Kaip laimėti patiktukų kovą?
Likus keliems mėnesiams iki rinkimų, Liberalų partijos padėtis socialiniuose tinkluose atrodė itin kebli. Liberalesnė varžovė – Leiboristų partija – buvo žymiai labiau palaikoma technologijas išmanančio ir socialiniuose tinkluose aktyvaus jaunimo, o rinkėjų apklausos kone vienbalsiai prognozavo pralaimėjimą rinkimuose.
Pasak Beno Guerino, tuometinio Liberalų komunikacijos vadovo, papildomą iššūkį kėlė ir įtempta kova dėl vartotojų dėmesio socialiniuose tinkluose: vidutiniškai vienam įrašui skiriamos vos kelios sekundės. Vadinasi, reikia ne tik sudominti ir išlaikyti rinkėjo dėmesį, tačiau ir atrasti svarių argumentų, kodėl jis turėtų pakeisti savo nuomonę.
Strategija buvo paremta, regis, labai paprastu principu: pagrindinė kampanijos žinutė nuolat intensyviai kartojama įvairiausiomis formomis bei formatais.
Tobulas skaitmeninės kovos ginklas?
Šiai strategijai puikiai tiko politinėje komunikacijoje kiek neįprasta priemonė – komiškas vizualus turinys, dar vadinamas memais.
„Geriausia socialinės medijos strategija yra „lašas po lašo“. Turite kartoti tą pačią žinutę diena iš dienos“, – sakė vienas rinkiminės kampanijos architektų B. Guerinas.
Šios kampanijos metu būtent tuo ir vadovavosi Liberalai: pagrindine žinute buvo pasirinktas teiginys, kad Leiboristams laimėjus rinkimus, jie drastiškai pakeltų mokesčius, o įrašai, atliepiantys šią žinutę, į socialinius tinklus buvo keliami kas 20 minučių. Tai reiškė, kad turinio kūrimui lieka labai mažai laiko.
Sukurti paprasčiausią memą neužtrunka – tereikia išsirinkti nuotrauką ir ant jos uždėti norimą tekstą. Netgi darant tokius įrašus buvo laikomasi „80 procentų taisyklės“. Vadovaujantis ja, įrašas viešinamas, jeigu bent 80 procentų įrašo yra tinkama.
Dėl šios praktikos viešumą dažnai pasiekdavo atmestinai sukurti memai: pasitaikydavo rašybos klaidų, trūko skyrybos ženklų. Kartais būdavo pasirenkami seni, internete nebeaktualūs juokeliai arba tiesiog gyvūnų nuotraukos su tekstu.
Nepaisant to, šie paprasti ar gramatinių klaidų turintys memai socialiniuose tinkluose sulaukdavo daugiau dėmesio negu kandidatų nuotraukos iš profesionalių fotosesijų arba kruopščiai suderintos citatos.
Memai pasirodė esantys tokie tinkami ir dėl savo įvairovės. Jie egzistuoja tiek video, tiek statinių vizualų formatu, o memų šablonų, pagal kuriuos galima kurti turinį, – galybė. Tai labai svarbu, nes kartojant tą pačią kampanijos žinutę, būtina rasti skirtingų būdų tą padaryti.
Memai taip pat puikus būdas komunikuoti išlaikant vartotojo dėmesį. Juokingas turinys ir žmonėms dažnai pažįstamos formos dažną priverčia stabtelėti ir perskaityti žinutę.
Anot skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ socialinių medijų skyriaus vadovės dr. Justinos Zamauskės, tokie neįprasti sprendimai, kai į kampanijas įtraukiamos naujausios, populiariausios socialinių medijų turinio formos – rizikingi, tačiau gali atnešti visus lūkesčius pranokstančius rezultatus.
„Naujų socialinių tinklų turinio formų ar tendencijų pritaikymas reklaminėse kampanijose gali atnešti ne tik gerus reklamos rezultatus, tačiau ir papildomą sklaidą tradicinėse medijose – drąsūs sprendimai dažnai analizuojami tiek žiniasklaidoje, tiek specialistų. Todėl, ieškant geriausią rezultatą garantuojančių sprendimų, reikia ne tik kreiptis į specialistus, tačiau jais pasitikėti. Originalūs, išskirtiniai sprendimai reikalauja pasitikėjimo ir drąsos“, – sako specialistė dr. J. Zamauskė.
Justina Zamauskė yra skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ socialinių medijų skyriaus vadovė.