• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienio vakarą Kretingos rajone, žvyrkelyje įstrigęs iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose gabenamas milžiniškas reaktorius vėl turėtų pajudėti pirmadienio vakarą, sako „Orlen Lietuvos“ atstovė. Kristinos Gendvilės teigimu, nepaisant dėl įvykio pradelstos vienos dienos, krovinys Mažeikius, kaip ir planuota, turėtų pasiekti rugpjūčio 18 dieną.

Sekmadienio vakarą Kretingos rajone, žvyrkelyje įstrigęs iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose gabenamas milžiniškas reaktorius vėl turėtų pajudėti pirmadienio vakarą, sako „Orlen Lietuvos“ atstovė. Kristinos Gendvilės teigimu, nepaisant dėl įvykio pradelstos vienos dienos, krovinys Mažeikius, kaip ir planuota, turėtų pasiekti rugpjūčio 18 dieną.

REKLAMA

„Intensyviai dirbama taip parengti gabenimo grafiką, kad būtų eliminuota Aleksandrija (Skuodo rajone, čia buvo numatyta poilsio aikštelė, tačiau krovinys joje nebestos  – BNS) ir naktį iš antradienio į trečiadienį krovinys atvažiuotų tiesiai į Židikus (Mažeikių rajone – BNS), toliau būtų laikomasi to paties grafiko“, – BNS pirmadienį sakė K. Gendvilė. 

„Projekto komanda sako, kad jie šį vakarą turėtų pajudėti tuo maršrutu, kuriuo turėjo judėti vakar (sekmadienį – BNS)“, – teigė „Orlen Lietuvos“ atstovė. 

REKLAMA
REKLAMA

Jos teigimu, krovinys su 1,5 tūkst. tonos sveriančiu reaktoriumi sekmadienio vakarą įstrigo žvyrkelyje, už kelių šimtų metrų nuo Erlėnų kaime esančios poilsio aikštelės. Pasak K. Gendvilės, Erlėnų slėnis dėl aukštos įkalnės bei buvusio durpyno vietoje esančio kelio laikytas sudėtingiausia maršruto atkarpa.

REKLAMA

Jos teigimu, už krovinio gabenimą atsakinga komanda įvykio vietoje dirbo iki 2 val. nakties, kelio kraštuose buvo pakloti iš jūrų krovinių kompanijos „Bega“ atgabenti specialūs metaliniai lakštai.

„Reaktorius tomis metalinėmis plokštėmis pajudėjo iš tos vietos (kur buvo įklimpęs – BNS) ir dabar jis stovi ant metalinių plokščių maždaug 350 metrų ruože iki asfalto“, – teigė „Orlen Lietuvos“ atstovė.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokia rizika, kad taip gali nutikti, buvo įvertinta. (...) Todėl buvo ir planas B, kad jeigu kartais krovinys kažkur klimptų, tuomet atkeliauja iš „Begos“ terminalo plokštės, paruošti krautuvai ir tvirtinamas kelias metalo plokštėmis“ – pridūrė K. Gendvilė. 

Jos teigimu, pirmadienio naktį reaktoriaus nuspręsta toliau negabenti dėl rūko ir sudėtingų eismo sąlygų. 

Iki sekmadienio reaktoriaus gabenimas vyko sklandžiai, visi ruožai buvo įveikti greičiau nei planuota, o gyvenvietėse krovinio gausiai susirenka pažiūrėti žmonės, sakė „Orlen Lietuvos“ atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Milžiniškas reaktorius 145 kilometrų ilgio maršrutu pradėtas gabenti naktį iš rugpjūčio 5 į 6 dieną. 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio Italijoje pagamintas reaktorius, kuris bus montuojamas „Orlen Lietuva“ gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, Mažeikius turėtų pasiekti rugpjūčio 18 dieną po vidurdienio.

Krovinio pervežimą Lietuvoje organizuoja bendrovė „Mammoet Baltic“, jis daugiausia gabenamas naktį, ankstyvą rytą bei vėlyvą vakarą.

REKLAMA

Krovinys vežamas iš anksto suplanuotu maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir stoja specialiai įrengtose poilsio aikštelėse. Ruožuose, kuriuose gabenamas reaktorius, numatomi eismo ribojimai. 

Ruošiantis iš Klaipėdos uosto į Mažeikius pervežti reaktorių buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai. Jeigu keliai bus apgadinti, nuostolius yra įsipareigoję padengti maršruto organizatoriai. 

300 mln. eurų – iki 970 mln. eurų pabrangęs gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.

nesuprantu, kokio lygio reikia būti specialistui , kad vertinant pervežimo trasą, nematyt žvyrkelio.
Juk toks kelias mūsų kaimuose prie bet kokio lietaus jau būna dažniausiai tik traktorium pravažiuojamas.
Matyt kelių vertintojai užsispoksojo į kaimo merginas ir pražiopsojo tą atkarpą
kol pasals.
epic fail
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų