Ne visi vairuotojai tokiu sprendimu patenkinti, mat gali tekti ne vieną kilometrą važiuoti paskui dviratį, kol pakaks vietos jį apvažiuoti. Dviratininkai taip pat abejoja, ar visi vairuotojai naujo reikalavimo laikysis.
Tarp naujovių – ir draudimas palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose. Keliuose atsiras ir naujų kelio ženklų.
Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Dviratininkai skundžiasi, kad važinėdami keliais rizikuoja savo gyvybe. Vairuotojai esą dažnai nesilaiko Kelių eismo taisyklių rekomendacijos apvažiuoti dviratininkus mažiausiai metro atstumu ir pusantro metro, kur greitis didesnis nei 50 km/val.
„Eismo dalyvių elgesys grindžiamas atsargumu ir pagarba vienas kitam, bet dabar įrašė punktą, kad ir kvailiui būtų aišku, kokiu atstumu galima lenkti“, – sako dviratininkų bendrijos atstovas Eduardas Kriščiūnas.
Vyriausybė nusprendė patenkinti dviratininkų reikalavimą ir iki šiol buvusį rekomenduojamą atstumą lenkimo metu nuo gruodžio padarys privalomu. Jis negalios tik tuo atveju, jei dviratininkas važiuos atskira juosta.
„Rekomendacija nelabai veikia, tą girdime iš dviratininkų bendruomenės ir Sporto dviračių federacijos. Labai daug situacijų, kai pravažiojama ypač arti, keliama grėsmė“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas Andrius Karnilavičius.
Siūlo leisti kirsti ištisinę
Tačiau naujuoju reikalavimu patenkinti ne visi vairuotojai. Dalis jų piktinasi, kad apvažiuoti vieno ar pusantro metro atstumu dviratininką siaurame kelyje dažnai tiesiog neįmanoma:
„Tikrai ne, toks už miesto gali būti, o čia tikrai nereikia.“
„Nelabai pagrindžiamos protu, logika.“
„Man atrodo, metro užtenka.“
„Labai gerai, jei kryptels, akmenukas – tiesiai po ratais. Žmonių saugumas svarbiau, galima pavažiuoti paskui dviratininką.“
Dviratininkų bendruomenės atstovai patenkinti, kad Vyriausybė atsižvelgė į jų prašymus, tačiau abejoja, ar įvedus reikalavimą laikytis atstumo, bus saugiau važiuoti, mat niekas nekontroliuos. Dviratininkų atstovai net siūlo leisti vairuotojams lenkiant kirsti ištisinę juostą. Tačiau susisiekimo ministerija – griežtai prieš.
„Nebus vykdoma. Galiu pasakyti, kad dabar yra visiškai nevykdomas reikalavimas nelenkti dviračių gatvėje. Esu kiek siuntęs prašymų policijai, policija sako, kad nemato pažeidimo sudėties, neteisingai nufotografuota, negerai nufilmuota, jūs neįgaliotas vykdyti tyrimą ir panašiai. Tai yra, kol patys policininkai nepamatys, kad buvo lenkimas ar kol jų asmeniškai nepalenks, tol pažeidimo ir nebus“, – kalba Eduardas Kriščiūnas.
„Reikės iš paskos pavažiuoti, kol rasi momentą apvažiuoti, tikimės, kad ir dviratininkai bus sąmoningi, jiems irgi taikomi reikalavimiai. Jei važiuoja lėčiau už trasnsporto srautą, tai turėtų praleisti transporto priemones“, – teigia Andrius Karnilavičius.
KET papildė nauju ženklu
Visgi Vyriausybė nusprendė išimtiniais atvejais leisti vairuotojams kirsti ištisinę liniją – kai tęsti važiavimą nebeįmanoma dėl stacionarios kliūties: eismo įvykio, nuvirtusio medžio, stovinčios transporto priemonės.
„Kai tu ištisinės linijos negali kirsti ir kliūties pašalinti negali – tokiom išsksirtinėm situacijom galėtų vairuotojai, įsitikinę kad visiškai saugu, galėtų kirsti išstisinę ženklinimo liniją“, – kalba Andrius Karnilavičius.
Vilniui ruošiantis įvesti mažos taršos zoną, Vyriausybė Kelių eismo taisykles papildo ir nauju ženklu. Tokie ženklai jau žymi mažos taršos zoną Kaune.
„Patvirtinsime naują kelio ženklą, iš kurio išplaukia pasekmės, ką taršioje zonoje galima daryti, o ko negalima. Tai apibrėš savivaldybės“, – komentuoja susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Vyriausybė nusprendė aiškiau reglamentuoti ir apie automatinę eismo kontrolę perspėjančius kelio ženklus. Ženklas su fotokamera turės žymėti stacionarius aparatus su greičio matavimu, o seno tipo – stacionarius prietaisus be greičio matavimo, kurie fiksuoja kitus pažeidimus, pavyzdžiui, važiavimą autobusų juosta ar per raudoną šviesoforo signalą.
Vyriausybė kelių eismo taisykles papildo ir draudimu sustoti keliuose iš dviejų ir daugiau eismo juostų, kur leistinas greitis didesnis už 50 km/h, pavyzdžiui, Vilniuje Geležinio Vilko gatvėje ar aplinkkeliuose. Taip pat bus draudžiama palikti 3,5 tonos viršijančias ne tik mašinas, bet ir priekabas gyvenamose zonose ir daugiabučių kiemuose.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.
Valakampiuose vakarop kai visas ofiso planktonas užsilipa ant dviračių neįmanoma pravažiuoti, siaučia jie, pastabą pasakai , tai apspjauna mašiną! Gal reiks kokį vieną nukošti nuo vaizdo, gal pasimokys tada!