Projektas „Renkuosi mokyti“ vyksta jau vienuoliktus metus ir kviečia dalyvauti visos Lietuvos mokyklas. Į jas siunčiami programos atrinkti mokytojai ir pasitelkę naujausius mokymo metodus dirba mokyklose dvejus metus.
Įgyvendino svajonę
Portalo tv3.lt kalbintas Tomas į projektą įsitraukė prieš dvejus metus. Vaikinas yra baigęs edukologijos studijas, tačiau po mokslų, kaip pats sako, buvo susigundęs labai greitai uždirbti daug pinigų, tad pasuko į verslą. Tačiau svajonė mokyti niekur nedingo.
„Ir nutiko toks keistas sutapimas. Vieną ir tą pačią dieną mano geriausias draugas ir sužadėtinė parašė ir atsiuntė „Renkuosi mokyti“ anketą“, – pasakojo Tomas.
Vaikinas užpildė ir perėjęs atrankos etapus pateko į programą.
„Man pasiūlė vykti į Šilalę. Gėda prisipažinti, bet net nežinojau, kur yra Šilalė“, – juokėsi pašnekovas.
Atvykus į Šilalę Tomui viskas buvo svetima, nes neturėjo nei draugų, nei artimųjų šiame miestelyje. Tačiau, pasak vaikino, didžiulė pagalba buvo kiti programoje dalyvavę mokytojai.
Su jais susitikdavo kartą per mėnesį, kai būdavo organizuojami bendri mokymai, kuriuose programos dalyviai mokėsi pedagoginių ir psichologinių naujovių. Vis tik, Tomo teigimu, mokymuose svarbiausia buvo ne tik sukauptos žinios.
„Pirmieji metai yra sunkūs. Bet, kai turi į ką atsiremti, kažkaip ramiau ir geriau. Tai duoda paskatinimo nesustoti ir įkvepia“, – pasakojo jaunasis mokytojas.
Tomas Šilalėje dėstė istoriją. Vaikinas pasakojo, kad pirmiausia mokiniai jam davė „bonusą“ už tai, kad jis jaunas ir atvažiavęs iš Vilniaus, o vėliau, pasak pašnekovo, reikėjo užsitarnauti gerą vardą.
Tomo teigimu, jis gerai sutarė su nuolatiniu mokyklos istorijos mokytoju, kuris pasidalindavo savo patirtimi, o vaikinas papasakodavo apie mokymuose sužinotus naujus mokymo metodus.
Pašnekovas teigė, kad per dvejus metus jam pavyko įgyvendinti savo svajonę – tapti mokytoju.
„Tu nutuoki, kas tas mokytojavimas, kas tai per darbas. Bet, kai tu jo paragauji, supranti, kas tas mokytojavimas. Manau, kad noriu tą tęsti“, – pasakojo Tomas.
Nori sukurti bendruomenę
Edukologijos mokslus baigusi Šarūnė tapo naująja projekto dalyve ir dirbs su ikimokyklinio amžiaus vaikais.
Mergina dalyvaudama mainų programoje Švedijoje pamatė, kokia švietimo kokybė šioje Skandinavijos šalyje ir nusprendė, kad nori prisidėti prie pokyčių Lietuvoje.
„Visada tikėjau, kad maži dalykai prisideda prie to pokyčio. Švietimą keisti labai svarbu ir pokytį galima pradėti nuo savęs“, – pasakojo Šarūnė.
Mergina projekto metu norėtų paskatinti didesnį tėvų įsitraukimą ir sukurti bendruomenę. Pasak Šarūnės, pagrindinės Lietuvos švietimo problemos yra pačio mokymo kokybė, prastas mokyklų mikroklimatas ir netinkamas požiūris į vaikų emocinį intelektą.
„Mes visi esame asmenybės su savo emocijomis, tad ugdydami visapusišką vaiką pasiektume geresnių rezultatų mokykloje ateityje“, – įsitikinusi Šarūnė.
Susikūrė tėvų choras
Projekto „Renkuosi mokyti“ vadovė Roberta Žižienė portalui tv3.lt teigė, kad mokyklos labai laukia projekto mokytojų, nes žino, kad šie yra labai aktyvūs, motyvuoti žmonės, ateinantys su naujomis idėjomis.
Prieš dvejus metus projektas atsinaujino ir mokykloms siūlo ne tik naujus mokytoju, bet ir susikurti mokyklos pokyčių planą. R. Žižienės teigimu, mokyklų norai yra skirtingi: tėvų įtraukimas, bendruomenės kūrimas, mokytojų bendradarbiavimo skatinimas, naujų mokymo metodų diegimas.
„Vienoje mokykloje susikūrė tėvų choras, kur tėvai renkasi ir repetuoja, koncertuoja. Kitose mokyklose atsinaujino aplinka. Bet atsinaujino ne mokytojų sugalvotu būdu, o apklausus mokinius, ką jie norėtų keisti, kaip jie norėtų keisti. Atsirado atviresnės erdvės leisti laisvalaikį po pamokų, pertraukų metu. Labai daug gražių pavyzdžių iš mokytojų bendradarbiavimo, kaip mokytojai patys keitėsi, atrado naujų dalykų dalindamiesi tarpusavyje patirtimi“, – pasakojo R. Žižienė.
Šiais metais projekte „Renkuosi mokyti!” dalyvauja 14 mokyklų, į kurias atvyks 24 projekto mokytojai. Tačiau ne visi dalyviai yra pedagogai. Mokytojais taps įmonių vadovai, psichologė, antropologė, architektė, IT ir telekomunikacijų specialistės, menininkai ir kitų sričių atstovai. Jie dirbs mokyklose visoje Lietuvoje: Panevėžio r., Priekulėje, Tauragėje, Alytuje, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.
Planuojama, kad per artimiausiu ketverius metus programoje iš viso dalyvaus 45 šalies mokyklos, 60 mokytojų, projektas pasieks 23 tūkst. mokinių.