrų veiksmų, bet paskui viskas persikelia į automobilio valdymą, tas subtilybes, kai esant rūkui, ar palijus, pradėjus lyti sukibimas su kelio danga pasidaro prastesnis, būna visokių reiškinių, akvaplaningo, vandens pleišto tarp kelio dangos ir padangos. Reikėtų atsižvelgti į tai ir vairuoti pakankamai atsargiai, jeigu yra didelis vandens kiekis ant važiuojamosios dalies, tai neužvažiuoti ant jo, kad automobilio nesumėtytų. Žinoma, reikėtų įvertinti ir sukibimą, prie to priderinti ir vairavimo sąlygas atitinkamas. Mažint greitį, vairuoti ne staigiai, tolygiai, pasirūpinti padangomis. Transporto priemonė visuomet turi būti tvarkinga techniškai. Jeigu tos padangos bus plikos, tai, laikui bėgant jos nebegali išstumti iš po automobilio tiek vandens kiek reikia, dėl to prastėja sukibimas su kelio danga. Vairuojant visus tuos dalykus reikia įvertinti”, – mini D.Bial.
Svarbus tinkamas greitis
Vairuojant per lietų svarbu apgalvoti kelis žingsnius į priekį.
„Vasaros metu labai pavojingas intensyvus liūtinis lietus, nes čia jau ne tik vairuotojo pasiruošimas svarbus, tas kelias jau tampa nebe pravažiuojamas ir prasideda plaukimas ir tada suvaldyti automobilį važiuojant ir leistinu greičiu tampa sudėtinga, čia ir techniniai dalykai su tuo susiję, svarbu reikia prisiminti, kad posūkiuose ar stabdant nebebus tokio sukibimo, kaip geromis oro sąlygomis”, – VU GMF lektorius dr. Justinas Kažys.
Eismo taisyklėse minima, kad vairuotojas, priklausomai nuo oro sąlygų turi pasirinkti tinkamą greitį, jis svarbus ir esant lietui.
„Reikėtų dar paminėti, kad eismo taisyklėse parašyta, kad pasirenkant važiavimo greitį, vairuotojas visais atvejais turi atsižvelgti į vairavimo sąlygas, transporto priemonės, kelio būklę, meteorologines sąlygas, į eismo intensyvumą, kad jis galėtų, atsižvelgiant į visas tas aplinkybes, galėtų pradėti lėtinti, mažinti greitį, stabdyti, ar net sustoti prieš bet kokią kliūtį, kad neįvyktų eismo įvykis, visas tas aplinkybes reiktų įvertinti”, – kalba D.Bial.