Įkurta prieš daugiau nei 20 metų, įmonė „TeleSoftas“ stipriai išplėtė savo veiklą ir tapo tarptautine IT paslaugų bei konsultavimo lydere grupės „Helmes“ sudėtyje. Jos vadovas Š. Putrius pabrėžia, kad bendrovės pamatas visuomet buvo ir yra IT inovacijos.
„Tais laikais, kai įmonė startavo, pagrindinė veikla buvo mobiliųjų sprendimų plėtra – mes buvome tie, kurie į „Google“ ir „Apple“ parduotuves kūrėme ir kėlėme pirmąsias mobiliąsias aplikacijas. Vėliau dėmesys nukrypo į įmonių skaitmeninę transformaciją, daiktų interneto sprendimus, o pastaruoju metu technologijų karaliais yra duomenys, duomenų mokslas ir dirbtinis intelektas“, – pasakoja „TeleSofto“ vadovas, pridurdamas, kad inovacijos ir buvimas pasaulinių IT tendencijų priekyje visada buvo įmonės DNR dalimi.
IT verslo iššūkiai
Kalbėdamas apie šiuo metu iškylančius iššūkius, Š. Putrius išskiria pasikeitusią Lietuvos ekonominę ir pasaulinę geopolitinę situaciją.
„Lietuvos IT paslaugų pramonė, konkuruodama Vakarų rinkose, gana ilgai turėjo kainos pranašumą. Tačiau dabar, pragyvenimo lygiui ir specialistų įkainiams Lietuvoje beveik susilyginus su vakarietiškais vidurkiais, atsirado iššūkis – kaip sukurti dar daugiau pridėtinės vertės klientui? Puikūs programinės įrangos kūrimo specialistai ir patirtis jau tapo baziniu lūkesčiu, tačiau klientai vertina ir konsultacijas bei pagalbą strateginiais verslo skaitmenizavimo klausimais, o darbuotojų „minkštieji“ ir vadybiniai įgūdžiai leidžia kurti pranašumą pasaulinėje rinkoje“, – pasakoja Š. Putrius.
Jis pripažįsta, kad prie to, kaip Lietuvą mato užsienio partneriai ir potencialūs klientai, prisideda ir rytų kaimyno keliama grėsmė.
„Verslas visuomet vertina visas įmanomas rizikas ir stengiasi jas minimizuoti. Nors mūsų įmonė, kaip „Helmes“ grupės dalis, veikia ir Lenkijoje, ir Azijoje, ir Nigerijoje, Lietuvos geografinė padėtis tikrai lemia užsienio partnerių sprendimus, renkantis paslaugų tiekėjus, nors tiksliai šią įtaką išmatuoti gana sunku“, – pabrėžia „TeleSofto” vadovas.
Įveikti įmanoma visus sunkumus
Vis tik jis neabejoja, kad visus sunkumus įmanoma įveikti ir turi patarimų tiek pradedantiesiems, tiek tiems, kurie versle jau sukaupę nemenkos patirties.
„Yra daugybė literatūros, kalbančios apie cikliškumą organizacijose: pradžios, augimo, brandos, nuosmukio ir atsinaujinimo etapus (angl. startup, growth, maturity, decline, renewal). Šias stadijas, bandydamos išlikti nuolat kintančioje rinkoje, išgyvena absoliučiai visos verslo organizacijos. Mano nuomone, ilgalaikio, tvaraus verslo paslaptis – niekada neužmigti ant laurų ir suvokti, kad pavojus iškyla būtent tuomet, kai patenki į komforto zoną“, – pabrėžia Š. Putrius.
„TeleSofto“ vadovas įsitikinęs, kad, jei bet kokia įmonė kuria tai, ko reikia rinkai ir daro tai kokybiškai, klientai ne tik norės įsigyti prekes bei paslaugas, bet ir sugrįš patys bei rekomenduos kitiems.
„Be abejo, didžiulės reikšmės turi ne vien šis verslo principas, bet ir kiti pamatiniai organizacijos aspektai: įmonės komanda, žmonės, organizacinė kultūra ir procesai, kiek verslo strategija yra integrali su visa organizacija ir t. t. Būtent todėl taip didžiuojamės šiuo NAVA apdovanojimu – jis dar kartą patvirtina, kad einame teisingu keliu“, – džiaugiasi Š. Putrius.
Įmonės pagrindas: bendruomenė, drąsa ir profesionalumas
Jam antrina ir „TeleSofto“ Žmonių ir kultūros vadovė Vaida Vasilė, pabrėžianti, kad įmonė stovi ant tvirtų pamatų: bendruomenės, drąsos ir profesionalumo.
„TeleSofte“ dirba 200 žmonių, pusė jų - penkerius metus ir daugiau. Natūralu, jog bendruomenė stipriai prisideda prie to, kokia organizacija yra šiuo metu. Savo darbuotojams mes suteikiame gana daug laisvės, skatiname drąsiai augti ir tobulėti, išlaikome darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Mano pačios filosofija tokia, kad darbe mes praleidžiame pernelyg daug laiko, kad būtume jame nelaimingi“, – šypsosi V. Vasilė.
Žmonių ir kultūros vadovė džiaugiasi, kad visoje įmonėje juntamas bendruomeniškumas ir pasitikėjimas. Ji priduria tikinti, kad bet kokios įmonės darbo kultūra pirmiausiai priklauso ne nuo personalo skyriaus paruoštų tvarkų, bet nuo bendruomenės narių kasdienio bendravimo tarpusavyje.
„Svarbu suprasti, kad būtent tai, kaip bendraujame vienas su kitu, ir yra bet kokios įmonės darbo kultūros, teigiamos aplinkos bei geros savijautos pagrindas. Svarbu apie tai kalbėti garsiai, rūpintis vienas kitu ir skatinti tą elgesį, kokio norime matyti daugiau“, – darbuotojų gerovę ir saugumą skatinančios darbinės aplinkos kūrimo svarbiausius elementus pabrėžia V. Vasilė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!